Един от бившите акционери на опитващата се да конкурира Tesla компания Nikola, която разработва електрически пикапи, заяви, че нейният основател Тревор Милтън е измамник, а рекламата на компанията е изградена върху лъжи.
На база на тези твърдения същите обвинения направи и аналитичната фирма Hindenburg Research. Тя публикува доклад за измамата на Nikola на собствения си уебсайт.
От публикацията става ясно, че Милтън е назначил брат си Травис за ръководител на звеното за производство на водород, въпреки че няма нито необходимата квалификация, нито опит в тази област.
Освен това рекламата на марката се основава на измама: твърди се, че пикапът Nikola One, обявен за иновативно превозно средство, не е в състояние да се движи самостоятелно, така че за заснемането на видеоклипа е трябвало да бъде спуснат надолу по склона, за да се създаде ефект на движение.
Hindenburg Research също нарече твърденията на Тревър Милтън, че Nikola е успяла да намали цената на производството на водород с 81% в сравнение с аналозите, като фалшиви.
Всъщност компанията дори не е започнала да го произвежда. Също така се оказва измама, че основните компоненти на камионите са собствената разработка на Nikola. Всъщност стартъпът купи компоненти от други компании, а за видеото запечатва имената им с тиксо.
Бившият акционер коментира и последните новини за стратегическото партньорство между Nikola и General Motors. Hindenburg Research вярва, че само Nikola, която е получила достъп до технологиите на един от най-големите автомобилни концерни, ще се облагодетелства от това споразумение.
Ще припомним, че акциите на Nikola поскъпнаха с 50 процента на фона на съобщението за партньорство с General Motors, но намаляха с 11 процента след публикуването на твърдения за измама. Днес капитализацията на компанията е 14,2 милиарда долара. Това е два пъти по-високо от, например, Renault.