Отидете към основна версия

32 082 58

Тествахме новата Mazda3

  • mazda-
  • 3-
  • тест

Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Четвъртото поколение на Mazda3 прави още една крачка към т.нар. премиум сегмент - факт, който започва с новия дизайн, повлиян от концепцията Kodo и завършва със значително подобрение на двигателната гама и технологиите, интегрирани в колата. В това успяхме да се убедим по време на първите тестове, които японците организираха в Португалия. Ето и първоначалните ни впечатления от новата Mazda3.

Екстериор


Японците показаха в Португалия и хечбека, и седана, но акцентът, на който наблегнаха, беше хечбек версията. Този автомобил се очаква да се превърне в бестселър за марката, както за Европа, така и за нашия пазар в частност. Той е проектиран и съобразен с европейския вкус, разполага с различна радиаторна решетка и предна броня.

Външността на новия японски хечбек несъмнено го откроява от масата, независимо че някои харесват масивната задна колонка на покрива, а други я намират за прекалено грозновато несъразмерна. Задното стъкло е прекалено малко, а видимостта в него - почти нулева, но пък за сметка на това новата "тройка" изглежда изключително динамично и същевременно - масивно.

Иначе, четвъртата Mazda3 е по-къса от предшественика си с 16 мм, по-широка е с 2 мм и е по-ниска с 15 мм. Междуосието обаче е по-дълго с 25 мм. Като цяло колата е станала по-агресивна и по-спортна на външен вид.

Интериор


Салонът е изчистен и следва минималистичния стил. На приборния панел има три скромни циферблата, блок за климатичната инсталация и въздуховоди без излишни рамки. Бутоните на волана също са правени така, че да изглеждат незабележими, но в същото време са удобни.

Воланът се регулира с два сантиметра повече на височина и заедно с оптималните регулировки на седалката значително повишава комфорта на шофиране. Самите седалки не са големи, разполагат с изразена странична поддръжка и са ергономични. Мястото за водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а отзад, то е по-малко, но пък не е причина за дискомфорт.

Напред обзорът на водача е станал по-добър, което се дължи на по-тънките А-колонки. Назад обаче видимостта, както вече споменахме, е по-малка. С изключение на по-малката остъклена площ, която "свива" визуално салона, всичко останало е без забележки. Материалите, както и самата сглобка са на познатото ни за японците високо ниво.

Двигатели


Първото, което прави впечатление, подкарате ли новата Mazda3, е изключителното обезшумяване на салона. Независимо дали двигателят е дизелов или бензинов, той въобще не се чува в салона. Японците продължават да не разчитат за турбокомпресори на бензиновите си мотори. Те са атмосферни, икономични са, но не предлагат максимална динамика. Това, което помага на динамиката е наличието на т.нар. мека хибридна система, представляваща електромотор с мощност 8 к.с. Този агрегат помага при потегляне и при изпреварване, когато добавя още мощ към агрегата точно в моментите, когато тя му е най-нужна.

За съжаление истинската технологична звезда в гамата - свръхикономичният 2.0-литров Skyactiv-X с механичен компресор и технологията SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition, "възпламеняване чрез сгъстяване, управлявано с искрово запалване) не присъстваше на тестовете в Португалия. Японците заявиха, че той ще постъпи в продажба по-късно през годината. Така най-интересен се оказа новият дизелов мотор на марката - 1.8-литров дизел Skyactiv-D. Този мотор харчи под 5 на 100 и разполага с отличен въртящ момент и много прилична динамика.

Ходови характеристики


"Тройката" е построена по новата технология Skyactive-Vehicle Architecture, която позволява едновременно снижаване на теглото и повишаване на якостта на каросерията. Окачването е с по-спортни настройки, но от това не страда возията на колата. Тя може да се определи по-скоро като твърда, но пък крен в завоите почти липсва. Интересно е решението на японците да опростят задното окачване, което от многолостово е станало полузависимо. Това обаче е причина за по-голяма плавност на движението, без да се отразява на управляемостта. В гамата ще бъде налична и версия с 4х4 предаване, която също не успяхме да тестваме. Тази версия разполага с i-Activ система, муфа и с функция G-Vectoring Control Plus, регулираща тягата между колелата.

Цени и оборудване


Предвид конкурентните модели на другите марки, можем да кажем, че базовата версия на новата "тройка" разполага с доста богато оборудване. Информативно развлекателният комплекс е с осем високоговорителя и с 8.8-инчов дисплей. Като опция може да се поръча и доста по-мощна аудиосистема Bose. От електронните помощници интерес представляват системата Front Cross Traffic Alert, която сканира пространството пред автомобила, както и системата Cruising & Traffic Support, която може самостоятелно да ускорява, забавя и даже да коригира движението на автомобила в задръствания. Новата Mazda3 вече може да се поръча и у нас, като цената и стартира от 40 980 лв с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини

  • Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

    София, България. Екип на mobile.bg от мястото на събититето. Японците от Mazda анонсираха този иновационен агрегат още преди година, но динамичното ...
    29.09.2019
    62 744
    90
  • Колко харчи новата Mazda3?

    През месец март японците направиха първите тестове на новата Mazda3. Екип на mobile.bg беше на мястото на събитието, където специалисти от марката под ...
    20.06.2019
    11 171
    16