ТЕМА: Тест драйв
Новини

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Публикувана: 29 Септември, 2019 11:30
81 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 33376
Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 49 гласа.

София, България. Екип на mobile.bg от мястото на събититето.

Японците от Mazda анонсираха този иновационен агрегат още преди година, но динамичното му представяне се случи чак сега, при това в България. Агрегатът се нарича SkyActiv-X и се монтира в новата Mazda3. Японците заявяват, че в този агрегат са събрани най-добрите технологии и от бензиновите, и от дизеловите агрегати.

Какво всъщност представлява обаче, разговорно наричаният "бензинов дизел"?

На практика агрегатът е стандартен четирицилиндров бензинов с искрово запалване, но с увеличена до 15:1 степен на сгъстяване. И разполага с механичен нагнетател. Самият компресор обаче, който се задвижва от коляновия вал и е от типа Roots, е свързан с фрикционен съединител. Идеята на механичния нагнетател в случая, е не да повишава мощността, а винаги да доставя на двигателя въздух в количество, достатъчно за създаване на обеднена горивна смес. Поради тази причина и бензинът се впръсква в горивната камера на няколко малки порции под огромно налягане от 1000 бара, както при дизеловите двигатели.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Първо, при всмукателния ход, електрониката задава команда на дюзата, която два пъти впръсква малки порции гориво в цилиндъра. Количеството е толкова малко, че получената смес е невъзможно да се запали по никакъв начин. И тогава, в самия край на хода на сгъстяване, в горивната камера влиза друг заряд на бензинова смес. Тя обаче не е обеднена, а представлява малко "облаче", концентрирано точно около запалителната свещ. Следва искра, която възпламенява въпросната стандартна смес, която се превръща в своеобразен заряд за запалване. Един вид допълнително "бутало", което увеличава налягането в цилиндъра до ниво, при което свръхобеднената смес, вече силно компресирана и нагрята, се запалва едновременно по целия обем на горивната камера.

Инженерите от Mazda наричат този цикъл SPCCI

Съкращението означава Spark Plug Controlled Compression Ignition, което най-общо казано означава искрово запалване с контролирана компресия. Самият иновационен двигател Skyactiv-X работи по цикъл на Miller от следващо поколение, който е постигнат благодарение на съвременните технологии.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Компютърна симулация на работни процеси, горивна система по образец на дизелов двигател, сензори за налягане във всеки цилиндър, фазови превключватели на входа и изхода за гъвкаво възпроизвеждане на продължителността на всеки цикъл ... и още куп електроника завършват процеса. Какъв обаче е резултатът?

Разход от 4.6 литра

Тестът, който направихме, включваше разнообразно шофиране от такова в градска среда (София), искърското дефиле, Мездра, Ботевград и обратно до София по магистрала "Хемус". В столицата имаше прилично задръстване, а извънградското шофиране беше сравнително спокойно откъм трафик. Управлявахме автомобила на границата на максимално разрешената скорост през цялото време. И средният разход на гориво, който отчете борд компютърът беше... 4.6 литра на 100 километра пробег.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Иначе двулитровият четирицилиндров двигател е с мощност 180 конски сили. Работи и се усеща точно като атмосферен двигател с такъв обем, като единствено доускорението е по-слабо и е малко по-шумен. Агрегатът е куплиран с шестстепенна механична скоростна кутия, като предавките могат да се превключват във възходящ ред на много ниски обороти.

Старт/стоп система

Този мотор "поема" следваща предавка при малко над 1000 об/мин без никакъв проблем (виж снимката по-долу). Освен това двигателят разполага с патентованата старт/стоп система на Mazda, която също е по-различна от останалите. Малко преди колата да бъде приведена в покой се впръскват малки количества бензин в цилиндрите на които предстои да навлязат в работен такт и се прекъсва работата на двигателя, т.е. настъпва "стоп" цикъл.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

В момента на потегляне лек импулс от стартера и микровзрива в цилиндрите с предварително впръснатия бензин завъртат коляновия вал и запалват двигателя. Така настъпва "старт" цикъла. За да работи SISS- системата се монтират специални датчици на коляновия вал, които отговарят за положението на буталата в цилиндрите.

