Отидете към основна версия

19 593 36

S-Klasse W126 за $900 - струва ли си?

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • w126-
  • употребяван автомобил

Вечна класика като W126 може да се вземе за почти без пари, но наложат ли се ремонти, си остава кола за $100 000. Така обобщава опита си от покупката на 30-годишен 300SE редакторът от американското сп. Car and Driver Езра Дайър в материал, озаглавен "Няма нищо по-скъпо от Mercedes-Benz S-Klasse за $900".

Журналистът купува "пурата" именно за еквивалента на €760. Харесват му черният цвят и коженият салон. Бързо си прави сметка, че 18-цоловите белгийски джанти от E55 AMG W210 струват поне половината от цената на колата. Километражът отчита 233 000 мили (375 000 км), но какъв е реалният пробег може само да се гадае.

Проблемите започват още с първото шофиране - от двигателя се чува мъчително тракане и дрънчене. Шофьорската седалка не се движи, а ръчката за отваряне на капака на мотора е счупена, както и антената на задния калник. На парното е направен байпас, за да бъде изолирано от охладителната система, което предвещава огромни неприятности заради острия дефицит на части.

Дайър решава, че не си струва да инвестира в ремонти, и пуска S-класата и джантите поотделно за продажба, за да си избие парите. Тогава обаче най-неочаквано желание да я купи изявява собствената майка на редактора.

Езра намира нов двигател за $800 (€675), като при смяната е установена първопричината за тракането и дрънченето на стария - кръпка на картера. Дайър купува също нов стартер (старият е спукан) и някои други части, с което сметката набъбва до $4 200 (€3 550), почти пет пъти повече от цената на самия автомобил.

Ремонтите по "пурата" са далеч от приключване. Предстои да бъдат отстранени проблемите със седалката и парното. Дайър обаче е оптимист и смята, че когато стегне S-класата и я продаде, ще може да си възвърне парите.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 34 гласа.

Свързани новини