Сравнението между флагманите на немските компании може да се определи като парад на технологиите, върхова концентрация на идеите или като хиперперфекционизъм. Още по-интересно става когато иде реч за легендарната немска тройка Audi A8, BMW 7er и Mercedes S-Klasse. Лайтмотивът за тази сбирка е появата през миналата година на новото поколение Audi A8. И трите автомобила притежават уникална силова структура, почти неограничени възможности и безпрецедентна съвкупност от спомагателни системи. Как се чувстват BMW 7er и Mercedes S-Klasse в компанията на новия си съперник ще се опитаме да ви разгажем сега с едно сравнение между "Тримата тенори". За основа ще ползваме най-предпочитаните и същевременно имиджови модификации A8L 4.2 quattro FSI, 750Li и удължената версия на S500. И трите автомобила разполагат с предаване на въртящия момент към четирите колела.
История
Флагманът на Mercedes-Benz е и най-старият в тази компания. Дебютът на S-Klasse се състоя през 2005 година, но през 2009-а щутгартци му направиха сериозен фейслифт. Моделът се оборудва с двигатели, чиято мощност варира в диапазона от 272 до 517 к.с. S-Klasse се предлага както със задно предаване, така и със системата 4matic. Петата генерация на баварската седмица се появи на бял свят през 2009-а, като и тя е налична във версии само със задно предаване или с фирмената система Xdrive. Мощността на силовите агрегати при нея варира от 258 до 544 к.с. От Audi показаха новото А8 веднага след топ-лимузината на BMW. Това стана в края на 2009 година, а продажблите стартираха в началото на 2010-а. Наличните мотори са с мощност от 290 до 500 к.с., но инголщадци ползват само quattro системата. И трите автомобила се предлагат с дълга и къса база.
Екстериор
Ако може да се направи някакво сравнение по външен вид, трябва да се каже, че топ седанът на Audi няма подчертан собствен облик. По-малките А6 и А4 са доста сходни с него, което може би радва техните собственици, но едва ли това се отнася за притежателите на новото А8. При BMW нещата могат да се разглеждат в два аспекта. Мнозина са изключително доволни от новия дизайн, в който отсъства намесата на Крис Бенгъл, но има и такива, които също упрекват компанията във фирмена идентичност на моделите. Най-отчетлива разлика по този показател има S-Klasse на Mercedes-Benz, която въпреки че е най-стара, определено притежава свой собствен облик и се различава от останалите модели на марката, позиционирани на по-долните стъпала. Така че въпреки по-консервативния дизайн, тук Mercedes-Benz е с една крачка пред конкурентите.
Интериор
За интериора на трите лимузини може да се говори много. И трите са претъпкани с всевъзможни екстри. Тъй като говорим за топ седани, ще спрем вниманието ви на удължените версии. При тях за най-комфортен и голям салон могат да спорят Audi A8 и BMW 7er. При предложението на Mercedes-Benz пространството в задната част на салона е по-малко. Иначе вариантите за индивидуализация на интериора и при трите марки са изключително много. Може да бъде поръчан огромен диван за трима, както и две отделни кресла с безброй регулировки, система за масаж и т.н., а подлакътниците, мониторите и поставките за крака се предлагат в различни варианти. Естествено, всичко това е включено в опционалното оборудване и се заплаща отделно от базовата цена на автомобила, но ако човек е решил да създаде уникален комфорт, то най-добре ще е да предпочете предложението на Audi.
Двигатели и ходови характеристики
Удължените бази, разполагащи със системи за предаване на момента и към четирите колела, на Mercedes и BMW тежат 2 055 килограма. Благодарение на алуминиевата си структура новото А8 е по-леко със 145 кг (1 910). Хитовият двигател на BMW притежава 407 к.с. (600 Нм) и ускорява луксозния баварски седан за 5.1 секунди. 388 са кончетата под капака на аналогичната S-Klasse, което и позволява да достига км/ч 100 за 5.4 секунди. Новото Audi пък отговаря с агрегат с по-малко коне и съответно е с най-слабо ускорение. Неговите 372 к.с. го изстрелват от място до 100 км/ч за 5.8 секунди.