Колата

С други думи, този иновационен двигател работи по-скоро като дизел - спокоен е, с по-ниски обороти при стандартна работа, не е свръх динамичен и в същото време се представя точно като атмосферен бензинов агрегат. Разходът му обаче е колкото на малък дизелов мотор и е абсолютно оптимален за модела Mazda3. А що се отнася до самата кола - новата Mazda3, можете да се запознаете с впечатленията ни от първите тестове на модела, които се проведоха през пролетта на тази година. Там обаче "тройката" не беше представена с иновационния мотор, с който европейските журналисти се запознаха именно у нас.

Тествахме Mazda-та с "бензинов дизел"

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 49 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Anonim
1 Отговор
То и моята Тойота дава 8-100 газ и впръсква нормално,

Оценка:
-55 +66

брях
2 Отговор
Няма такова нящо.Лъжа и измама,просто реклама.

Оценка:
-126 +40

jap
3 Отговор
Много красива и технически иновативна алтернатива на Голф,подходяща за всеки търсещ нещо различно от скучните и ненадеждни Европейски модели.

Коментиран от #16


Оценка:
-32 +173

Марио
4 Отговор
Много добър материал. Браво.

Оценка:
-8 +100

DIESEL SMOKE
5 Отговор
На тоя двигател след няколко години като му избега компресията и майсторЕте по сервизите ще го гледат като Халеевата комета.... Това чудо си е за Япония, да си го лекуват японци, а не гаражни майстори от Вилхелм Пик!

Оценка:
-35 +224

Да да
6 Отговор
Смех на поразии! Такъв разход мога да направя с кола на 20+ години! Вярно, че мощноста на двигателя ще е доста по-малка, но е на 20+ години. А с коли от 2011 г. нагоре, това е детска игра! Мазда са готови за фалит!

Коментиран от #13, #30, #78


Оценка:
-177 +36

реалност
7 Отговор
На тия блоковете на двигателите им се праскаха пред години още като нови.Не знам оправиха ли ги.Мой приятел скоро преди 10 месеца си купи нова тройка.Вече 3 пъти ходи у сервиза на преглед,както било по програма.Странно...

Оценка:
-58 +38

Физици
8 Отговор
Вървят по стъпкит ена ФВ и те така обясняваха на химици и физици, как изгарят един литър гориво и то имало по-малко газове на другите коли. Време е разума и науката да затваря пътя на подобни реклами. Може ли 1 литър да гори при един по един начин, по друг по друг :) А и нали бъдещето е в електричките, защото правят революция в бензините ? ) Никой май няма ясна представа с какво иска да се захване

Коментиран от #22


Оценка:
-56 +29

Ракия
9 Отговор
Охххаа толкова мното датчици и майсторите само чакат

Оценка:
-5 +90

Порно
10 Отговор
То и дизела на Пежо 308 дава разход по 4 на сто в смесен цикъл , ако караш на границата на разрешеното. Но пък лично мога да потвърдя , че изкарва 350 000 км без да даде каквито и да е ядове. За тоя нов двигател тепърва ще видим.

Коментиран от #11, #59


Оценка:
-28 +66

Гост
11 Отговор

До коментар #10 от "Порно":


А Пежо 308 с 180 к.с. ли е, че го даваш за пример?

Коментиран от #41


Оценка:
-20 +67

пламен
12 Отговор
От 20години карам само мазди 323-626 после мазда 6 минах на мазда 3 и мога само да изкажа възхищението си към марката ….Просто са безупречни...Вие си карайте опелите и голфовете...

Коментиран от #14


Оценка:
-35 +128

ВСЕКИ НЕ СЕ ВОЗИ НА КАРУЦА КАТО ТЕБ
13 Отговор

До коментар #6 от "Да да":


ТАКА ЧЕ...НЕ БЪДИ ТОЛКОВА ЕЛЕМЕНТАРЕН..

