Вечна класика като W126 може да се вземе за почти без пари, но наложат ли се ремонти, си остава кола за $100 000. Така обобщава опита си от покупката на 30-годишен 300SE редакторът от американското сп. Car and Driver Езра Дайър в материал, озаглавен "Няма нищо по-скъпо от Mercedes-Benz S-Klasse за $900".
Журналистът купува "пурата" именно за еквивалента на €760. Харесват му черният цвят и коженият салон. Бързо си прави сметка, че 18-цоловите белгийски джанти от E55 AMG W210 струват поне половината от цената на колата. Километражът отчита 233 000 мили (375 000 км), но какъв е реалният пробег може само да се гадае.
Проблемите започват още с първото шофиране - от двигателя се чува мъчително тракане и дрънчене. Шофьорската седалка не се движи, а ръчката за отваряне на капака на мотора е счупена, както и антената на задния калник. На парното е направен байпас, за да бъде изолирано от охладителната система, което предвещава огромни неприятности заради острия дефицит на части.
Дайър решава, че не си струва да инвестира в ремонти, и пуска S-класата и джантите поотделно за продажба, за да си избие парите. Тогава обаче най-неочаквано желание да я купи изявява собствената майка на редактора.
Езра намира нов двигател за $800 (€675), като при смяната е установена първопричината за тракането и дрънченето на стария - кръпка на картера. Дайър купува също нов стартер (старият е спукан) и някои други части, с което сметката набъбва до $4 200 (€3 550), почти пет пъти повече от цената на самия автомобил.
Ремонтите по "пурата" са далеч от приключване. Предстои да бъдат отстранени проблемите със седалката и парното. Дайър обаче е оптимист и смята, че когато стегне S-класата и я продаде, ще може да си възвърне парите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 прост пернишки хъ
10:07 04.09.2020
2 101
10:15 04.09.2020
3 Анти-Азия !.
10:15 04.09.2020
4 jap
Коментиран от #5
10:17 04.09.2020
5 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #4 от "jap":
Демек същото като с немските префалени легени.10:27 04.09.2020
6 Сиганин
Коментиран от #32
10:27 04.09.2020
7 Шанаджия Шанаджиев
Коментиран от #8
10:29 04.09.2020
8 Анти-Азия !.
До коментар #7 от "Шанаджия Шанаджиев":
А за японските трошляци нещо да кажеш.Субару Хонда Тойота пълен талашКоментиран от #9, #12
10:31 04.09.2020
9 Шанаджия Шанаджиев
До коментар #8 от "Анти-Азия !.":
Приятелю, не ме разбирай погрешно, не визирам само немските и за японските се отнася 1:1 същото . Просто сме зле и караме, повечето от нас боклуци, ама сме бием в гърдите като тигри че имаме . Имат 15% дрте 010:36 04.09.2020
10 Баткооо
Коментиран от #29
10:40 04.09.2020
11 Rphwekr l melfod
Коментиран от #14
10:42 04.09.2020
12 jap
До коментар #8 от "Анти-Азия !.":
''Японските трошляци'' са проектирани така,че разходите за поддръжка да са минимални.Немските ''класики'' са платени още поне 2 пъти по сервизите преди да отидат в пресата.При някои модели ангренажните вериги и турбокомпресорите са за смяна преди маслото.Коментиран от #13
10:45 04.09.2020
13 Случаен
До коментар #12 от "jap":
"Публикувано във факти.бг: При някои модели ангренажните вериги и турбокомпресорите са за смяна преди маслото. ".
Така ли, я кажи кои са те?
Коментиран от #15
11:11 04.09.2020
14 243
До коментар #11 от "Rphwekr l melfod":
Глупости - поне 250 000 - 300 000 лв струва, не се излагай!11:19 04.09.2020
15 jap
До коментар #13 от "Случаен":
Например цялата VAG гама с двигатели 1.4TSI и много от 4 цилиндровите дизелови модели на BMW.11:20 04.09.2020
16 Георги
В съседната статия продават скапано жигули за 20 000$ !!! А тулупа иска да купи и кара класическа, но убита от каране S- класа за 900 далара, а и поддръжката да и е евтина!!!
12:32 04.09.2020
17 незнайко
12:55 04.09.2020
18 Селянина с колелото
Коментиран от #19
13:30 04.09.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Патриот
14:23 04.09.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Алфа Ромео
17:16 04.09.2020
27 дада
Коментиран от #28
19:28 04.09.2020
28 0000
До коментар #27 от "дада":
Ще ти кажа. ML 166 купе на 180 000 км.от нов седалката е с избухнала кожа(изкуствена).собственика беше доста тъжен като го заведох при тапицера22:23 04.09.2020
29 Коментьор
До коментар #10 от "Баткооо":
Да Баткооо ! Евала но малко хора са се качвали та да разберат за какво става дума . Яка яка си е пурата . А то чувек ако е мераклия ще си я стегне . но да не е за всеки . Ако си свикнал да слагаш по 5 литра нафта на бензиностанцията не е за теб.14:47 05.09.2020
30 12345
Има в гаража си две "пури" и обикаля с тях и извън България / когато е в почивка /
Думите му за тази кола са - "желязна, комфортна и много красива"
Коментиран от #34
23:53 05.09.2020
31 Джуган
01:22 06.09.2020
32 Какаванин
До коментар #6 от "Сиганин":
Бегай ве синго, качвай се у москвича и за железа10:44 06.09.2020
33 1944
13:02 06.09.2020
34 Баткооо
До коментар #30 от "12345":
Да не е "фотографа"? Даже дава едната за събития.23:03 06.09.2020
35 The Trooper
05:28 08.09.2020
36 560 SEC
15:08 20.03.2021