Най-продаваната Skoda смени поколението. Официалното представяне на чешкия бестселър се състоя късно снощи, а сега ще ви разкажем по-подробно за него. Това е четвъртото поколение на Octavia, което впечатлява с по-големи габарити, с революционен салон и за първи път се предлага и с хибридна версия.
По време на презентацията, чехите показаха две версии - лифтбек и комби. Първоначално в дилърските центрове ще се появи универсала, а лифтбекът ще започне да се продава няколко седмици по-късно. Приоритетът на комбито не е случаен, защото в Европа продажбите му са над 50% от тези на Octavia.
Иновацията е нараснала с 15 мм на широчина до 1 829 мм, дължината ѝ е 4 689 (+22 мм), а междуосието не е променяно. Външно колата е доста по-близко до флагмана Superb, като сходство се открива в броните, в оформлението на задните светлини, както и в общите пропорции. Инженерите са успели да снижат и коефициента на въздушно съпротивление с 0.05 и сега Cx е равен на 0.24 при лифтбека и на 0.26 при комбито.
Салонът на новата Octavia е технологично приличащ на осмата генерация на Golf. От там са заимствани 10.25-инчовия екран, приборния панел, мултимедийната система, сензорното управление на панорамния таван, проекционният дисплей и миниатюрният селектор на роботизираната скоростна кутия.
Въпреки цифровизацията физическите бутони не са изчезнали. Над въздуховодите е заразен блокът с осем бутона, а от екстрите си заслужава да се отбележат за първи път вгражданите в Octavia матрични оптични светлини, вентилирани предни седалки с функция за масаж, както и тризоналния климатроник.
В добавка към това, чехите обещават още по-широко място за пасажерите отзад, както и увеличен обем на багажника, който при комбито вече е 640 литра. Към момента Skoda разкри само двигателите за европейския пазар, но нас именно те ни интересуват. Бензиновите мотори са три - трицилиндров със 110 коня и два четирицилиндрови с обем 1.5 и 2.0 литра и с мощност 150 и 190 конски сили, съответно.
Дизелова Octavia ще е достъпна с един-единствен агрегат - двулитров, но той ще се предлага с три мощностни разновидности - 115, 150 или 200 коня. Най-мощната версия на Octavia ще може да се поръчва и с 4х4 система. Дебютира и още една интересна версия - тази на метан. Тя се нарича Octavia G-Tec и разполага с 1.5-литров мотор с мощност 130 конски сили.
Що се отнася до plug-in хибрида, то той може да се зарежда от стандартна битова мрежа и от специализирана зарядна станция, осигурява на колата 55 километров пробег само на ток (по цикъла WLTP), а двигателят с вътрешно горене е добре познатият ни 1.4 TSI, който работи съвместно с електромотор. Недостатък е по-малкия багажник на хибрида.