Отидете към основна версия

31 261 96

Audi работи над A9

В Инголщад разработват нов модел, който оглави гамата на Audi и ще бъде позициониран дори над сегашния флагман A8, твърди британското сп. Autocar, позовавайки се на собствени източници от самия производител. Автомобилът с най-вероятно име A9 ще представлява свръхлуксозно купе с четири врати и ще се цели в клиентелата на Porsche Panamera и най-вече на серийната версия на концепта BMW GranCoupé, чийто дебют се очаква в началото на 2012 г.

Разкошното возило ще формира гръбнака на нова моделна програма за създаване на спортен сегмент в най-висшия клас по подобие на A7 в средния. Според вътрешната информация на Autocar "проектът все още не е официално одобрен, но по него вече се работи както на счетоводно, така и на инженерингово ниво".

Допълнителна интрига покрай A-девятката внася и обстоятелството, че босовете в Инголщат визнамеряват да използват алуминиевата пространствена рама и основните компоненти на т.нар. надлъжна модулна архитектура MLB (Modularen Längsbaukasten) за основа на бъдещия сериен вариант на прототипа Lamborghini Estoque, обрал овациите на автосалона в Париж през 2008-а.

Олекотената конструкция и шасито с пневматично окачване на двата автомобила ще бъдат еволюция на компонентите, които в момента се използват за върховите версии на A8 и се произвеждат на специализирана поточна линия във фабриката на Audi в Некарсулм. Общата платформена архитектура ще улесни производството и пласмента на трите модела.

Развойната политика по проекта ще следва плана, по който бяха разработени Lamborghini Gallardo и Audi R8. Производственото сходство и икономиите в резултат на него ще позволят нужната възвръщаемост от проекта A9/Estoque.

В интервю за Autocar босът на Lamborghini Стефан Винкелман споделя: "Не бихме могли да предприемем нищо по въпроса (със серийното производство на Estoque) без VW Group. Иначе би било изключително трудно. Инвестициите са толкова големи, че ако не се използва принципът на платформен обмен, става финансово невъзможно."

Въпреки че двата автомобила ще споделят обща структура и шаси, A9 и Estoque ще се екипират с различни двигатели, твърди Autocar. На немския модел най-вероятно ще се монтира новият 4.0-литров V8 с двойно турбо и 6.3-литров W12 за върховата версия. За него се предвиждат също шест- и осемцилиндрови дизели. Lambo-то пък ще се предлага с 5.2-литровия V10 от Gallardo. С такъв мотор Estoque ще бъде по-адекватна конкуренция на Bentley Continental GT, Aston Martin Rapide и наследника на Ferrari 612 Scaglietti.

Бъдещата A-девякта ще бъде един от най-импозантните автомобили на пазара. Почти сигурно е, че ще превъзхожда по габарити A8 с нейната дължина от 5 140, широчина от 1 950 и междуосие от 2 990 мм. За сравнение прототипът Estoque, чиито размери според специалистите се доближават доста до серийната версия, е дълъг 5 148 и широк 1 991 мм при база 2 997 мм.

Новите планове на Audi все още не са обвързани с конкретни срокове. Скорошните спортни проекти на марката A5 и A7 представляват хеч/фастбек версии на седаните A4 и A6, но не се знае дали такъв тип каросерия ще се понрави на потенциалните купувачи. За серийния Estoque е сигурно, че няма да се отклонява от класическата триобемна конструкция на концепта от Париж ''08.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини