Nissan публикува финансовите си резултати за първото тримесечие на фискалната 2019 година и цифрите въобще не са добри. Японската компания също потвърди чрез ново прессъобщение, че ще намали броя на моделите в портфолиото си с поне 10 процента до края на 2022-ра.
Този ход е част от стратегическия план за реконструкция на Nissan, който трябва да помогне на автопроизводителя да „изгради оперативна база, която да гарантира постоянна и устойчива рентабилност в средносрочен план.“ Просто казано, оптимизирайки производствените си операции, Nissan ще намали разходите си в търсене на по-голяма финансова стабилност.
Планът за преструктуриране включва намаляване на броя на служителите с около 12 500 души и редуциране на продуктовото портфолио с приблизително 10 процента до 2022-ра. По този начин, фокусирайки инвестиции върху основни глобални, както и стратегически регионални модели, тези инициативи трябва да доведат до подобрена конкурентоспособност.
Nissan вижда пускането на електрифицирани и електрически превозни средства като основна движеща сила за бъдещ растеж, заедно с непрекъснатото внедряване и развиване на асистиращата система при шофиране ProPILOT. В допълнение, производителят на автомобили ще инвестира в нови бизнес области, подобно на наскоро обявеното споразумение с Waymo.
Що се отнася до финансовите показатели, в четвъртък компанията обяви 94,5% спад на нетната печалба за първото тримесечие на 2019-та до 6,4 милиарда йени(59,3 милиона долара) - един от най-лошите си тримесечни резултати от десетилетие.
„Рентабилността е отрицателно повлияна от по-малкия оборот(-13%) в сравнение със същия период на минлата година и външни фактори като разходи за материали, движения на валутния курс и инвестиции за отговаряне на регулаторните стандарти“, обясниха от компанията в прессъобщение.