Едва ли някой си прави илюзии, че с покупката на автомобил получава само четири колела, двигател и каросерия. Емблемата на предния капак символизира имидж и носи престиж. Колко надплаща купувачът за удоволствието да притежава определена марка кола и кой производител продава най-скъпо бранда си?
Отговор на този въпрос дава проучване на Центъра за автомобилни изследвания в Университета Дуисбург-Есен. Според резултатите от него най-солено излиза синьо-белият пропелер. Германските купувачи на BMW плащат средно 4 325 евро над себестойността на колата за имидж.
Докладът посочва, че баварците са лидери по оперативни печалби в голямата немска тройка. През първото полугодие на 2012-а от Audi са печелили по 4 242 евро от всяка кола, а Daimler - по 3 621 евро.
Щутгартският гигант обаче има добри шансове да промени ситуацията. Според немски автомобилни журналисти печалбата на Mercedes-Benz ще се увеличи съществено след старта на продажбите на новата A-Klasse.
Сред луксозните автомобили също цари пълно превъзходство на немските производители. В този пазарен сегмент е отчетен и рекордът по печалба от всяка продадена кола. Porsche взема от клиентите си по 16 826 евро за емблемата на предния капак.
Единственият американски производител, който реализира печалба над 1 000 евро на продаден автомобил, е Chrysler (1 436 евро). Приблизително по толкова взема и Hyundai, което обяснява защо корейските коли поскъпват от година на година. Значително по-малко печелят най-големият немски производител Volkswagen (916 евро) и световният лидер Toyota (845 евро).