Според актуалните данни Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), през юни 2020-а в Германия са регистрирани 220 272 нови коли, което на фона на коронавирусната пандемия индикира известно подобрение спрямо май месец, когато новите регистрации възлизаха на 168 148. В сравнение със същия месец на предходната година обаче новозакупените превозни средства отбелязват спад от 32,3%. Това предаде Auto Zeitung.
Намаляват новите регистрации както на автомобилите, закупени от юридически лица (-29.0%), така и на тези, продадени на физически лица (-38.2%). Най-популярни, с 51,5% дял, остават колите с бензинови двигатели. След тях се нареждат дизеловите автомобили с 30,6% дял. Въпреки пандемията, алтернативните задвижвания отбелязват значителни темпове на растеж. Новорегистрираните хибриди в Германия през юни отчитат увеличение от 60,8%, достигайки пазарен дял от 13,7%. Освен това, според данни на KBA, във Федералната република през миналия месец са закупени 8 119 електромобила. Това представлява ръст от 41% и пазарен дял от 3,7%.
На фона на кризата, породена от коронавирусната пандемия, всички немски автоконцерни отбелязват спад на новите регистрации в сравнение със същия месец на 2019-а. Най-малко засегнатата местна марка през юни е Porsche с -0,5%. При Mercedes спадът също остава в едноцифрения диапазон, възлизайки на 8,7%. Както през май, така и през юни черният рекордьор е Smart с -83,6%.
Въпреки спада от 37,2% спрямо предходната година, VW остава най-предпочитаната марка в Германия с 39 126 нови регистрации или 17,8% пазарен дял. Челната тройка се допълва от Mercedes и BMW с респективно 21 970 и 18 075 продадени нови коли. Audi заема пета позиция със 7,1% пазарен дял, оставайки зад Ford.
Въпреки спада от 32,1%, най-предпочитаната вносна марка остава Skoda с 13 595 нови регистрации. Японските конкуренти Mitsubishi, Hona и Subaru пък успяват да отбележат ръст спрямо юни 2019-а от съответно 11,2%, 2,8% и 2,6%.
Според данните на KBA, най-предпочитаният клас превозни средства през миналия месец са компактните коли с 21% пазарен дял. След тях се нареждат кросоувърите с 19,9%.
Вижте цялата класация за най-купуваните марки автомобили в Германия през юни: