В последно време американската аналитична компания J. D. Power е доста заета с провеждането на проучвания, които разкриват това, което клиентите оценяват и съответно не оценяват относно своите автомобили. След неотдавнашен анализ на лоялността към марките коли, агенцията издаде нова класация. В нея критерият за оценяване е така нареченият 2020 U.S. Tech Experience Index (TXI), който отразява ефективността на автопроизводителите, що се отнася до въвеждането на нови технологии на пазара, предаде Motor 1.
Това всъщност е петото издание на проучването и съчетава нивото на усвояване на новите технологии съвместно с това колко добре или зле те биват имплементирани. На върха на цялостната класация застава Volvo със стойност на индекса от 617, следван от BMW (583) и Cadillac (577). Що се отнася до масовите марки, короната отива при Hyundai с резултат от 556. В цялостната класация южнокорейската марка се нарежда на шесто място. В другия край на спектъра, Mini заема последна позиция със стойност на индекса от 444. Предпоследен е друг европейски автоконцерн - Porsche, отбелязвайки резултат от 453.
Що се отнася до Tesla, J.D. Power дава на марката стойност индекса от 593, но производителят на електромобили не е официално класиран, тъй като не отговаря напълно на необходимите критерии. Причина за това е, че както при други скорошни проучвания компанията на Илон Мъск не позволява на J.D. Power да изследва собствениците нейни коли в 15 щата, така че оценката се базира на анкетираните от останалите 35 щата. Прогнозният резултат от 593 означава, че Tesla би се наредила на второто място, след Volvo.
Едно от ключовите открития на американското проучване за технологични иновации при колите, е оценката на потребителите за камери за задно виждане, както и други видове камери, осигуряващи по-добра и широка видимост. Не е изненадващо, че хората не харесват жестовия контрол, твърдейки, че имат големи проблеми с тази функция.
Когато става дума за полуавтономни системи за управление, шофьорите изпитват смесени чувства. Докато някои собственици на автомобили ги оценяват заради това, че те поемат част от стреса, други трудно се доверяват на бордовите системи. J.D. Power твърди, че шофьорите трябва да получат подходящо обучение за това как работят асистиращите системи, за да се увеличат шансовете за по-широко приемане на тези иновации.