Отидете към основна версия

5 068 44

Новото автомобилостроене: ЕС отвръща на удара, но дали ще успее?

  • електромобили-
  • европа-
  • батерии
Снимки: Shutterstock

Европейският съюз се опитва да възвърне загубената си позиция в индустрията. Той променя стратегията си в опит да навакса на САЩ, Япония и Китай, като започва с производството на батерии. Инвазията започва с отварянето на първия в Европа завод за акумулатори за електрически превозни средства. Появата му ще бъде резултат от нова стратегия за развитие на промишлеността в ЕС. Блокът иска да се конкурира със САЩ и Китай, а не да зависи от техните технологии.

Производството на батерии за електрически превозни средства в момента е доминирано от японския гигант Panasonic, южнокорейския Samsung и китайските CATL и BYD. Европейските фабрики представляват едва 3% от световното производство, но те са основно притежание на азиатски собственици, пише Financial Times. Американската Tesla също планира да укрепи позициите си в Европа, като през ноември обяви изграждането на първия си европейски завод за производство на електрически превозни средства и батерии близо до Берлин.

Корейският Hyundai също възнамерява да завладее пазара на електрически автомобили. В сряда те представиха "Стратегия 2025", която предвижда инвестицията от близо 52 милиарда долара в развитието на електрически превозни средства, до 2025 г. компанията възнамерява да влезе в първите три световни лидера в производството на батерии и горивни клетки, като продава 670 000 електрически автомобила годишно, от които 560 000 са базирани на батерии.

Немските компании изостават от конкурентите. "Развитието на автомобилния сектор представлява значително предизвикателство за германската икономика. Електрическият автомобил има по-малко части, поради което са необходими по-малко доставчици. Най-скъпият му компонент е батерията (около 40% от цената на колата), но Германия не я произвежда. И едва ли някога ще стане доминиращата сила в тази област, имайки предвид огромната пропаст, отворила се между Европа и Китай, и Корея", пише Джон Триси в своя бюлетин за инвестиции Fuller Treacy Money.

Немската автомобилна индустрия е принудена да съкрати и персонал. Само през ноември Daimler обяви уволнението на 10 000 души и намаляване на разходите за персонал с 1.4 милиарда евро. Audi също уволнява 9 500 души, Volkswagen - 4000, към тях ще добавим и германското подразделение на Ford с 5 000 уволнени - и в това число не влизат производителите на резервни части.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 15 гласа.

Свързани новини