Новото, второ поколение на Duster се появи на бял свят преди две години и бързо се превърна в един от лидерите по продажби в сегмента на компактните SUV-та у нас. Още преди лансирането му на нашия пазар, екипът ни направи първите тестове на модела, от които веднага споделихме впечатленията си.
Повод сега отново да обръщаме внимание на Duster е една нова версия, която беше представена през март в Женева, а отскоро се предлага и на нашия пазар. Става дума за Duster Red Line - едно SUV, впечатляващо с по-ефектен външен вид и с един, наистина интересен двигател, който е съвместна разработка на гигантите Mercedes и Renault. Модификацията се предлага на нашия пазар, както само с предно предаване, така и във вариант 4х4.
Екстериор и интериор
Що се отнася до външния вид на лимитираната серия Red Line, тя се отличава най-вече със своя червен цвят, който е кръстен Fusion. Контрастни черни странични огледала и ефектни 17-цолови джанти са други от отличителните черти на новата модификация. В Салона впечатление прави тапицерията, която е в стил GTI, като и спортните нотки, личащи от червените акценти по вентилационните отвори, по основата на скоростния лост и по дръжките на вратите.
Двигател и ходови характеристики
Известно е, че новият Duster се прави на старата платформа, но румънските и френските специалисти са успели да подобрят значително управлението на колата. Това е така и при Red Line, като SUV-то се характеризира с мека возия, информативно управление и с много добра 4х4 система. Минус е малко по-големия крен на колата в завои, но този недостатък е характерен и за други представители на сегмента.
Що се касае до новия двигател, който е и основната новост на Red Line, то трябва да кажем, че той е забележителен. Досега предпочитанията ни при Duster бяха ориентирани към дизеловия вариант, но след теста на Red Line можем да кажем, че това е оптималният двигател за Duster. Както вече споменахме, 1.3 TCe е резултат на съвместните усилия на Renault-Nissan и Daimler и този мотор се вгражда в A и B-Klasse на Mercedes, както и в модели на Renault и Nissan.
В случая мощността му е 150 конски сили, които са напълно достатъчни за една много прилична динамика и основно - той е много по-гъвкав. Мощността му се усеща от ниските оборотни режими, като при висока скорост доускорението също е осезаемо. С други думи този двигател е оптимален за Duster, независимо, дали колата се кара в градски или в извънградски условия.
Средният разход, който отчете бордовият компютър след 1000-километровият тест драйв, който направихме с Duster Red Line, беше малко под 7 литра на 100 километра. При това голяма част от тестовото шофиране беше на магистрала, където поддържахме максимално разрешената скорост от 140 км/ч.
Основният недостатък на Duster Red Line, що са касае до възли и агрегати е липсата на автоматизирана трансмисия. Лимитираната версия се предлага в два варианта 4х2 и 4х4, но и в двата е оборудвана с шестстепенна механична скоростна кутия. Цените у нас са малко по-високи от тези на стандартния Duster, но определено има защо. Базовите за 4х2 и за 4х4 са 32 790 лв. и 36 790 лв., съответно.