25 Януари, 2012 15:50 2 709 6

Караме със 140 км/ч. по магистралите

  • магистрала-
  • движение-
  • трафик-
  • правителство

Махат билбордовете по магистралите

Караме със 140 км/ч. по магистралите - 1
Снимка: БГНЕС

Максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по магистралите се вдига на 140 км/ч, а по скоростните пътища става 120 км/ч. Такива промени в Закона за пътищата одобри правителството на днешното си заседание в Пазарджик, с които се регламентира и понятието за скоростен път.

Друга новост е, че автомагистралите и скоростните пътища се „освобождават“ от рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата му зона. Там ще могат да се слагат само означения за търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях. Забранява се изграждането на такива обекти на по-малко от 3 км преди и след пътните възли.

За шосетата от първи, втори и трети клас, както и останалите, които не са включени в досега изброените, пък се забраняват  рекламни съоръжения на разстояние по-малко от 8 м.

Въвежда се и забрана за спиране на пътното превозно средство за престой освен на обозначените за това места и съответно извършването на маневри върху платната за движение.

Водачът няма да може да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително и на местата, където тя е прекъсната. Последните две правила са валидни, когато движението се осъществява по скоростен път.

За да влязат в сила, промените трябва да минат през одобрението на парламента.

 

За да бъде определен като скоростен, пътят трябва да отговаря на седем условия:
 
- да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива (чрез надлез или подлез);
- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива;
- връзките към прилежащи територии да са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 м;
- да имат предпазна телена ограда;
- да имат площадки за принудително спиране;
- да имат площадки за отдих.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ML 320 CDI

    0 3 Отговор
    ако се дигне скороста ще е супер.скоростните пътища нали са извънграцките където сега максималната разрешена скорост е 90 км/ч.трябва всяка година максималната скорост по магистралите да се дига докато нестане както е в германия,да няма ограничения на скороста
  • 2 ЛЕЛЕ

    1 0 Отговор
    ЛЕЛЕ
    КАТАДЖИИТЕ ФАЛИРАХА !!
  • 3 Михаел Сладкаров

    1 0 Отговор
    Реално погледнато сегашните закони са писани по времето на таратайките, които нямат възможностите на по-съвременните автомобили.

    Това е максимална скорост, а не препоръчителна!

    Дава се възможност на по-новите автомобили, които имат много по-добро поведение на пътя от старите си еквиваленти, по-добър спирачен път и прочие да използват възможностите си.
  • 4 ML 320 CDI

    0 0 Отговор
    що да са фалирали ?
  • 5 вихър

    0 0 Отговор
    штото нема да има много джиджи биджи
  • 6 ML 320 CDI

    0 0 Отговор
    аха.трябва скороста да се определя от колата например неможе да караш една лада със 140 и ламборджини пак със същата скорост