Отидете към основна версия

34 255 75

Тествахме най-големия нов Citroen

  • тест-
  • citroen-
  • c5-
  • aircross

Новият френски кросоувър впечатлява не само с дизайн, а и с необичайни технически решения. В това се убедихме, след като направихме обстоен тест драйв на модела С5 Aircross - най-големия Citroen в настоящата гама на Шевроните.

И отвън, и отвътре Citroen C5 Aircross изглежда еклектично - нито като типичен кросоувър, нито пък като типичен миниван. И този подход към автомобила е търсен съвсем умишлено. Марката има огромна аудитория от притежатели на миниванове, която не иска да загуби.

От друга страна не може и да пренебрегне модната вълна в лицето на т.нар. кросоувъри, както и да отстъпи от основните си принципи - да прави необичайни, удобни и комфортни автомобили. Външността и интериорното пространство са точно такива, каквито се очаква да направи Citroen - екстравагантни и същевременно - стилни.

Citroen C5 Aircross се предлага с четири основни двигателя - два бензинови и два дизелови. Екипът ни предпочете да изпробва най-мощната бензинова версия, която се оборудва с 1.6-литров PureTech турбодвигател със 181 конски сили. Този двигател работи съвместно с нова осемстепенна автоматична скоростна кутия, а окачването е нещото, което заедно с визията откроява модела от другите два автомобила от "тризнаците" - Peugeot 3008 и Opel Grandland.

Екстериор


Външно новата C5-ица е типичен Citroen от последната дизайнерска вълна на марката. Във визията се долавят нотки от С3, С4 Cactus и C3 Aircross, но в същото време колата си има свое собствено лице. Тя е направена на платформата EMP2, позната ни от DS 7 Crossback и Peugeot 3008, но C5 Aircross е по-голям. Неговата дължина е 4 500 мм (с 50 мм повече от 3008).

Широчината е еднаква с тази на 3008 - 1 840 мм, а височината е 1 670 мм (с 50 мм повече от 3008). Междуосието също е по-голямо - 2730 мм (+55 мм). За разлика от останалите модели, които са преки родственици на C5, Citroen-ът се отличава външно не само с форми, а и с липсата на излишен хром и блясък. Това обаче съвсем не е недостатък, защото подчертава изразената мускулатура на колата.

Интериор


Отвори ли човек вратата, тази мускулеста осанка изведнъж коренно се променя. Меки кресла, високо разположена позиция на водача и пасажерите, недотам скъпи, но качествени материали и най-важното - усещане за комфорт. Прекалено авангардни интериорни елементи, присъщи за предходни модели на марката, тук липсват. Салонът изглежда опростен, даже скромен, но стилен.

Уредите са изцяло дигитални. На разположение на водача са два дисплея - 12.3-инчов, монтиран точно пред погледа на водача, и 8-инчов, разположен в горната част на централната конзола. Първият е за приборите, които могат да се сменят спрямо предпочитанията на шофьора, а вторият е за мултимедията, климатичната инсталация и TomTom навигацията. Предлаганата информация изглежда иновативно, но е и доста добре смилаема. Минус се явява навигационната система, която от време на време има лагове и забавяния, характерни и за другите френски марки, използващи TomTom.

Що се отнася до материалите в купето, както вече споменахме, те не са скъпи, но са приятни на допир. Част от пластмасовите детайли са по-твърди от необходимото, но това в никакъв случай не дразни. Сглобката е на много добро ниво - в салона няма никакви скърцания и паразитни шумове.

Креслата са удобни, предните са прилично големи, като отзад те са три еднакви с индивидуални настройки и на седалките, и на облегалките. Недостатък е по-малката им странична поддръжка, но иначе подобен втори ред кресла е присъщ за миниванове от високия клас, а не за кросоувъри от горния сегмент на компактния клас - още един плюс за най-големия нов Citroen.

Багажното пространство също е голямо, практично, с обем от 580 литра и с пълноразмерна резервна гума отдолу. Ако вторият ред седалки се издърпа максимално напред, обемът може да нарасне до 720 литра, а когато е сгънат - до 1 630 литра. На дължина пък могат да се поберат предмети до 190 см.

Двигател и ходови характеристики


На първо четене 1.6-литровият бензинов двигател ни се стори слаб за сравнително голямото купе, но всъщност това съвсем не е така. Той може да е относително икономичен в режим eco и доста динамичен в режим sport. При първия режим, който е препоръчителен за градско шофиране, газта се подава "по-меко", предавките във възходящ ред се включват по-рано, а двигателят въобще не се чува.

Шумоизолацията между пасажерския и моторния отсек е отлична, но един от малкото проблеми е именно по-високото ниво на шум в салона при висока скорост. Говорим за скорост от над 140 км/ч, когато аеродинамични шумове в салона не липсват. При по-ниска скорост този недостатък изчезва. Иначе тихичкият бензинов мотор не е и много лаком. Средният разход, който отчете борд компютърът, беше малко над 7.5 литра на 100 километра.

Най-голямото достойнство и на този Citroen обаче е неговото окачване и по-конкретно амортисьорите с хидравлични буфери с прогресивни характеристики. А още по-хубавото е, че въпросната Progressive Hydraulic Cushions технология е налична и при най-базовите изпълнения на C5 Aircross. Няма да изпадаме в ненужни подробности, но ще кажем, че тази технология работи в крайните положения - сгъване и разгъване на амортисьорите и прави ударите от дупките почти неусетни за пътниците.

С други думи возията на C5 Aircross е много мека. От това неминуемо се увеличава кренът в завоите, когато те се взимат с по-висока скорост, но не трябва да се забравя, че това не е рали автомобил (нищо, че технологията Progressive Hydraulic Cushions е заимствана от рали автомобилите на марката от края на миналия век), а семеен автомобил, представляващ нещо средно между миниван и кросоувър.

Въпреки кросоувърското си излъчване, C5 Aircross се предлага във вариант само с предно предаване (предстои появата на хибрид, който ще има електромотор и на задната ос). Високият клиренс (230 мм) и системата Grip Control на PSA правят колата доста по-проходима от стандартен лек автомобил с предно предаване, но всъдеходните възможности са далеч по-малко от тези на пълноценните SUV-та с 4х4 системи.

Системата Grip Contol, която подобрява проходимостта на практика оптимизира работните алгоритми на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване към пътните условия. Тя има пет режима - офроуд, пясък, асфалт, сняг и отключване на ESP-то, които работят оптимално предвид само двете задвижващи предни колела.

Цена


C5 Aircross определено е интересен автомобил, който удачно е намерил идеалната ниша между кросоувър и миниван. Широка, много комфортна и същевременно динамична, това е кола, предназначена за по-спокойни водачи, които ценят комфорта, но не желаят той да е за сметка на динамиката. Що се отнася до цените - скъп или евтин, това са относителни понятия, които всеки може да прецени сам за себе си. Ето и ценовата листа на модела.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 93 гласа.

Свързани новини