На автосалона в Лос Анджелис се състоя премиерата на новото поколение Mazda3. Това е първият сериен модел в света, който ще се оборудва с бензиновия двигател SkyActiv-X с възпламеняване на горивната смес посредством сгъстяване като при дизелите.
В основата на "тройка" лежи силова архитектура Skyactiv Body с клупови съединения, които повишават устойчивостта на усуквания и създават деформируеми зони, които поглъщат енергията при удар и гасят вибрациите. Предното окачване е на МакФерсони, а задното е проектиран от нулата торсионен прът.
За намаляване на акустичните и вибрационни натоварвания вертикалният ход на колелата е оптимизиран, а в изолацията на пода има допълнителен шумопоглъщащ слой. В конструкцията на пода е използвана "двустенна" технология, при която между ламарината и вътрешната обшивка остава свободно пространство, пълно с влакнест материал.
Двигателите, с които ще се оборудва новата Mazda3, са бензинови мотори от сегашното семейство Skyactiv-G с атмосферно пълнене и обем 1.5, 2.0 и 2.5 литра, както и от 1.8-литров дизел Skyactiv-D. Истинската технологична звезда в гамата обаче е свръхикономичният 2.0-литров Skyactiv-X с механичен компресор и технологията SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition, "възпламеняване чрез сгъстяване, управлявано с искрово запалване).
Точните характеристики на двигателите все още не се съобщават. Скоростните кутии са шестстепенна механика и автоматик със същия брой предавки.
Новата Mazda3 ще се предлага с двойно предаване i-Activ AWD, което досега бе достъпно само в Япония. Трансмисията работи в тандем със система G-Vectoring Control Plus, която променя подаването на въртящ момент в зависимост от ъгъла на завиване на волана, скоростта и въздействащите на автомобила ускорения и контролира вертикалните натоварвания върху колелата.
В оборудването на новата "тройка" влиза аудиосистема с осем говорителя, която може да бъде заменена срещу допълнително заплащане с Bose с централен говорител, два задни сателита и събуфър. Пакетът спомагателни системи i-Activsense включва инфрачервена камера за контрол на състоянието на водача и степента на умора, функция за следене на автомобили, които се движат в напречно направление отпред и круиз контрол за задръствания Cruising & Traffic Support (CTS).
Продажбите на новата Mazda3 започват в началото на следващата година.