17 Декември, 2018 11:26 5 590 12

Реставрират първата (неофициална) М-ка на BMW

  • bmw-
  • 530 mle
Реставрират първата (неофициална) М-ка на BMW - 1

Южноафриканското подразделение на BMW започва реставрация на един много специален модел. Това е първата неофициална кола от легендарните М-версии, която е обозначена като 530 MLE (Motorsport Limited Edition).

Реставрират първата (неофициална) М-ка на BMW

През 70-те години на миналия век BMW Motorsport пуска ограничена серия от такива коли, която има за цел да хомологизира "петицата" за местните състезателни серии. През 1976 година от завода в град Рослин излизат 110 коли Type 1, а година по-късно още 117 от модела 530 MLE Type 2.

Реставрират първата (неофициална) М-ка на BMW

Особената петица се оборудва с модифициран трилитров редови шестак, мощността на който е 200 конски сили, а максималният въртящ момент - 277 Нм. Този агрегат работи съвместно с петстепенна механична трансмисия.

Реставрират първата (неофициална) М-ка на BMW

От 0 до 100 км/ч BMW 530 MLE ускорява за 9.3 секунди, а максималната и скорост е 208 км/ч. Външните отличия се откриват по предния и заден спойлер от фибростъкло, по-тънките стъкла и алуминиевите каросерийни панели.

Реставрират първата (неофициална) М-ка на BMW

Пружините на колата също са по-твърди, а в салона са монтирани спортни седалки, триспицов волан и "перфорирани" педали. Специалистите от ЮАР са успели да купят екземпляр с номер на рамата 770100 и ще го реставрират до напълно оригинален вид.

Реставрират първата (неофициална) М-ка на BMW


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    5 12 Отговор
    жигули
  • 2 Японеца

    4 39 Отговор
    Не ми харесват до Е46, но е предизвикателство за механиците и радост за феновете.След 2000-та, БМВ най-после показа дизайн, дотогава пълна катастрофа и това не го твърдя само аз!

    Коментиран от #6, #7, #12

  • 3 onq s konq

    12 5 Отговор
    По-добре изглежда от моита ама напролет съм решил да се фанем у ръце и да я постегнем малко
  • 4 майстора

    11 0 Отговор
    Определено само ти твърдиш такова нещо ...иначе не знаех за този модел явно е пуснат само на пазара в ЮАР .. иначе от 78-ма си такава е12-ка М със 3.5 мотора дето си е

    Коментиран от #5

  • 5 Тесла моторс

    1 10 Отговор

    До коментар #4 от "майстора":

    Мноооо грозДно това бе!Пък онова чудо изета!

    Коментиран от #9

  • 6 i D r i v e

    14 0 Отговор

    До коментар #2 от "Японеца":

    Въпрос на вкус, за теб е грозно, а за други култ. Колегата "Японец" сигурно е роден след 2000, така че нормално - откърмен е с любов към корейския дизайн, забучил се е в смартфонче и не знае на кой свят е.
  • 7 E34

    14 2 Отговор

    До коментар #2 от "Японеца":

    Точно обратно драги ми смехурко. Е36, Е39 последните истински БМВ-та. За някой фенове дори това са Е30/34. Е90,60,87.83 и т.н. са доста по посредствени за годините в които са излязли сравнено с "старата" школа. Да, бързи, икономични, комфортни...но е34 беше класи над тях в отношение на удоволствие от шофирането.

    Коментиран от #11

  • 8 опя

    0 9 Отговор
    боклук е м
  • 9 АLFA Q 4

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Тесла моторс":

    АКО НЕБЕШЕ ИЗЕТА НЯМАШЕ СЕГА ДА ИМА И BMW
    МОЖЕ ДА БЛАГОДАРИТЕ НА ИТАЛИАНЦИТЕ
    КАКТО И ГОЛФАДЖИЙТЕ
    ЗАЩОТО ГОЛФ Е ПРОЕКТИРАН И ИЗРАБОТЕН ОТ ИТАЛИЯ ЗА VW
    ЖАБКИТЕ СПАСИХА ШВАБИТЕ ОТ АБСОЛЮТЕН РЕЗИЛ

    Коментиран от #10

  • 10 незнайко

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "АLFA Q 4":

    До някъде сте прав. Италианците са били винаги водещи в дизайна .
  • 11 Гошо

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "E34":

    Е39 е най-безличното и грозно BMW, създавано някога.
  • 12 аз124589

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Японеца":

    До 2002- 2005- надеждни и с красив дизайн, ОТЛИЧАВАЩИ СЕ СЪС СТИЛ- след това следва ПЪЛНА КАТАСТРОФА по отношение на двигателите, и то не само БМВ, и другите производители също... То АКО ще купувам едно дневно ГО?НО, което трябва да изхвърля на 3-тата година след покупката, защото цилиндрите са алуминиеви, а буталата тънки и пластмасови, ДРЕМЕ МИ НА МЕНЕ дали ще се казва КИЯ, МЕРЦЕДЕС, БМВЕ, АУДИ... То по същество е еднакво- сглобено в китай и след 3-4 години става само за вторичните...