Автомобилите с марка BMW имат един от най-разпознаваемите дизайнерски елементи - двойната радиаторна решетка, наричана в разговорния език просто "бъбреци". Този елемент присъства на всяко BMW от 1933 година насам. Формата и големината са различни, но винаги колата с такава решетка е фирмено разпознаваема.
Преди години обаче известните "бъбреци" се претворени по странен начин от Нучио Бертоне. Това е синът на основателя на Carrozzeria Bertone - същият, който ръководи компанията по време на създаването на шедьоври като Lamborghini Miura, Espada и Countach, Iso Grifo, Fiat X1/9 и много други.
Автомобилът, за който ви разказваме си остава в един-единствен екземпляр. Той е концептуална разработка и се нарича Spicup. Названието обединява думите spider (открита каросерия) и coupe и намеква за трисекционнен сгъваем твърд таван. Иначе този дизайн се вижда и на друг автомобил дело на Бертоне - Alfa Romeo Montreal, но да не се отклоняваме от темата.
Spicup е построен на скъсено шаси от BMW 2500, а двигателят му е шестцилиндров от модела 2800. Мощността е 170 конски сили, а пиковият момент се предава на задните колела през четиристепенна механична скоростна кутия. Като изключим тотално различният дизайн на колата, най-впечатляващото екстериорно решение е свързано с въпросната бъбрековидна радиаторна решетка.
Бертоне въобще не я включва в представата си, като накрая монтира пред стандартната радиаторна решетка чифт гумени буфери, използващи се за предпазване на никелираните брони в миналото. Днес, в някои модели, като BMW i3 например, бъбрековидната решетка не играе никаква роля и през нея не минава въздух.
По онова време обаче подобна дързост никой не си е позволявал. След представянето на модела, той е продаден от BMW на двама братя от Холандия, които го карат няколко години, след което колата е приведена в напълно оригинален вид и заема почетно място в музея на BMW в Мюнхен.