Отидете към основна версия

9 167 64

Със 140 км/ч по БГ магистралите. Да или Не?

  • ограничение на скоростта-
  • магистрала-
  • магистрали

 

Скоростта за движение по-магистралите в България се увеличава от с 10 км/ч. Това обаче се отнася само за новите отсечки от аутобаните в страната ни, където според депутатите настилката позволява тази скорост.
 
В ожесточената дискусия по промените в Закона за пътищата, които бяха одобрени на първо четене обаче, никой не повдигна въпроса: Дали масово използваните автомобили "втора ръка" са годни безопасно да се движат с тази скорост.
 
На всеки е известно, че след като ограничението е 140 км/ч. болшинството от водачите без проблем ще си позволяват скорости от поне 150 км/ч. Всъщност радарите на КАТ винаги се настройват с 10 км/ч. отгоре. Това е така, защото се знае, че скоростомерите на много от автомобилите дават отклонения.
 
Една интересна статистика, над която депутатите трябва сериозно да се замислят преди да приемат промените на второ четене, изнесе Иван Иванов от ДСБ. Според нея повишаването на скоростта с 10 км/ч, повишава катастрофите с 20%, а смъртните случаи с 30%. Тук обаче едва ли се отчита техническото състояние на родния ни автопарк, което както е известно по надеждност е доста под средните нива за Европа.
 
Много по-смислено е решението на новите аутобани да не бъдат поставяни билбордове. С новите промени стана ясно и значението на термина "скоростен път". Той ще представлява магистрала, но без аварийна лента. Там ограничението ще е 120 км/ч.

Още преди промените да са приети на второ четене, решихме да ви попитаме:

 
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини