ФАКТИ.БГ
  • електрически камиони-
  • nikola-
  • iveco

Електрическите камиони Nikola ще се произвеждат в завода на Iveco

Италианският концерн помогна за стартирането на нова монтажна площадка за производство

Публикувана: 16 Септември, 2021 15:24
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6037
Електрическите камиони Nikola ще се произвеждат в завода на Iveco - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 11 гласа.

Амбициозният американски стартъп Nikola откри нов завод, който стартира в сътрудничество с италианския индустриален концерн Iveco. Съоръжението в Улм обаче е изцяло собственост на италианците.

Интересното е, че този монтажен обект всъщност съществува повече от десетилетие. В края на 2000 година там се произвеждаха конвенционални камиони Iveco. През 2012 г. производството е спряно. През 2019 г., след обявяването на сътрудничество с Nikola Motors, беше решено поточните линии да се преработят за сглобяването на камионите Tre.

Следват мащабни инвестиции в предприятието, както от италианците, така и от американците. Сегашната му площ е 50 хиляди квадратни метра, 25 от които са напълно затворени помещения.

След глобална модернизация всички технически процеси са пригодени специално за сглобяването на електрическите автомобили на Nikola. Засега се планира да се произвеждат около 1000 камиона годишно. Според представители на компанията стартирането е насрочено за четвъртото тримесечие на 2021 г.

Nikola Tre е базиран на агрегати и възли на Iveco S-Way и има задвижване 6x2. Електрическите компоненти са разработени съвместно с Fiat Powertrain Technologies, а горивните клетки са разработени съвместно със специалисти на Bosch.

Досега приблизителните характеристики изглеждат така: електрически мотор, произвеждащ 653 конски сили, максимална скорост от 121 километра в час и резерв на мощност до 560 километра, което се постига благодарение на много голяма батерия.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 11 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БАЙ НИКОЛАЙ С ГАЗ 53
1 Отговор
ДАНО ТОЯ Н И К О Л А ДА НЕ ГО СРЕЩАШ ПО ПЪТИЩАТА НА БЪЛГАРИЯ

Оценка:
-11 +6

БАЙ Х@Й ‼️
2 Отговор
За предпочитане е батерията да е в камиона , а товара в ремаркета. Обратния вариант ще затруднява шофьора😉

Коментиран от #7


Оценка:
-1 +7

3
Този коментар е премахнат от модератор.
Пешо сондьора
4 Отговор
Ало, писача , за твое сведение завода в Улм съществува много по отдавна от 2000 г. От там през първите години на 80-те ни доставяха камиони с въздушно охлаждане Магирус Дойц ( Magirus Deutz). Доставиха и около 20 000 камиона на СССР за строежа на БАМ и закъсаха финансово, след което Ивеко ги купи.

Оценка:
-0 +6

Хехе, въпрос на време и то доста кратко
5 Отговор
Тия чардцъри откъде ще взимат ток като бабата ева макята на атомните централи? Иначе идеята е супер, понеже може да се зареждат камионите с индустриален ток, а той е доста по-евтин.

Оценка:
-1 +4

ФЕН
6 Отговор
Бъдещето е тома ...а след него и 1лв./Кw ч . цена на тока ...То такава далавера няма да оставят на раята евтина возия.... най-малкото режим на тока 2ч има 4.тъмно

Оценка:
-0 +13

гост
7 Отговор

До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":


Просто бързат да изпреварят старта на Семи , щото после продажбите им ще станат само от най-върлите фенове на Ивеко , други йок ! Като вземеш в предвид , че водородните станции в Европа се броят на пръстите на едната ръка и няма никакъв шанс да се увеличат съществено в следващите поне 20 години , после пък хич !

Коментиран от #10


Оценка:
-4 +3

МАЛКО БРОЙКИ БЕ
8 Отговор
ТО САМО НА ПИМК ША ТРЯАТ ДВАЙСЕ ТРИЙСЕ ХИЛЯДИ КАМИОНА.....

Оценка:
-0 +3

mdaaaaa
9 Отговор
С Ивеко не се сдига надалеко....нито вози меко!

Оценка:
-9 +2

Грета Тунберг
10 Отговор

До коментар #7 от "гост":


Този камион ще излезе преди Семи, скъпи.

Оценка:
-0 +4

Тираджия
11 Отговор
От дека се точи нафта на туй нящу

Коментиран от #13


Оценка:
-0 +6

12
Този коментар е премахнат от модератор.
АМИ ДА
13 Отговор

До коментар #11 от "Тираджия":


ВРЪЗВАШ КАБЕЛА НА БАТЕРИЯТА КЪМ АКУМУЛИРАЩАТА ПЕЧКА ЗИМАТА И ПИЕШ БИРА

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Жан-Клод Юнкер
Председателят на Европейската комисия с позиция за интеграцията на Западните Балкани
Не идваме тук, за да ни целуват ръка, а ние да ги черпим с бонбони"

Още бисери
ТОП 5