В Инголщад разработват нов модел, който оглави гамата на Audi и ще бъде позициониран дори над сегашния флагман A8, твърди британското сп. Autocar, позовавайки се на собствени източници от самия производител. Автомобилът с най-вероятно име A9 ще представлява свръхлуксозно купе с четири врати и ще се цели в клиентелата на Porsche Panamera и най-вече на серийната версия на концепта BMW GranCoupé, чийто дебют се очаква в началото на 2012 г.
Разкошното возило ще формира гръбнака на нова моделна програма за създаване на спортен сегмент в най-висшия клас по подобие на A7 в средния. Според вътрешната информация на Autocar "проектът все още не е официално одобрен, но по него вече се работи както на счетоводно, така и на инженерингово ниво".
Допълнителна интрига покрай A-девятката внася и обстоятелството, че босовете в Инголщат визнамеряват да използват алуминиевата пространствена рама и основните компоненти на т.нар. надлъжна модулна архитектура MLB (Modularen Längsbaukasten) за основа на бъдещия сериен вариант на прототипа Lamborghini Estoque, обрал овациите на автосалона в Париж през 2008-а.
Олекотената конструкция и шасито с пневматично окачване на двата автомобила ще бъдат еволюция на компонентите, които в момента се използват за върховите версии на A8 и се произвеждат на специализирана поточна линия във фабриката на Audi в Некарсулм. Общата платформена архитектура ще улесни производството и пласмента на трите модела.
Развойната политика по проекта ще следва плана, по който бяха разработени Lamborghini Gallardo и Audi R8. Производственото сходство и икономиите в резултат на него ще позволят нужната възвръщаемост от проекта A9/Estoque.
В интервю за Autocar босът на Lamborghini Стефан Винкелман споделя: "Не бихме могли да предприемем нищо по въпроса (със серийното производство на Estoque) без VW Group. Иначе би било изключително трудно. Инвестициите са толкова големи, че ако не се използва принципът на платформен обмен, става финансово невъзможно."
Въпреки че двата автомобила ще споделят обща структура и шаси, A9 и Estoque ще се екипират с различни двигатели, твърди Autocar. На немския модел най-вероятно ще се монтира новият 4.0-литров V8 с двойно турбо и 6.3-литров W12 за върховата версия. За него се предвиждат също шест- и осемцилиндрови дизели. Lambo-то пък ще се предлага с 5.2-литровия V10 от Gallardo. С такъв мотор Estoque ще бъде по-адекватна конкуренция на Bentley Continental GT, Aston Martin Rapide и наследника на Ferrari 612 Scaglietti.
Бъдещата A-девякта ще бъде един от най-импозантните автомобили на пазара. Почти сигурно е, че ще превъзхожда по габарити A8 с нейната дължина от 5 140, широчина от 1 950 и междуосие от 2 990 мм. За сравнение прототипът Estoque, чиито размери според специалистите се доближават доста до серийната версия, е дълъг 5 148 и широк 1 991 мм при база 2 997 мм.
Новите планове на Audi все още не са обвързани с конкретни срокове. Скорошните спортни проекти на марката A5 и A7 представляват хеч/фастбек версии на седаните A4 и A6, но не се знае дали такъв тип каросерия ще се понрави на потенциалните купувачи. За серийния Estoque е сигурно, че няма да се отклонява от класическата триобемна конструкция на концепта от Париж ''08.
7 Януари, 2011 12:21 31 345 96
Audi работи над A9
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 kpacko
15:58 08.09.2011
2 selianina
15:58 08.09.2011
3 Дошо
Другото което си мисля е:
Абе тия няма ли да пуснат сега освен Q5 и Q7, Q2, Q4, Q6 нещо?Чудят се какви тъпни да измислят вече.Аз имам идея нали имаше и статии за R4 да вземат да пуснат R3,R5,R6 и т.н.
Долу Фолксваген груп, долу Ауди, да спират вече да се напъват да измислят тъпотии.Писна ми от тях.
Коментиран от #48
15:58 08.09.2011
4 me1sun
15:58 08.09.2011
5 ///AMG
15:58 08.09.2011
6 M Power
Коментиран от #7
15:58 08.09.2011
7 Дошо
До коментар #6 от "M Power":
Ето един човек, който ме разбира.15:58 08.09.2011
8 Audi user- biv6
Коментиран от #30
15:58 08.09.2011
9 mttsg
Коментиран от #10
15:58 08.09.2011
10 Дошо
До коментар #9 от "mttsg":
Бая ще си почакаш ако мислиш, че в целия концерн, към който принадлежи Ауди нещо се доизкосурява значи много се бъркаш.Всичко си е едно и също само сменят облика(тенекиите, фарове, интериор) отвътре си оставят едни и същи грошници по цяло десетилетие.15:58 08.09.2011
11 JS
Все пак VAG си имат "традиции"...
15:58 08.09.2011
12 scar
Коментиран от #15
15:58 08.09.2011
13 111
15:58 08.09.2011
14 autocar.co.uk
Коментиран от #24
15:58 08.09.2011
15 Дошо
До коментар #12 от "scar":
Предимство е за производителя.Пробутва ти ,,новия" модел на по-висока цена от тази на предишния ,,стар" модел и така 10-12 години.Като си изчерпа вариантите с Ауди VW груп пуска същото нещо като нов Фолксваген или нов Сеат и ето ти пак ,,нов" модел.Мани другото ами орезиляват Порше и Ламборджини.
Надуват цените на Патаса, а свалят тази на Панамера като слагат на едно автомобилно ,,божество" 3.0ТDI.
Е това освен VW само Форд май може да го измислят.
Коментиран от #16
15:58 08.09.2011
16 Сако
До коментар #15 от "Дошо":
А, бе пич ти само снимки ли гледаш или четеш материалите? Ако правиш второто ще видиш че autocar е споменат точно четири пъти в материала. Ама явно не четеш...Коментиран от #18, #19
15:58 08.09.2011
17 autocar.co.uk
Коментиран от #22
15:58 08.09.2011
18 Дошо
До коментар #16 от "Сако":
Човек нещо се бъркаш май си искал да отговориш на поста преди моя.15:58 08.09.2011
19 autocar.co.uk
До коментар #16 от "Сако":
а на тебе какво ти говори че момента в който пуснах коментар с линк към оригиналната статия за да не си помисли някой че говоря глупости, поста беше изтрит. не ме интересува какво пише, важното е че не се спазват авторски права върху снимков материал!15:58 08.09.2011
20 scar
Коментиран от #23
15:58 08.09.2011
21 ifo
15:58 08.09.2011
22 Richard
До коментар #17 от "autocar.co.uk":
Много си ограничен, тази снимка е от аутокар и е разпространена във всички останали водещи сайтове. Някъде логото е изтрито, на друго място не. Законово обаче трябва да се посочи източника, а мобиле са го направили, при това четири пъти. Иначе снимката без лого изглежда по-добре. Аз лично искам да гледам снимки без така наречените водни знаци. А коментарът ти е изтрит, защото никой не иска на неговия сайт да се пускат линкове за други алтернативни сайтове, та било то и чужди.15:58 08.09.2011
23 Дошо
До коментар #20 от "scar":
Да човек така е.Ама я се сети за едно Порше дето е било достъпно, колко е било популярно.VW прецакват всичко, което докоснат.Коментиран от #26
15:58 08.09.2011
24 Иванов
До коментар #14 от "autocar.co.uk":
Ти да не искаш на българи да дадат да снимат тази кола бе. Като не ти харесва си чети аутокар, ние обаче се кефим на мобиле. Браво мобиле, продължавайте да ни информирате все така!!!!!!!!15:58 08.09.2011
25 Tony
15:58 08.09.2011
26 scar
До коментар #23 от "Дошо":
