Отидете към основна версия

25 957 67

V6 и четири фара: Каква можеше да бъде "Волга"

  • газ-
  • газ-24-
  • волга

Някогашният главен конструктор на Горковския автомобилен завод Владимир Носаков показа рядка снимка от изпитанията на експериментална версия на ГАЗ-24 "Волга" с шестцилиндров V-образен двигател, различна радиаторна решетка и четири фара. Модификацията е разработена през 1968 г., но така и не стига до конвейера.

По време на дългата си кариера в ГАЗ Носаков заема различни постове от началник на конструкторското бюро за компоновка на леки автомобили до главен конструктор на завода. Негово дело е външността на ГАЗ-24 "Волга" и ГАЗ-14 "Чайка" и името "ГАЗель".

В края на 60-те години на миналия век Владимир Носаков екипът му е натоварени със задачата да разработят шестцилиндрова "Волга". Модификацията е наречена ГАЗ-24-14.

Специално за проекта са създадени две версии на V-образния двигател. Свой вариант предлагат специалистите от НАМИ, които решават да скъсят V-образния осмак на "Чайка" с два цилиндъра. Конструкторите на ГАЗ пък започват от нулата.

В крайна сметка е избран двигателят, предложен от инженерите на Горковския автомобилен завод. За разлика от разработката на НАМИ той има ъгъл между цилиндрите 60, а не 90 градуса, което позволява по-удачно разположение в коша на ГАЗ-24.

Моторът има работен обем 2.99 литра. Развива мощност от 100 кВт/136 к.с. при 5 000 об/мин, а максималният въртящ момент е 230 Нм.

От шестцилиндровата "Волга" са построени няколко опитни прототипа. На снимката, публикувана от Носаков, се вижда именно един от тях по време на тестове на полигона на НАМИ през 1968 г. Модификацията така и не стига до серийно производство, но е известно, че с един от двигателите е оборудван състезателният болид МАДИ-01.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.

Свързани новини

  • Волга от Торино

    Луксозните автомобили никога не са били от първостепенна важност за социалистическата индустрия. В края на 60-те години на миналия век обаче руснаците ...
    10.01.2017
    43 583
    7