Оценка:
-5 +19

До Пламен
14 Отговор

До коментар #12 от "пламен":


Много точно го каза на тези шваби!Който се е качил на Мазда 3 повече не е сменил автомобила! То тум сте само разбирачи и специалисти като гледам.

Оценка:
-15 +48

112
15 Отговор
От 12 години карам 3-ка и освен предно феродо и няколко крушки и акумулатор всичко останало е от завода. Безпроблемен автомобил. Пък вие си драскайте глупостите колкото искате.

Оценка:
-11 +70

Гост А
16 Отговор

До коментар #3 от "jap":


Нема нищо общо с голф. Мазда 3 е леко по висок клас в момента поне в Германия. Цените почват като на А клас или 1 бмв. Много по добра е от кенефа на голф....

Коментиран от #28


Оценка:
-15 +83

супер е
17 Отговор
налитайте народе

Оценка:
-3 +13

Георги
18 Отговор
Маздата е перфектен автомобил ,само който е имал и карал знае,другите само си лаят като кифли.

Коментиран от #42


Оценка:
-9 +45

И аз обичам маздата
19 Отговор
но 1000 атмосфери налягане на бензина, това е невъзможно!Бош от 20 години се мъчат да направят дизелова помпа на 1200 атмосфери, и все се чупи! Ако бяха направили тази помпа, разхода на дизела щеше да е двойно по малък!

Коментиран от #52


Оценка:
-37 +9

dsadsa
20 Отговор
Избиха рибата, а дали ще е надеждна можем да разберем след 2-3 години...

Коментиран от #23, #27


Оценка:
-0 +39

vvv
21 Отговор
2000-те литра гориво, които ще бъдат спестени на първия собственик през 100-ти хиляди безпроблемни километра, ще излязат през носа на всеки следващ под формата на датчици, електроники и сензорчета

Оценка:
-18 +50

Random
22 Отговор

До коментар #8 от "Физици":


Един двигател само бензин ли е бе бастун? Главата и изпускателната систрма къде ги забрави? Катализатора зависи от това как е направен може да не чисти нищо и да чисти почти всичко. Главата пък дава мощност (кофти направена глава и от 8 литра двигател ще направи 90 коньово моторче, а от 1л двигател 200-300 коня). Аман от кръчмарски "експерти"

Коментиран от #25, #26


Оценка:
-7 +29

Не се чуди
23 Отговор

До коментар #20 от "dsadsa":


Механиката със сигурност ще е много здрава и надеждна.Ако при купето не е пестено от антикорозионна защита,колата няма да има никакви недостатъци.

Оценка:
-4 +30

681
24 Отговор
много е хубава - да не е руска?

Оценка:
-14 +17

МожеДаСъм
25 Отговор

До коментар #22 от "Random":


Може да е кръчмарски разговор, но не виждам връзка с конските сили и пречистването. Когато 1 литър отдели Х изгорели газове ... вари ги печи ги, те са си толкова. Ти си слагай катализатори няма лошо ... аз съм сигурен че могат да измислят и активен по-добър пречиствател ... дето се вик да го зареждаш о него под формата на препарат при всяко зареждане. Ама това ще промени ли нещо в изгарянето на 1л. гориво ? Имам чуството, че вие знаещите и можещите идват от Холивуд и германофилията ви не ви позволя даже и да мислите.

Оценка:
-8 +18

ПичМисли
26 Отговор

До коментар #22 от "Random":


Пич, хората говорят за въглероден двуокис .... какви пречиствания, какви глави и коне са ти в главата. Количеството въглероден двуокис е едно и също където и да го изгориш ) Аман от разбирачи германофили - спецове по всичко над 30 години и отхвърлящи физиката и химията )

Коментиран от #36


Оценка:
-6 +11

ИВАН
27 Отговор

До коментар #20 от "dsadsa":


С толкова електроника...едва ли!

Оценка:
-1 +5

Ииии
28 Отговор

До коментар #16 от "Гост А":


Точно го каза, че е с една идея по висок клас автомобил от голф, а и от другите в комп. клас фокус, астра , меган и др., като я видиш на живо и се качиш си проличава, но и цената е по висока, но как да сравняваш три цилиндровите двигателчета на другите с 2.0, 180 к. с четирицилиндров на маздата...

