Сравнението между флагманите на немските компании може да се определи като парад на технологиите, върхова концентрация на идеите или като хиперперфекционизъм. Още по-интересно става когато иде реч за легендарната немска тройка Audi A8, BMW 7er и Mercedes S-Klasse. Лайтмотивът за тази сбирка е появата през миналата година на новото поколение Audi A8. И трите автомобила притежават уникална силова структура, почти неограничени възможности и безпрецедентна съвкупност от спомагателни системи. Как се чувстват BMW 7er и Mercedes S-Klasse в компанията на новия си съперник ще се опитаме да ви разгажем сега с едно сравнение между "Тримата тенори". За основа ще ползваме най-предпочитаните и същевременно имиджови модификации A8L 4.2 quattro FSI, 750Li и удължената версия на S500. И трите автомобила разполагат с предаване на въртящия момент към четирите колела.
История
Флагманът на Mercedes-Benz е и най-старият в тази компания. Дебютът на S-Klasse се състоя през 2005 година, но през 2009-а щутгартци му направиха сериозен фейслифт. Моделът се оборудва с двигатели, чиято мощност варира в диапазона от 272 до 517 к.с. S-Klasse се предлага както със задно предаване, така и със системата 4matic. Петата генерация на баварската седмица се появи на бял свят през 2009-а, като и тя е налична във версии само със задно предаване или с фирмената система Xdrive. Мощността на силовите агрегати при нея варира от 258 до 544 к.с. От Audi показаха новото А8 веднага след топ-лимузината на BMW. Това стана в края на 2009 година, а продажблите стартираха в началото на 2010-а. Наличните мотори са с мощност от 290 до 500 к.с., но инголщадци ползват само quattro системата. И трите автомобила се предлагат с дълга и къса база.
Екстериор
Ако може да се направи някакво сравнение по външен вид, трябва да се каже, че топ седанът на Audi няма подчертан собствен облик. По-малките А6 и А4 са доста сходни с него, което може би радва техните собственици, но едва ли това се отнася за притежателите на новото А8. При BMW нещата могат да се разглеждат в два аспекта. Мнозина са изключително доволни от новия дизайн, в който отсъства намесата на Крис Бенгъл, но има и такива, които също упрекват компанията във фирмена идентичност на моделите. Най-отчетлива разлика по този показател има S-Klasse на Mercedes-Benz, която въпреки че е най-стара, определено притежава свой собствен облик и се различава от останалите модели на марката, позиционирани на по-долните стъпала. Така че въпреки по-консервативния дизайн, тук Mercedes-Benz е с една крачка пред конкурентите.
Интериор
За интериора на трите лимузини може да се говори много. И трите са претъпкани с всевъзможни екстри. Тъй като говорим за топ седани, ще спрем вниманието ви на удължените версии. При тях за най-комфортен и голям салон могат да спорят Audi A8 и BMW 7er. При предложението на Mercedes-Benz пространството в задната част на салона е по-малко. Иначе вариантите за индивидуализация на интериора и при трите марки са изключително много. Може да бъде поръчан огромен диван за трима, както и две отделни кресла с безброй регулировки, система за масаж и т.н., а подлакътниците, мониторите и поставките за крака се предлагат в различни варианти. Естествено, всичко това е включено в опционалното оборудване и се заплаща отделно от базовата цена на автомобила, но ако човек е решил да създаде уникален комфорт, то най-добре ще е да предпочете предложението на Audi.
Двигатели и ходови характеристики
Удължените бази, разполагащи със системи за предаване на момента и към четирите колела, на Mercedes и BMW тежат 2 055 килограма. Благодарение на алуминиевата си структура новото А8 е по-леко със 145 кг (1 910). Хитовият двигател на BMW притежава 407 к.с. (600 Нм) и ускорява луксозния баварски седан за 5.1 секунди. 388 са кончетата под капака на аналогичната S-Klasse, което и позволява да достига км/ч 100 за 5.4 секунди. Новото Audi пък отговаря с агрегат с по-малко коне и съответно е с най-слабо ускорение. Неговите 372 к.с. го изстрелват от място до 100 км/ч за 5.8 секунди.
Що се отнася до разхода на гориво на гореспоменатите версии обаче, алуминиевият седан от Инголщад (A8L) е в челото със своите 9.5 литра среден разход на 100 километра пробег. Подреждането по този показател все пак не е обратно на мощността. Втората позиция тук е за баварската седмица. Въпреки, че е най-мощна, харчи средно 11.4 литра на 100 километра. Последното място е за S500, на който са му необходими 12.2 литра за да измине разстояние от 100 км. Можем да кажем, че по този показател специалистите са на едно мнение и дават предпочитанията си на баварската машина.
Крайни оценки
Като цяло в подобно съревнование едва ли може да има победител. Всеки от моделите има свой стил, история, харизма... И всеки от вас има свое собствено становище по темата, което може да сподели. Без да ангажираме никой, ние съвсем накратко ще дадем нашето: Mercedes-Benz се отличава със най-стилен, но същевременно консервативен дизайн и с уникална возия, BMW е значително по-драйвърски и спортно ориентиран, но също толкова луксозен автомобил, а при Audi e наблегнато на баланса между комфорт и спортно усещане. Що се отнася до цената, то тук баварците са с едни гърди напред. Те са успели да създадат спортно ориентирана лимузина с двойно предаване, която излиза по-евтино от аналогичните предложения на Audi и Mercedes-Benz. Като се замисли човек, в ориентацията на актуалните топ-версии на трите големи немски марки няма нищо ново. Същото заключение можеше да бъде направено и преди 20 години.