1 Август, 2019 11:47 22 640 49

По-икономичен бензинов двигател за Dacia Duster

  • dacia-
  • duster-
  • двигател
По-икономичен бензинов двигател за Dacia Duster - 1

Dacia Duster вече се предлага у нас с бензинов двигател TCe 100, най-новия мотор на Алианса. Произведен в завода в Питещ, Румъния, TCe 100 е двигател от ново поколение, който според румънците се характеризира с уникална икономичност.

CO2 емисиите и разхода на гориво на Duster TCe 100 са с 18% по-ниски от досегашния SCe 115, който той заменя. Така двигателят се класира на първо място в своята категория по отношение на икономичност при бензиновите двигатели. TCe 100 вече се предлага за нива на оборудване Access и Essential.

По-икономичен бензинов двигател за Dacia Duster

TCe 100 разполага с мощност от 100 к.с. (74 kW) и максимален въртящ момент 160 Nm. Новият 3-цилиндров бензинов двигател с индиректно впръскване е по-лек и по-компактен.

TCe100 разполага с всички най-нови технологии, включително турбокомпресор с електрически контролиран изпускателен клапан, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променлив вентил за всмукване и плазмено покритие на цилиндрите.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 висок

    84 25 Отговор
    Прекрасен мотор с живот 40-50 000 км!

    Коментиран от #12, #18

  • 2 Гост

    68 14 Отговор
    Чакаме 500 кубика, 2 цилиндъра с 5 турбини, ЕВРО 10, живот на двигателя 100000
  • 3 Townboy

    89 12 Отговор
    В днешно време каквато и марка да купиш получаваш Дачия. Така че ако не те е срам от емблемата ще спестиш доста пари.
  • 4 да питам

    19 3 Отговор
    главата му не се ли произвежда в Русе?

    Коментиран от #6

  • 5 хплб

    18 9 Отговор
    сигурно е че ще гори масло...въпроса е колко???

    Коментиран от #8

  • 6 Русенец

    29 2 Отговор

    До коментар #4 от "да питам":

    В Русе правиха на Дачия, но тя беше 4 цил, с по 2 клап на цил. Подобна на тази, която описват в статията, правят и в Русе, но е на Форд. А това с полуинтегрираният изпускателен колектор в главата им беше главният проблем. При заливането с алуминий, сърцето на изпускателните канали все се надигаше от леярските газове, и се изместваше с 2-3мм. Така притваряше един от проходите на водата, а той беше толкова тесен, че ставаше почти затворен. Абе, доста калпаво измислени глави бяха.
  • 7 Boxer 3.0

    29 7 Отговор
    Скоро и в $ класата на мерцедес...
  • 8 Natoveca

    13 6 Отговор

    До коментар #5 от "хплб":

    5 литра elf 10w40 35лв. Кво те притеснява.

    Коментиран от #10

  • 9 турбо

    31 3 Отговор
    И мотора стана консуматив.
  • 10 тнвв

    14 6 Отговор

    До коментар #8 от "Natoveca":

    този двигател ще го дават с 5w30 ...но и това масло сигурно ще го има 5л 60лв примерно..въпроса е да не гори 1л на 2000км..което е голяма реалност

    Коментиран от #11

  • 11 Natoveca

    4 14 Отговор

    До коментар #10 от "тнвв":

    Ако му люснеш 5w30 задължително ще лапа за тва 10w40

    Коментиран от #19

  • 12 Сектант

    18 18 Отговор

    До коментар #1 от "висок":

    За хлопела ли си говориш?Дачията е най-диномично развиващата се марка,въпреки че няма претенции за премиум нямаш толкова косми по главата колкото х-ве и мл-и съм измъкнал от преспите в пампорово.

    Коментиран от #29, #30

  • 13 Пламен

    35 13 Отговор
    За всеки влак си има пътници! На който му се кара премиум кошер да си кара, аз избирам нова Дачия пред "нов внос".
    Хубав ден от розовата долина.
  • 14 гост

    24 11 Отговор
    Чудесен въртящ момент, 160Нм съответства на 1.8 -2.0 атмосферен бензин. Който може да си го купи, особенно в ниските нива на оборудване, Дъстър за 22х.лв, нов, новиничък с ресурс от поне 10г. си е супер. Това е цена за 10-12г. ауди кю5. Все пак след 5г. ще може да й вземеш поне 12х.лв или към 2х.лв обезценяване на година е доста добре, при другите марки е много повече.

    Коментиран от #41

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Ха ха ха ха ха ха ха

    25 18 Отговор
    Дачията не е кола, тя е служебно мпс.