Оценка:
-3 +14

Не благодаря
29 Отговор
Това което разбрах от статията е че тази мазда има не много динамичен и не много икономичен мотор, който за сметка на това е усложнен неимоверно безсмислено. Както се казва честито на майсторите и бъдещите собственици. Такива "иновации" не благодаря

Коментиран от #32, #33


Оценка:
-19 +25

Ввв
30 Отговор

До коментар #6 от "Да да":


Фалит,хахаха,момче я смени дилъра,Мазда е една от най-добрите алтернативи на германските коли

Оценка:
-7 +24

ддд
31 Отговор
А ГАЗОВО МОИМ ЛИ СЛОЖИ?

Оценка:
-3 +15

ДВГ
32 Отговор

До коментар #29 от "Не благодаря":


Е как да не е икономичен 4.6 смесен за бензин от класа на голфа!!! Около 2 литра по добре от еквиваленти те си. Как да не е бърза 0-100 за 8 сек за не спортен автомобил е добре. Да сложен е, но това не означава че ще се чупи времето ще покаже.

Оценка:
-7 +22

Прав си
33 Отговор

До коментар #29 от "Не благодаря":


Затова си карай 25 годишния Голф,Астра или нещо такова,а тия дето ще карат чисто нова кола с дизайн и технологии от бъдещето да му мислят...и като си пиеш 2 литровата Ариана пред входа на панелката да знаеш,че си по добре от пиещите уиски на двора в Драгалевци....

Оценка:
-9 +22

Юсуф
34 Отговор
Маздата е най-проблемния автомобил, гние повече от Опел, от ръждата няма спасение, какъв човек трябва да си за да лъжеш, че караш стара Мазда и нямаш никакви проблеми, майкоо

Коментиран от #77


Оценка:
-23 +19

onq s konq
35 Отговор
И както на собствениците на кучета физиономиите им с времето заприличват на домашния любимец,така и на тия каращи японски коли постепенно им се дръпват очите.

Оценка:
-14 +21

Random
36 Отговор

До коментар #26 от "ПичМисли":


То може да е еднакво ама точно там играе катализатора.

Коментиран от #37, #38


Оценка:
-3 +2

ЧететеПредиДапишетеДЕ
37 Отговор

До коментар #36 от "Random":


Айде малко четене и по-малко писане:

"
Катализатор

Въпросът за опазването на околната среда в момента е по-обсъждан от всякога. За никой не е тайна, че автомобилното производство продължава да расте с бързи темпове и именно автомобилният транспорт е е един от главните виновници за глобалното затопляне. Азотният оксид е едно от веществата, които имат най-голям негативен ефект на озоновия слой.

катализатори 2

С цел да се предотврати пагубното влияние на автомобилните газове върху природата, като в това число влиза и озоновия слой, се въвеждат по-строги законови изисквания за изхвърлянето на вредни вещества в атмосферата. Тези ограничения са главно за автомобилните производители, върху които все по-често започва да се налага строг надзор относно спазването на екологичните правила.

Katalizatori 3

Така в процеса на търсене на технология за намаляване на вредните емисии се появява катализаторът за автомобили, познат още като каталитичен конвертор. Той е част от изпускателната система на автомобила и главната му роля е ефективно намаляване на вредните емисии от изгорелите автомобилни газове в атмосферата като въглероден оксид (CO), въглеводород (HC), азотен оксид (NO).

katalizator4
Какво представлява всъщност катализаторът?

katalizator 4
Устройство на катализатора



Катализаторът е автомобилен елемент, разположен между горивната и ауспуховата система на колата. Функцията му зависи от протичането, на химична реакция, която се с

Оценка:
-3 +1

ГлаватаМисли
38 Отговор

До коментар #36 от "Random":


Ама вие май не правите разлика между въглероден оксид и въглероден диоксид (CO2) - тови стория обикновенно мерят. Та вашите любими катализатори помагат първото да се превърне във второто ... и до там. Няма нищо магическо в него. Така че престанете да си мислите, че някой немски чичко е решил да метне една платина в колата ви и тя вече е чиста - това е другата глупост, която някой е наложил ... ама то в ЕС явно предимно овце виреят.

