Южноафриканското подразделение на BMW започва реставрация на един много специален модел. Това е първата неофициална кола от легендарните М-версии, която е обозначена като 530 MLE (Motorsport Limited Edition).
През 70-те години на миналия век BMW Motorsport пуска ограничена серия от такива коли, която има за цел да хомологизира "петицата" за местните състезателни серии. През 1976 година от завода в град Рослин излизат 110 коли Type 1, а година по-късно още 117 от модела 530 MLE Type 2.
Особената петица се оборудва с модифициран трилитров редови шестак, мощността на който е 200 конски сили, а максималният въртящ момент - 277 Нм. Този агрегат работи съвместно с петстепенна механична трансмисия.
От 0 до 100 км/ч BMW 530 MLE ускорява за 9.3 секунди, а максималната и скорост е 208 км/ч. Външните отличия се откриват по предния и заден спойлер от фибростъкло, по-тънките стъкла и алуминиевите каросерийни панели.
Пружините на колата също са по-твърди, а в салона са монтирани спортни седалки, триспицов волан и "перфорирани" педали. Специалистите от ЮАР са успели да купят екземпляр с номер на рамата 770100 и ще го реставрират до напълно оригинален вид.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
11:51 17.12.2018
2 Японеца
Коментиран от #6, #7, #12
11:54 17.12.2018
3 onq s konq
11:57 17.12.2018
4 майстора
Коментиран от #5
12:23 17.12.2018
5 Тесла моторс
До коментар #4 от "майстора":
Мноооо грозДно това бе!Пък онова чудо изета!Коментиран от #9
13:08 17.12.2018
6 i D r i v e
До коментар #2 от "Японеца":
Въпрос на вкус, за теб е грозно, а за други култ. Колегата "Японец" сигурно е роден след 2000, така че нормално - откърмен е с любов към корейския дизайн, забучил се е в смартфонче и не знае на кой свят е.14:21 17.12.2018
7 E34
До коментар #2 от "Японеца":
Точно обратно драги ми смехурко. Е36, Е39 последните истински БМВ-та. За някой фенове дори това са Е30/34. Е90,60,87.83 и т.н. са доста по посредствени за годините в които са излязли сравнено с "старата" школа. Да, бързи, икономични, комфортни...но е34 беше класи над тях в отношение на удоволствие от шофирането.Коментиран от #11
16:02 17.12.2018
8 опя
16:46 17.12.2018
9 АLFA Q 4
До коментар #5 от "Тесла моторс":
АКО НЕБЕШЕ ИЗЕТА НЯМАШЕ СЕГА ДА ИМА И BMWМОЖЕ ДА БЛАГОДАРИТЕ НА ИТАЛИАНЦИТЕ
КАКТО И ГОЛФАДЖИЙТЕ
ЗАЩОТО ГОЛФ Е ПРОЕКТИРАН И ИЗРАБОТЕН ОТ ИТАЛИЯ ЗА VW
ЖАБКИТЕ СПАСИХА ШВАБИТЕ ОТ АБСОЛЮТЕН РЕЗИЛ
Коментиран от #10
22:05 17.12.2018
10 незнайко
До коментар #9 от "АLFA Q 4":
До някъде сте прав. Италианците са били винаги водещи в дизайна .09:47 18.12.2018
11 Гошо
До коментар #7 от "E34":
Е39 е най-безличното и грозно BMW, създавано някога.12:48 18.12.2018
12 аз124589
До коментар #2 от "Японеца":
До 2002- 2005- надеждни и с красив дизайн, ОТЛИЧАВАЩИ СЕ СЪС СТИЛ- след това следва ПЪЛНА КАТАСТРОФА по отношение на двигателите, и то не само БМВ, и другите производители също... То АКО ще купувам едно дневно ГО?НО, което трябва да изхвърля на 3-тата година след покупката, защото цилиндрите са алуминиеви, а буталата тънки и пластмасови, ДРЕМЕ МИ НА МЕНЕ дали ще се казва КИЯ, МЕРЦЕДЕС, БМВЕ, АУДИ... То по същество е еднакво- сглобено в китай и след 3-4 години става само за вторичните...11:39 22.01.2019