Що се отнася до разхода на гориво на гореспоменатите версии обаче, алуминиевият седан от Инголщад (A8L) е в челото със своите 9.5 литра среден разход на 100 километра пробег. Подреждането по този показател все пак не е обратно на мощността. Втората позиция тук е за баварската седмица. Въпреки, че е най-мощна, харчи средно 11.4 литра на 100 километра. Последното място е за S500, на който са му необходими 12.2 литра за да измине разстояние от 100 км. Можем да кажем, че по този показател специалистите са на едно мнение и дават предпочитанията си на баварската машина.
Крайни оценки
Като цяло в подобно съревнование едва ли може да има победител. Всеки от моделите има свой стил, история, харизма... И всеки от вас има свое собствено становище по темата, което може да сподели. Без да ангажираме никой, ние съвсем накратко ще дадем нашето: Mercedes-Benz се отличава със най-стилен, но същевременно консервативен дизайн и с уникална возия, BMW е значително по-драйвърски и спортно ориентиран, но също толкова луксозен автомобил, а при Audi e наблегнато на баланса между комфорт и спортно усещане. Що се отнася до цената, то тук баварците са с едни гърди напред. Те са успели да създадат спортно ориентирана лимузина с двойно предаване, която излиза по-евтино от аналогичните предложения на Audi и Mercedes-Benz. Като се замисли човек, в ориентацията на актуалните топ-версии на трите големи немски марки няма нищо ново. Същото заключение можеше да бъде направено и преди 20 години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 bmw
Коментиран от #52, #53
15:58 08.09.2011
2 dankata
15:58 08.09.2011
3 sasho
15:58 08.09.2011
4 Дошо
Коментиран от #5, #31
15:58 08.09.2011
5 M Power
До коментар #4 от "Дошо":
Повози се/покарай веднъж такава и ще разбереш за какво става въпрос - определението е много точно. Балансът между комфорт и спортно поведение никога не е бил по-добър. ;)15:58 08.09.2011
6 A8
15:58 08.09.2011
7 Кирил
15:58 08.09.2011
8 FR
15:58 08.09.2011
9 mtlb
15:58 08.09.2011
10 mtlb
15:58 08.09.2011
11 AUDI
15:58 08.09.2011
12 Oги
Това сравнение може също да се определи като парад на еснафщината и концентрация на глупостта и гъ..лиженето, което води до хиперидиотизъм."
Не ни интересуват преведените рекламни дивотии от немските списания.
Коментиран от #19
15:58 08.09.2011
13 FEN
Коментиран от #24, #69
15:58 08.09.2011
14 sdadsa
15:58 08.09.2011
15 Ceco
15:58 08.09.2011
16 dan4o
15:58 08.09.2011
17 4ipi
Коментиран от #20
15:58 08.09.2011
18 asan
15:58 08.09.2011
19 Давидов
До коментар #12 от "Oги":
Теб може да не те интересуват, но на мен материала ми е много интересен. Така че не се изказвай от името на всички ако обичаш15:58 08.09.2011
20 graver
До коментар #17 от "4ipi":
Нищо не разбрах от поста ти- то бива шльокавица, ама чак не може да ти се разчете.15:58 08.09.2011
21 Благо
Иначе за мен, един S65 AMG 702 к.с. е най- доброто решение в момента.
15:58 08.09.2011
22 Хулиган
15:58 08.09.2011
23 musty
15:58 08.09.2011
24 waza
До коментар #13 от "FEN":
Каква е тая марка някаква нова ще да е "LUXUS". Определено си карал и трите "вярваме ти".15:58 08.09.2011
25 Цецо
15:58 08.09.2011
26 super
Коментиран от #39
15:58 08.09.2011
27 dancho.
15:58 08.09.2011
28 Spud
15:58 08.09.2011
29 Владимир
КОЙТО НЕ Е КАРАЛ МЕРЦЕДЕС НЕ Е КАРАЛ НИКАКВА КОЛА!!!
15:58 08.09.2011
30 radoslav
Коментиран от #38
15:58 08.09.2011
31 rraptor
До коментар #4 от "Дошо":
Верно! Драйвърска лимузина звучи много глупаво! Се едно едва ли не да си зема лимузина за шофиора :D15:58 08.09.2011
32 VA
15:58 08.09.2011
33 B R D
15:58 08.09.2011
34 Simeon
15:58 08.09.2011
35 VOLVO C70
15:58 08.09.2011
36 Delane
п.с И трите коли са най-доброто от марките.Но ако трябва да избирам - не бих си взел никоя от тях...(ако имам парите де)
Ако имам 300хил и да искам кола да си взема с тях бих си взел уникалното Maserati Quattroporte...