Оценка:
-0 +9

Смешно
39 Отговор
Много ми е смешно как тука има хора, които се захласват по тези японски каруци ! И какво мазда като мазда нито е луксозна нито нищо. Върви там нещо крета , но да ми давате за пример този дръгел е смешно ! Един колега сменя турбото на 48 000 км мазда 6 на 5 години - нещо да кажете за това ! Никаква шумоизолация , никакъв комфорт или лукс - поредната посредствена кола ,заедно с опел волксваген , ауди , нисан и тем подобни ! Успех и да си купите по-хубави коли

Коментиран от #62


Оценка:
-20 +13

жижи
40 Отговор
Ако я научат и да не гние, цена няма да има тази кола. Иначе 4.6 ...... ха-ха-ха. Ако градското е било Люлин-Обеля-Надежда през Искърското и прибиране през магистралата и тангентата (по ограничения)- може и да даде такъв разход. Но и доста нови коли от други марки с бензинови мотори ще го дадат. За съжаление поредната еднодневка. Опс на 5-тата година, ако не изтече ръждата в канала, мотора ще е за смяна.

Оценка:
-9 +14

гост
41 Отговор

До коментар #11 от "Гост":


Без значение от конете дизеловото Пежо е с доказан двигател. А при Мазда проблемите са постоянни в моделите правени под крилото на Форд.

Коментиран от #44


Оценка:
-18 +14

Илия Велев
42 Отговор

До коментар #18 от "Георги":


Жорка, Мазда не е вече перфектната кола. Цял живот карам Мазда. Последната ми е на 3 години и 80 хиляди. Почти 4 месеца престоя в сервиза. Ако не е в гаранция щях да фалирам. Първата ми 323 я карах 5 години и почти 150 хил. само със смяна на масло и НИЩО повече. От там на татък ......... само на долу.

Коментиран от #47


Оценка:
-7 +24

43
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
44 Отговор

До коментар #41 от "гост":


Това дали ще е проблемна тази Мазда, никой не може да каже. Същата работа е и с Пежо, защото имаше случаи и на проблеми с тях. Въпросът е, че и бензина може да харчи малко. Интересно дали ще може да се сложи и турбо на такъв двигател.

Коментиран от #55, #57


Оценка:
-1 +4

Кранко
45 Отговор
И аз карам Мазда сх3 на 3г. 48000км. В сервиза влизам само за масла и филтри средния ми разход 6,4л/км. извън градското ми е 5,3л/км. с не повече от 100км/ч. По магистрала с 140км/ч. ми дава 7,2л/км. София Бургас. В градско София 8л/км. Добра си е колицата който не я харесва да не си копува. Имах Мазда 323ф 94г. нямах проблеми с не я. Да раждясваше 23г. ме блеснаха странично затова си купих нова. Немога да разбера хеитарите за какво се дразнят на новия двигател на Мазда. Да но като си копувам нова да е с още по добър разход от новия двигата. Приятно пътуване на всички Маздаджии. :)

Оценка:
-12 +13

159
46 Отговор
Хубаво, че е мазда в последните 10-ина год., за да започна да отразявам положително и някоя японска марка! Мноооого напреднаха с дизайна! Уникално красиви купета с фирмена линия и "заложено" развитие в отделните модели. Евала. Лъч светлина са всред японската скучна шир потреба. Ако наблегнат и на класата в интериора ги виждам много напред в класациите, след време! Иначе с този двигател мисля, че в момента само се хабят. Ама нищо де, може и да има бъдеще въпросната технология, като се поразвие, а италианците и намерят "газовата" цака!

Оценка:
-7 +9

незнайко
47 Отговор

До коментар #42 от "Илия Велев":


Да прав сте карате МАЗДА, но сигурно не знате какво е това двигател !!! 4 месеца защо, обяснете кои са майсторите да не ХАДИМ ПРИ ТЯХ !!! Невярната информация не винаги помага !!!

Оценка:
-3 +7

48
Този коментар е премахнат от модератор
Маздо
49 Отговор
То хубаво - бедна смес и икономия ама след 20 000 километра цилиндровата глава ще е тотал щета. Вервайте ми!

Коментиран от #65


Оценка:
-10 +10

Чочо
50 Отговор
София-Варна с ауди А6 3.0 тфси 5.4/100 км,на лимита на ограниченията

Коментиран от #51


Оценка:
-19 +7

Джони
51 Отговор

До коментар #50 от "Чочо":


И колко литра масло?

Оценка:
-4 +12

Луд
52 Отговор

До коментар #19 от "И аз обичам маздата":


Дизела пердаши над 2000 атм.За бензина съм си мислил че ще детонира, но явно съм грешал

Оценка:
-0 +5

Алфа Ромео
53 Отговор
Проблеми само, един куп електроника, по ниския разход ша ти излезе през носа, може би не след дълго...

Оценка:
-2 +12

54
Този коментар е премахнат от модератор
Бибитко
55 Отговор

До коментар #44 от "Гост":


Защо да неможе да се сложи турбо? Вероятно може, но защо ти е? Точно това харесвам на Мазда, че не усложняват излишно двигателите, освен ако не е абсолютно необходимо. Колкото по-малко агрегати, толкова по-малко неща е възможно да се повредят.

Коментиран от #66


Оценка:
-0 +3

От чичо Гошо
56 Отговор
Да знаете, че слънчоглед кола не може да направи!

Оценка:
-10 +0

Бибитко
57 Отговор

До коментар #44 от "Гост":


Най-лесно е да сложат турбо както правят немците, това обаче намалява надеждността на двигателя :(

Оценка:
-3 +7

Бибитко
58 Отговор
В мoмeнтa пoлитикaтa нa Мaздa e дa изцeдят дo крaй пoтeнциaлa нa бeнзинoвия мoтoр. Според тях е още рано да говорим за хибриди.

В мoмeнтa зa aвтoмoбилнитe прoизвoдитeли имa cтрoги рeгулaции зa СО2, тoзи двигaтeл хaрчи пo-мaлкo гoривo знaчи изхвърля пo-мaлкo СО2. Това автоматично означава, че този двигател, ще се предлага по-дълго на пазара от еквивалентен, който не е снабден с тази технология.

Оценка:
-2 +4

Бибитко
59 Отговор

До коментар #10 от "Порно":


Както знаете дизеловите двигатели вече удариха сериозна греда заради изпускания от тях NOx, които е канцерогенен. С други думи натрупва се в организма и причинява рак и преждевременна смърт.

Точно това е причината, автомобилите с дизелови двигатели ще бъдат забранени в градовете, където има голям поток от автомобили, защото хората живеещи в тези градове също имат право на живот.

Оценка:
-1 +6

Аааа
60 Отговор
Въпроса е що гледат борд компа , а не от пълно до пълно . Всеки борд лъже мин. 300мл.

Оценка:
-4 +3

Малко факти да разсеем мита
61 Отговор
Та те от Рено пуснаха бензинов-дизел през 2000 година 2.0ide 140 коня 188 н/м въртящ момент /на ниски обороти изобилства от пауър/ 8.6 сек. 0 до 100 Принципа на работа наподобява HDI двигателите. Налягането в двигатела е 88 атмосфери не е като на бензиновите агрегати. И най важното цепи всички BMW-та дори и на 4та или 5та предавка докато при бавареца вече са на 3та и че гръмне кошляка. В Меган Coach 2000г фейслифт го внедряват първо, после в Рено Лагуна 2002г. Така че да ме извиняват Жапанците с тази претоплена манжа и този път не откриват топлата вода - трябва да я търсят в залива при АЕЦ Фукушима.

Оценка:
-10 +6

62
Този коментар е премахнат от модератор
Тойота или Хонда а може и двете
63 Отговор
Тойота или Хонда може и Нисан но само ГТР.Маздите са слаби и тотал щета 6,7г.мазда е ръжда от всякъде ,но това е най-малкият проблем ,двигателите им са скапани,и този ще е поредната скрап,датчици,помпи,совалки,роботи,фантастики и пляс пласмасовата кора.Мирише ми на много яко дране на потребителя.Двигателя трябва да е надежден,здрав,прост и без 100 лакардий по-него.Там бегат най-много кинти за ремонти.Затова Хонда и Тойота са номер 1 те правят точно такива двигатели,да една кола може да е наблъскана с много електроника,но едно е да ти спре таблета,ел.седалката да се движи,климатика да умре,но друго е двигателят.Тотално дърво ще е тази Мазда също като винкелаааа.Ех,тези пластмаси де ги слагат по моторите вече,то за това ли има кампания за събиране на къпачки.:)

Оценка:
-8 +8

Петър4д
64 Отговор
Вероятно става дума за усъвършенстване на "Скайактив", с повишена компресия от 15:1, защото тази система не е нова, датира от 2012г.

"...В Mazda смело са решили да увеличат компресията до 14:1 и са противодействали на негативните ефекти чрез промяна на архитектурата и удължаване на изпускателните тръби и промяна на челото на буталото, което вече има полусферична камера за по-бързо горене. Директното впръскване на горивото се осъществява под налягане от 200 бара, и то на два такта през дюзи с 6 отвора. Работата на двигателя се следи от йонни сензори и се настройва според процесите в него. Целият двигател е по-лек с 20%. Всичко това сериозно повишава ефективността на бензиновото сърце и то дава 166 к.с. и 210 Nm от 2 литра работен обем. ...."

Доколкото разбирам, при новия двигател мощността е увеличена на 180 к.с. без турбокомпресор.

ДВГ сериозно са се променили, и дизелите, и бензиновите. Добре ще е хейтърите малко да почетат, да не разчитат на прочетеното от преди 10 години. Технологията "помпа-дюза" отдавна е в историята.

Оценка:
-1 +7

Петър4о
65 Отговор

До коментар #49 от "Маздо":


Скайктив не е от вчера, подобни технологии са въведени и от други марки. Дизелите на Мазда имат някакви проблеми, най-вече в България (познато, нали?) Хонда също са я въвели (при бензиновите), ама при тях нещо не е много успешно.

Оценка:
-0 +0

Гост
66 Отговор

До коментар #55 от "Бибитко":


Ти май не си карал турбо бензин - няма такъв кеф :) Според мен обаче би било проблем да сложат турбо на такъв двигател заради високата компресия.

Оценка:
-1 +3

Братчеда
67 Отговор
Ний с братчеда кВи коли праЙм, охоо... Туй таралясници-маралясници ний нищем. Сами си ги произвеждаме, не продаваме, ами си ги карамИ. Три на сто ми гори и бяга като самолет.

Оценка:
-1 +4

гост
68 Отговор
Въпросът не е в литър по-нисък разход, а тази цялата система от датчици, сензори и компютри докога ще работи и колко ще струва. Ето, и елетричките са чисти при употреба, но се произвеждат с много ресурси и замърсяване, рециклирането на батериите им е енергоемко, а използваната енергия е основно от фосилни горива, добави и двойни цени спрямо нормална кола и става безсмислено. Това е интересна техника, но ще ли да е по-чиста от дизел при тази висока компресия и няма ли да е по-евтино нормален дизел с ад-блу, който оскъпява колата с 1500евро отколкото тези системи?

Оценка:
-0 +6

ръждата обаче
69 Отговор
Маздите са много здрави и непретенциозни колици, но гният на ко*еле. В работата от 10 шестици 2005-2006 има само 1, по която да няма ръжда и тя е италианка. Всичкото немец и швейцарец е полазен от ръждицата. За тройките нямам толкова голямо наблюдение. Имаме само 2 от същите години и пак са ръждиви, другите са на 3-4 години и изглеждат добре.

Коментиран от #73, #76


Оценка:
-0 +3

ERTYUIOP
70 Отговор
ТАКИВА КОЛИ СА МНОГО ХУБАВИ ЗА ГАРАНЦИОНИЯ СРОК КОЙТО СЕ ДАВА С СИГУРЕН СЕРВИЗ ЗА ПЕРИАДА НА ГАРАНЦИЯТА И ДА ИМА И ЗАМЕСТВАЩ АВТОМОБИЛ.В НИКАКАВ СЛУЧАЙ ДА НЕ СЕ КУПУВАТ ТАКИВА КОЛИ ЗА ВТОРА УПОТРЕБА.ЗА ВТОРА УПОТРЕБА ИМА РОФ 4 И ХОНДА ЦИ АР ВИ МАЗДА2 ТОЙОТА ЯРИС ХОНДА ЦИВИК.

Оценка:
-1 +3

71
Този коментар е премахнат от модератор
Луда работа
72 Отговор
Странно стадо сме, няма спор. От статията се разбита, че марката се опитва да наложи нещо свое, нещо авангардно и икономично. Кажете ми марка/модел, която при тестдрайв на бензинов мотор да е дал подобен среден разход?! По мненията обаче псевдо газаджии и там си някакви дизелори се приравняват до тези данни, все едно няма значение разликата във вида гориво. Ставаме банално смешни с това наше мислене !

Оценка:
-0 +10

гост
73 Отговор

До коментар #69 от "ръждата обаче":


Мазда използват тенекия от Кобе Стийл, които ги изловиха че много години назад са фалшифицирали специфиациите и тенекията не е това, за което са я продавали. Затова и колите са склонни към ръжда.

Оценка:
-1 +1

За газовете
74 Отговор
Всички коли се движат от газовете на горивото. Топлината която се получава от гоеивото е отпадъчен продукт и се изхвърля чрез радиатора, без произвеждането на газове колите няма да мръднат. Дизела е най-икономичен защото прави повече газове от бензина и използва по-малко гориво а пропанбутана харчи два пъти повече от жензина докато си направи необходимите за движение газове.

Оценка:
-0 +1

За газовете
75 Отговор
Всички коли се движат от газовете на горивото. Топлината която се получава от гоеивото е отпадъчен продукт и се изхвърля чрез радиатора, без произвеждането на газове колите няма да мръднат. Дизела е най-икономичен защото прави повече газове от бензина и използва по-малко гориво а пропанбутана харчи два пъти повече от бензина докато си направи необходимите за движение газове.

Коментиран от #81


Оценка:
-1 +2

Кокал
76 Отговор

До коментар #69 от "ръждата обаче":


Как правите изводи за чисто нови модели според впечатленията ви от коли на по 15 години...

Оценка:
-0 +5

77
Този коментар е премахнат от модератор
Илиян
78 Отговор

До коментар #6 от "Да да":


С бензинова кола на 20г - 5л смесен разход :-)
НИКОГИШ

Коментиран от #80


Оценка:
-1 +6

Бойко
79 Отговор
Мазда винаги са мислили иновации, нещо различно.
Но оправиха ли си ръждата, защото моделите до 2005г моделите ръждясваха повече от опелите

Оценка:
-0 +1

Да да
80 Отговор

До коментар #78 от "Илиян":


Бас хващаш ли?По маршрута, дето са минали тия и не са превишавали ограниченията никъде! И понеже нямат борд компютър, ще засичаме от туба.

Оценка:
-1 +0

Читател
81 Отговор

До коментар #75 от "За газовете":


За да "харчи" два пъти повече пропан-бутан... има две причини. Първата - неграмотен монтьор на АГУ. Втората - неграмотен собственик на автомобил, на който не му стига "пипето" да си смени "газаджията".
Трите ми коли на пропан-бутан които съм имал... не повече от 10-15% горница в количеството пропан-бутан спрямо бензин.

Оценка:
-2 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Юлиан Попов
Бившият служебен министър на екологията и блогър коментира оставката на образователния министър Тодор Танев:
Заради доклада на ЕК, забавената съдебна реформа, убийството на моделиера Антов и тежкия сняг ще трябва да си иде министъра на образованието Танев. Така става в политиката."

Още бисери