Наистина доста от по-новите им модели дават големи дефекти, като започнем от скорстни кутий, ходова част, минем през горивовпръскащата система и електрониката, която си е проблем на повечето марки. Все още имиджа им е доса стабилен, но е факт че доста от конкурентите са по-надеждни, за което си напълно прав което е добре, за да знаят че не са само те и да не си продават ,,народните коли" на солени цени.15:58 08.09.2011
27 pe6o
15:58 08.09.2011
28 scar
15:58 08.09.2011
29 alfa
15:58 08.09.2011
30 Mr.Zion
До коментар #8 от "Audi user- biv6":
Първо се научи да пишеш и как да подреждаш мислите в кухата си глава и после обеснявай какъв клиент си.. Жалко.. !15:58 08.09.2011
31 dasdas
Коментиран от #32
15:58 08.09.2011
32 dasdas
До коментар #31 от "dasdas":
"кУпува" в първото изречение,извинявам се15:58 08.09.2011
33 pe6o
Коментиран от #38, #51
15:58 08.09.2011
34 zanardi
15:58 08.09.2011
35 docenta
15:58 08.09.2011
36 доцента
15:58 08.09.2011
37 ауди мен
15:58 08.09.2011
38 някой си там
До коментар #33 от "pe6o":
Но не забравяй че Мерцедес правят само коли със задно предаване.Не говоря за джиповете им.15:58 08.09.2011
39 VW
15:58 08.09.2011
40 dakar
Коментиран от #43
15:58 08.09.2011
41 Niko
Коментиран от #42, #44
15:58 08.09.2011
42 ai niko
До коментар #41 от "Niko":
kaji to4no kolko ti gori gradsko 4e 6tesi kupuvam! iskam ako moje6 to4en razhod bez hvalbi da spodeli6!15:58 08.09.2011
43 Дошо
До коментар #40 от "dakar":
Човек ти си някакъв непоправим фантазьор.Не, че последно време няма пропищяли и от БМВ и Мерцедес ама чак пък толкова....15:58 08.09.2011
44 Дошо
До коментар #41 от "Niko":
Ей и ти си фантазьор.АЗ както всички знаят Ауди ги недолюбвам заради моята собствена барака, ама да ти кажа предпочитам го пред 318.Просто това БМВ е трагично.Незнам как ти позволи сърце да излъжеш толкова брутално, че БМВ-то е по-динамично.То сравнено с А4 1.8 125к.с е един хилав астматик, който харчи много, но за сметка на това върви малко.А4 125 к.с е по-пъргаво(макар и с много малко) от 318ИС.И на всичко отгоре зимата няма проблем със снега, а БМВ-то е стабилно като камила с ролкови кънки.И за накрая разхода А4 1.8 над 10 градско невярвам да качи докъто 318 ще пере 12Л от раз.Коментиран от #46
15:58 08.09.2011
45 razbirko
15:58 08.09.2011
46 Pe6o
До коментар #44 от "Дошо":
Дошо май забравяш , че Аудито е поне с 300 кила по- тежко и е с предно! От към динамична точка тея 7 коня разлика са нищ0 работа, а и да не говорим че Аудито има по-дълги скорости и е по високо оборотно..Коментиран от #52
15:58 08.09.2011
47 статист
15:58 08.09.2011
48 svg
До коментар #3 от "Дошо":
Какво значи "долу Фолксваген груп"!?! Като не те кефят, не си купувай техни автомобили и това е.Всички знаем, че страдаш от някакво Ауди... ми, излъгал си се в избора, сигурно са ти го предложили "много изгодно" и ето ти резултата. Аз съм имал 2 Аудита, ама си ги купих от Германия, от собствениците им и проблеми не съм имал с нито едното (а ги карах с години).
Всеки автомобил има определен ресурс (а на Ауди, не е малък като цяло), като се изчерпа... спасение няма. Едно правиш, друго се чупи. Явно, за твой (лош) късмет си попаднал на такъв екземпляр (то, на нашите търговци им дай да маскират милионници, в това са много добри). Така де, исках да кажа, че твоят автомобил не е критерий за всички АУДИТА.
Със здраве и дано имаш повече късмет със следващата кола!
15:58 08.09.2011
49 Mac
15:58 08.09.2011
50 неутрален
15:58 08.09.2011
51 колофен
До коментар #33 от "pe6o":
Айде бе, номер 1 били!Това само от неграмотни идиоти можеш да го чуеш, винаги без здрава основа на приказките си. Аз като човек на изкуството, имащ огромен интерес към автомобилите от както съм проходил, мога да кажа, че мерцедес, като цяло са безхарактерни и грозновати автомобили. Иначе са качествени, но не повече от японски автомобил. Това според тези които правят мерцедесите ;)15:58 08.09.2011
52 Дошо
До коментар #46 от "Pe6o":
Е чак 300 кила по-тежко неможе да.Ако е толкова значи БМВ-то е тотално зле.318ИС пада от А41.8 125кс. какво ми философстваш човек?И какво като е с предно?Зимата се движи да това е съществена разлика.Избии си ги от главата тия цигански БМВ -та те са настоящите Глофове.Това са най-невървящите коли за времето си.318, 320....астматици дето само вдигат много шум и могат да се въртят.15:58 08.09.2011
53 scar
До коментар #53 от "scar":
Така е, няма как А4 да е много по-тежко от 318. За времето си е било добра кола, но с тия лакоми бенизнови мотори по никакъв начин вече не се вписват в настоящето. За изпълнения като дрифт и гонки са доста ги бива:)Коментиран от #53
15:58 08.09.2011
54 borikata44
Коментиран от #60
15:58 08.09.2011
55 donbaro75
15:58 08.09.2011
56 //////////////
Коментиран от #63
15:58 08.09.2011
57 peugeot
15:58 08.09.2011
58 pich
Коментиран от #83
15:58 08.09.2011
59 atanassov
15:58 08.09.2011
60 Дошо
До коментар #54 от "borikata44":
Абе човече откъде го измисли това за лакомите бензиниви мотори?Разхода им е съвсем приличен.И не съм съгласен, че стават за гонки още по-малко пък за дрифт.15:58 08.09.2011
61 scar
До коментар #61 от "scar":
Хах, нищо не съм си измилил.Говорех за бмв-тата,а не за ауди. Май не си ме разбрал.Коментиран от #61
15:58 08.09.2011
62 Ацо
15:58 08.09.2011
63 ауди мен
До коментар #56 от "//////////////":
аз писах фантом ти дявол да не би да ме копираш а15:58 08.09.2011
64 Даниел
15:58 08.09.2011
65 donbaro75
15:58 08.09.2011
66 ириней
15:58 08.09.2011
67 dankata
15:58 08.09.2011
68 maverick
audi i tehnite kuci kone.
15:58 08.09.2011
69 haho
да ми са махате с тез чупейки. как ще си купиш кола на която емблемата й е 4 нули, та тя е кръгла нула тая кола. Аз карам кола с емблема 3 диаманта (EVO). ЯПОНСКАТА СИЛАААААА!!!!
15:58 08.09.2011
70 ne wavi
15:58 08.09.2011
71 do ne wavi
15:58 08.09.2011
72 Ацо
15:58 08.09.2011
73 itan75
15:58 08.09.2011
74 NJGGJH
15:58 08.09.2011
75 joro
15:58 08.09.2011
76 bagreto
15:58 08.09.2011
77 graver
15:58 08.09.2011
78 DM
15:58 08.09.2011
79 Ogi
15:58 08.09.2011
80 ириней
15:58 08.09.2011
81 Ацо
15:58 08.09.2011
82 AUDI
15:58 08.09.2011
83 АрттрА
До коментар #58 от "pich":
Абсолютно си прав, има големи прилилики в общия силует на колата. Някой е надничал в чуждия скицник.15:58 08.09.2011
84 Audi
15:58 08.09.2011
85 Stanislav
15:58 08.09.2011
86 Nikolay
15:58 08.09.2011
87 Lo_Ridah
До коментар #87 от "Lo_Ridah":
вчера покрай метрото от Г.М. Димитров до спирката на младост едно, точно на такава една 166-ца и скъсах шортите. И съм със скромно стоково А3 1,9 дизелче. Смотаняка ме засече и после тръгна да се прави на мъж. Ами не го знам дали не му беше изправна колата или просто толкова си може, но му скъсах шортите. S8 4.2 я къса 166цата както си поиска.Коментиран от #87
15:58 08.09.2011
88 Alex
15:58 08.09.2011
89 иво
15:58 08.09.2011
90 Audi Fan 4 Ever
15:58 08.09.2011
91 adui4everinmyheart
15:58 08.09.2011
92 745 d
15:58 08.09.2011
93 BMW
15:58 08.09.2011
94 745 d
15:58 08.09.2011
95 alex
15:58 08.09.2011
96 eori
15:58 08.09.2011