Но - всеки с вкуса си...
15:58 08.09.2011
37 G klasa
До коментар #37 от "G klasa":
ti si ludКоментиран от #37, #42
15:58 08.09.2011
38 МЛ 500
До коментар #30 от "radoslav":
a Audi sa bez problemni li be kiuvtak selski.Benza e istinata.15:58 08.09.2011
39 Дошо
До коментар #26 от "super":
Ако вземеш Фаетон пред коя да е от другите коли значи си изперкал тотално безнадеждно.15:58 08.09.2011
40 Pernik
15:58 08.09.2011
41 Pernik
15:58 08.09.2011
42 Анонимен
До коментар #37 от "G klasa":
Съгласен съм! Не само немците правят хубави лимузини. Quattroporte е един изключително интересен автомобил, който с появата на последния си модел още през 2003 г. направи голямо впечатление, а за модернизирането му преди около година и нещо да не говорим... Спорт и лукс на едно място!За лимузините от статията: и трите са на върховото ниво, така че няма смисъл да се спори, коя е най-добрата! Всеки си има вкус и сам може да определи коя му харесва най-много, но смятам, че е много трудно да определи, коя е най-добра!
15:58 08.09.2011
43 Georgi ot Liulin
Коментиран от #47
15:58 08.09.2011
44 ggg
До коментар #44 от "ggg":
evalata pi4 edno svqstno mnenie vseki si ima sobstven vkus no koqto i limozina ot teq puk daje i na Volvo i Saab da mi dadete nqma da gi otkaja :DКоментиран от #44
15:58 08.09.2011
45 go6o ot po4ivka
15:58 08.09.2011
46 dmxl
15:58 08.09.2011
47 Варна
До коментар #43 от "Georgi ot Liulin":
Точно затова е по-стабилно и по-спортно от онези курници,бе приятел. Вземи се информирай.Коментиран от #48
15:58 08.09.2011
48 Шишо от Щипско
До коментар #47 от "Варна":
Гошо, отиди си почини малко ! Точно Ауди е най-красиво и интериорно и екстериорно. Ама и ти нали си от онези заблудени баламурници,ще мине доста време докато го разбереш.15:58 08.09.2011
49 benzinsider
15:58 08.09.2011
50 Mitaka
15:58 08.09.2011
51 Радослав
15:58 08.09.2011
52 1066
До коментар #1 от "bmw":
кой ти гледа цената в този клас?15:58 08.09.2011
53 1066
До коментар #1 от "bmw":
Нали се сещаш защо е най-евтино БМВ-то, защото е боклук - затова !15:58 08.09.2011
54 ....
личното ми мнение е, че на толкова високо ниво разликите в трите автомобила се оценяват само от ценители.... :) останалото е престиж
15:58 08.09.2011
55 jockeer
15:58 08.09.2011
56 MB_shlqs
15:58 08.09.2011
57 iii
15:58 08.09.2011
58 Type R
15:58 08.09.2011
59 Type R
15:58 08.09.2011
60 samo mercedes4i
Коментиран от #62
15:58 08.09.2011
61 HA
15:58 08.09.2011
62 kinko
До коментар #60 от "samo mercedes4i":
Suglasen!No nemoga da otreka 4e e nemcite sa krasivi. Osobenno sum vpe4atlen ot interiora na benz-a. Imah udovolstvieto da sedna i v 3-te na edno auto show, i merc-a nai mi haresa i e nai-udoben (dori i ot lexusa).
15:58 08.09.2011
63 sashorec
15:58 08.09.2011
64 evgeni
15:58 08.09.2011
65 Владимир
15:58 08.09.2011
66 валентин
15:58 08.09.2011
67 M_SUX
15:58 08.09.2011
68 petio
15:58 08.09.2011
69 mimo
До коментар #13 от "FEN":
Ами, какво да ти кажа... най-вероятно не можете да счупите "ЛУКСУС"-а защото още не е измислен този автомобил. И както казва колегата по-нагоре: Ние наистина "ТИ ВЯРВАМЕ". Даже малко ти "завиждам" за развинтената фантазия! А що се отнася до тези машини хората от Мобиле са прави: Всичко опира до лични виждания и предпочитания. Сама по себе си всяка от тези коли е страхотна! А коментарите по адрес на която и да е от тях, че е боклук са детински и глупави! Пожелавам на всеки от нас да успее да кара такова нещо!15:58 08.09.2011
70 petio
15:58 08.09.2011
71 Mercedes-Benz
15:58 08.09.2011
72 georgi
15:58 08.09.2011
73 total power
15:58 08.09.2011
74 Бенц
15:58 08.09.2011
75 Anonymous.
A U D I
Коментиран от #81, #82
15:58 08.09.2011
76 dacho sapundjiev
15:58 08.09.2011
77 G777
15:58 08.09.2011
78 s320 w220
15:58 08.09.2011
79 Дошо
До коментар #79 от "Дошо":
Абе като интериор недей да е дървено.За возене предполагам си прав.Не съм имал досег с А8, но съм се возил в А6 C5 отзад.Беше базов модел само с предно и се очудих как такава голяма кола може да вози толкова дървено - направо ужасно, като тъп Глоф.Едно БМВ Е39 от 91г въпреки, че за мен и това е доста гаден автомобил вози несравнимо по-добре.Коментиран от #79
15:58 08.09.2011
80 ПАЛЕРМО
За хорица като тебе има гоУф.....няма нищо случайно друже!
Коментиран от #86
15:58 08.09.2011
81 ПАЛЕРМО
До коментар #75 от "Anonymous.":
Тези коли не са за лаици нито за мишоци като тебе!Карай си дрангулника и си трай!За хорица като тебе има гоУф.....няма нищо случайно друже!
15:58 08.09.2011
82 Дошо
До коментар #75 от "Anonymous.":
Съгласен съм с теб човече, не им обръщай внимание на дърдорковците тук.Това за окачването важи не само за Ауди(вече) и не са само носачите ами и амортисьорите.Знам случай при, който БМВ7 минава през дупка и чао кормилна рейка и амортисйор.
15:58 08.09.2011
83 scar
15:58 08.09.2011
84 scar
До коментар #84 от "scar":
Има много такива случаи със съответните марки и модели. Окачването е много сложно на тези кораби и няма как нещо да не се разбие по нашите макаданови пътища. За електрониката да не говорим. Претрупани са с най-иноватите технологий и новаторски решения.Коментиран от #84
15:58 08.09.2011
85 111
До коментар #86 от "n":
Абе научете се най-накрая кога се пише "и" и кога "й"!15:58 08.09.2011
86 n
До коментар #80 от "ПАЛЕРМО":
на теб ти е дървена главатаКоментиран от #85
15:58 08.09.2011
87 scar
До коментар #87 от "scar":
Точно така! В случаЯТ съм допуснал грешка. Голям проблем! Вземи и оправи грешките на всички.Коментиран от #87
15:58 08.09.2011
88 прав си
15:58 08.09.2011
89 M Power
15:58 08.09.2011
90 scar
15:58 08.09.2011
91 DELO
15:58 08.09.2011
92 ASD
15:58 08.09.2011
93 Anonymous.
Pak 6te kaza:
A U D I !!
Nz novoto A8 kakvo e, no daze staroto me kefi pove4e ot eski 7ci, neznam za novoto, kakto e reklamata: priqten polet... :P
Are az otivam da si opravqm turboto na seata, 4e sq vyrvi kat 4ist dizel, da gi ... v barakite.. :P
15:58 08.09.2011
94 scar
До коментар #94 от "scar":
Такава е за жалост истината приятел. Вечно все недъзи да търсим. То че има проблемни автомобили е ясно. А онзи професор дето се чуди кой как каква кола си купил, още дълго ще има да се чуди. Ако отношението към колегите му е сходно с това тук му предстои още доста да си пренаписва автобиографията като кандидат за работа:)Коментиран от #94
15:58 08.09.2011
95 perjak
15:58 08.09.2011
96 Pero
15:58 08.09.2011
97 WWW
Скачай на гоУфу и си трай.....
15:58 08.09.2011
98 Pernik
До коментар #98 от "Pernik":
Напълно съм съгласен! Но също се купуват за газареене, та тъпите селяни да изпъкнат с нещо. Ако не е с ум, то поне с пари.Коментиран от #98
15:58 08.09.2011
99 Иван
15:58 08.09.2011
100 dimitar
15:58 08.09.2011
101 До коментар [#11]ot audi
15:58 08.09.2011