    Коментиран от #32

  • 17 Ужас

    12 22 Отговор
    Аз като съм свикнал на 600нм, с тия пикливи 160нм ме е страх да изпреварвам..
  • 18 куку руку ку

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "висок":

    Особено с ИНДИРЕКТНОТО впръскване, каквото и да означава това.
  • 19 хпвв

    10 2 Отговор

    До коментар #11 от "Natoveca":

    ще гори каквото масло да му сложиш..явно не си усетил практиката😂😂😂
  • 20 bmw

    18 34 Отговор
    Предпочитам 30 годишен премиум на 800000км ,пред това ново подобие на кола.Кой си купува дачия направо незнам(изключвам фирмите).
  • 21 иванчо

    20 19 Отговор
    Сектант , досега в пампорово не съм виждал дачия.Сигурно защото хората там имат по-високи доходи и е унижение да караш дачия , била тя и чисто нова.

    Коментиран от #22, #36, #47

  • 22 пррр

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "иванчо":

    защо пък в Пампорово?какво искаш да кажеш за там??
  • 23 Гост

    28 2 Отговор
    На високо проходим автомобил си му трябва добър въртящ момент. Най-добър си остава 1.5 дизела с 240 Nm въртящ момент. Различните хора имат различен стил и вкус. Кой какви дрехи носи и каква марка кола кара си е личен избор, Яка простащина е да обясняваш на хората какъв вкус трябва да имат и да си мислиш, че само ти си върха, щото носиш еди какви си марки и караш определена марка. И кола над 6 7 години вече не е премиум, не ти носи имидж, за това и цените падат рязко след тези години. Ставаш Wannabe гъзар или на български измислен гъзар-селчо, ето че и аз го правя .
  • 24 бмв

    11 28 Отговор
    Не просто казвам , че незнам каква шматка трябва да си за да си купиш дачия за 25 хиляди.И да трябва да нямаш никакъв вкус и техническа грамотност за да избереш дачия.Хаха кола над 6 7 години не била премиум.Тогава защо ферари 250 гто от 64та, да това е 55 годишна кола струва 57 милиона $.Сигурно собсвеника си казва , о това ферари е над 6 годишно ,то нее премиум.

    Коментиран от #27

  • 25 honda

    15 15 Отговор
    Аман от разбирачи 1.5 дизел бил добър двигател.Моля ви се който го мисли това нещо да отиде на лекър.Това е може би най-лошия двигател в момента.Чуплив , муден и неикономичен.

    Коментиран от #35, #37, #43

  • 26 РЕАЛИСТА

    11 14 Отговор
    ЛЕЛЕЕ СТРАШНА СЕНОКОСАЧКА СА НАПРАВИЛИ ГОЛЯМ СМЯХ КАРАЙТЕ СИ ТЕЗИ БИКЛУЦИ
  • 27 Гост

    19 1 Отговор

    До коментар #24 от "бмв":

    Е това ферари е с колекционерска стойност, 15 годишно BMW не е, ако е от 80-Те да. Аз нямам Дъстър имам CRV, но съм карал. Има добри ъгли, добра геометрия и от пред и от зад, което е изчезващо при всички нови кросоувъри . Има два блока на средният диференциал, пълно заключване и он деманд, когато превърти предният. Това също е супер ценно. За разлика от CRV има 4×4 и на задна. Има и бавна скорост, за съжаление само една, първата бавна пък на практика го прави с 5 скорости, което е минус. Но при не много дълъг наклон и не много брутален терен става. Има прилични ходове на окачването за разлика от бмв x3, 5 туарег таран и всякакви други проходими автомобили, които стават за тежки пътни условия, но не и за извън пътя. И не на последно място като строшил нешо , а това е неизбежно, частите са евтини. Ако можех бих си купил мицубиши L 200 или тойота хайлукс, но истината е , че и нов дъстър не мога да си купя, това си е приличен ,,джип" на прилична цена, аз му се кефят много, даже са копирали задницата от Jeep, при новият модел.
  • 28 Гост

    17 2 Отговор
    Другото, което пропуснах е външният вид. За разлика от повечето нови малки кросоувъри, които изглеждат като сладки дамски джипчета, Дъстър си има груб, агресивен вид на мъжки автомобил,четох, че дизайнерът е българин. За двигателят, един по-голям 1.8 -2 литра бензин сигурно ще му пасне повече, ама няма.
  • 29 Антонн

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "Сектант":

    Евала добре че има добри хора да помагат на закъсали.
    Сигурно ще кажеш че не си взел изделието за състезания,но така горе доло.
    Колко стари коли са те н......и,по светофарите и на дълго.
    Виждам че си шегаджия,палиш с коментарите публиката.
  • 30 Манго с BMW

    7 9 Отговор

    До коментар #12 от "Сектант":

    Най бързо развиващата се марка в сегмента на баничарките-еднодневки.
  • 31 0.9 TCe

    16 1 Отговор
    Една от колите ни е с такъв. Купена от чисто нова. Не харчи грам масло.
    Аман от разбирачи дето са го виждали само на снимка този мотор и знаят . Мотора има variable valve timing system . Каквото масло ти е написал производителя това слагаш за да не убиеш VVT ! Никакви гъсти или евтини масла, само пълна синтетика.
  • 32 Здравомислещ

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ха ха ха ха ха ха ха":

    Ако е така то всички управители са идиоти според теб. Точно обратното е най вероятно. Голям ресурс, срещу малко чари
  • 33 дфен

    3 3 Отговор
    вярно е това целуваха колата по емблемата и не жалеха пари.
  • 34 Владо Береано

    8 8 Отговор
    Всичко много хубаво, нов двигател, нови технологии, ама с тези 3 цилиндъра като се кача с кавказката овчарка в тоя кошник и не знам дали ще потегли, да не говорим, че ще ме е страх да изпревари 😄😄
  • 35 Автомонтьор

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "honda":

    ЛекЪр?И ти изказваш мнение!?
  • 36 Привет

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "иванчо":

    Смешен си с тоя коментар.
  • 37 159

    8 2 Отговор

    До коментар #25 от "honda":

    Чупкив, муден и неикономичен?! 1.5 dci. Т'ва може да го изцепи само човек нямал никога пряк допир с конкретното нещо! Карай си 'ондата - душегубка с маслосмърдящия vtec и не се меси по въпроси за съвременна моторизация!

    Коментиран от #45

  • 38 Друг секнант

    4 10 Отговор
    Не мога да повярвам. Толкова много коментари за румънския кош.
  • 39 Гост

    7 4 Отговор
    Проблема е, че всички тези мотори нямат ресурс повече от 150 хил. За нова кола - ОК. Кара и хвърляш, но ако нямаш пари - става страшно като си купиш кола втора ръка. Малко коли останаха с MPI мотори или дизели без хилядите глупости в тях. Марката вече няма значение като си купуваш втора ръка кола. Важен остава мотора, защото ремонтите са страшни...

    Коментиран от #40

  • 40 Дфен

    8 1 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Аз съм на 180 000 ще правя ли ремонт скоро моля те много те моля да ми кажеш ама честно или съм закъснял.
  • 41 ФауВе

    1 7 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Моментът може и да е 160Нм, но важно е как го отдава. Карал съм 240км зад едно трицилиндрово. На всеки баир увисваше брутално.
  • 42 Словото

    4 7 Отговор
    Не съм имал дачия и нямам намерение но имам наблюдение. Всички собственици ги хвалят а всички които карат служебни ги плюят. Тия дето са се окарали вече ги хвалят за да мигат да ги продадът наи вероятни
  • 43 Captur

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "honda":

    Ти си болен мозък.1.5dci карам вече 72000 само си свиркам,но е обслужвам на време
  • 44 НеМъжкаКола

    6 11 Отговор
    Който е карал премиум марка, на дачия няма да се качи. От кон на магаре не се слиза. Който цял живот си кара малки малолитражни коли, може да стане фен на дачия.
  • 45 Голям Слон

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "159":

    Това купе има нужда от поне двулитров съвременен дизел. 1.5 може и да е успешен двигател, но няма сила, която да ме убеди, че е достатъчно за Дъстър. Все пак сме 2019-та и 1.3 тона със 107 к.с. при 4000 оборота. С багаж и пътници ми е ясно колко ще върви колата. Едва ли някой си кара дъстъра на 4000 оборота, за да се радва на 107 коня :-) А при 2-2.500 колко коня имаш? М? Разбирам, че те радва колата, но нека не правим от асматик пълноценен човек.
  • 46 Дачия Диагноза:

    2 2 Отговор
    Няма лек за тази болест:))) Поне си трайте ..пък си карайте ...няма лошо:)
  • 47 ядосан

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "иванчо":

    Има доста Дачии на Пампорово но ….. те зареждат служебно хотелите! Та и сектанта така а тук само си докарва допълнително с тролене за вносителя за България!
  • 48 Георги

    5 0 Отговор
    Истината е че повечето хора не си купуват СУВ заради 4х4 системата и защото имат нужда от високо проходим автомобил а защото СУВете просто са модерни. Не си спомням, да съм бил на път било, зима или лято и да ми е трябвало високо проходима кола. Нито съм рибар нито ловец а и до колкото знам ловците не ходят с лъскавите си джипки за риба а търсят някои авер с Фронтерка да ги вози. Така че с удоволствие бих си взел един Дъстер само с предно.
  • 49 Милко

    0 0 Отговор
    Здравейте ще си взимам дъстъра може ли само да ми препоръчате кои мотор да си взема бензинов.