Думата "суперкар" при повечето хора предизвиква едни и същи асоциации: супербърз, супер красив и разбира се, супер скъп автомобил. Повечето средностатистически любители на бързите и красиви автомобили са готови да се примирят с немалкото им недостатъци, но това, което не могат да си позволят мнозина, са прекалено високите им цени. Има и такива коли от тази категория обаче, които са значително по-евтини от останалите. Става дума за Nissan GT-R.
Израснал от утилитарната, почти пролетарска моделна линия на Nissan, този модел спечели правото да бъде наречен не просто кола, а суперкар, и то такъв, който може да се използва по обществените пътища. Всъщност репутацията на суперколата се дължи и на идеологическия си и до голяма степен технически предшественик Skyline, който придоби статута на легендарен сред феновете на течението "стрийт рейсинг" още през деветдесетте години на миналия век.
Но ако Skyline бе неочаквана изненада, бърз и висококачествен автомобил, който се оказа дори твърде бърз и повече от подходящ за онези, които имат моторно масло в кръвта си, то GT-R беше внимателно изработена корона на еволюцията на суперкарите на Nissan. 3,8-литровият двигател с 550 конски сили позволява на GT-R да ускори до сто за 2.8 секунди.
Да, цените трудно могат да се нарекат ниски, но на фона на други суперкари като Porsche, Lamborghini или Ferrari, които са с подобни характеристики, е просто нищожна. Аналозите на GT-R са по-скъпи два, три или повече пъти. В същото време GT-R дизайнът е оригинален и е малко вероятно да объркате този автомобил с който и да е друг модел. Какви екземпляри от модела се продават у нас и колко струват, можете да видите ТУК.