Новата генерация на Range Rover Evoque се прави на модернизиран вариант на платформата D8, която се използва и за Jaguar E-Pace. Интересен факт е още, че по-малко от месец след официалната световна премиера на модела в Лондон, в края на миналата година България стана първия европейски пазар, на който предпремиерно Range Rover Evoque беше представен на живо. Сега компактното луксозно SUV постъпва в дилърските центрове на марката у нас, а екипът ни направи обстоен тест. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Едва ли са много хората, на които дизайнът на първото поколение Evoque да не им харесва. Именно поради тази причина специалистите от Range Rover не са променили кардинално дизайна на новото поколение. Ако не са един до друг, то човек може и да се обърка.
При по-внимателно вглеждане обаче в новото поколение се откриват много от стилистичните черти на по-големия Velar. Корекциите не са много, но са изключително стилни и точно на място, а най-хубавото е, че Evoque е запазил характерния си купеобразен профил. Визуално новото поколение ни хареса много повече, нищо, че разликите са малко.
Интериор
Салонът е изключително стилен, като всички уреди представляват електронни дисплеи. "Плаваща" конзола в средата, изцяло покрита с дисплей е акцентът на арматурното табло, а иначе използваните материали и самата сглобка са на познатото ни за марката много добро ниво. Седалките не са големи, не са и меки, но са ергономични и не изморяват дори и при по-дълги пътувания.
Предните са с добре изразена странична поддръжка, но отзад тя е значително по-малка. Въпреки скосения таван в задната част, дори и ръстови пасажери не чувстват дискомфорт. Багажното отделение е един от малкото недостатъци на модела, защото на фона на преките конкуренти е малко и недотам функционално.
Двигател и ходови характеристики
Въпреки външните сходства, шасито на новия Evoque е в друго измерение. Возията не е мека, но дискомфорт не се усеща дори и на черен път с по-висока скорост. Кренът в завоите е минимален, колата се усеща добре, както на асфалт, така и в леки пресечени местности. Като цяло е подобрено поведението на асфалт, без това да влияе на приличните качества в леки терени извън пътя. Въпреки че предназначението на този автомобил не е за офроуд, той напълно оправдава името на марката. Дъното е абсолютно плоско, клиренсът оптимален, а 4х4 режимите се избират в съответствие с настилката.
Що се касае до техническите иновации в новия Evoque и по-конкретно до усъвършенстването на 4х4 системата, то трябва да се отбележи технологията Terrain Response 2, която се въвежда за първи път в пълноразмерен Range Rover. Тя има способността автоматично да разпознава повърхността, върху която се движи автомобилът и да регулира настройката спрямо нея, като Evoque вече може да гази във вода с дълбочина до 600 мм.
21-цоловите гуми пасват много добре на адаптивното шаси. В заключение можем да кажем, че новият Evoque разполага с доста прилична проходимост за класа, в който е позициониран. Единственият недостатък, който усетихме, е свързан с настройките на деветстепенната автоматична скоростна кутия, при която се усеща леко "замисляне" при превключване на някои от предавките.
Иначе тестовият автомобил беше с мощност 240 дизелови конски сили, които на маса от почти два тона не са напълно достатъчни, но пък и не се изпитва липса на тяга в нито един от оборотните режими. Именно това, според нас е оптималният мотор за Evoque, но ако предпочитанията са други, то може да се избира измежду общо шест 4-цилиндрови двигателя Ingenium, с три бензинови и три дизелови варианта. Що се отнася до цените те започват от 72 000 лв, а обобщението е, че външно иновацията прилича на фейслифт, но на практика всичко под ламарините е ново.