Един от бившите акционери на опитващата се да конкурира Tesla компания Nikola, която разработва електрически пикапи, заяви, че нейният основател Тревор Милтън е измамник, а рекламата на компанията е изградена върху лъжи.
На база на тези твърдения същите обвинения направи и аналитичната фирма Hindenburg Research. Тя публикува доклад за измамата на Nikola на собствения си уебсайт.
От публикацията става ясно, че Милтън е назначил брат си Травис за ръководител на звеното за производство на водород, въпреки че няма нито необходимата квалификация, нито опит в тази област.
Освен това рекламата на марката се основава на измама: твърди се, че пикапът Nikola One, обявен за иновативно превозно средство, не е в състояние да се движи самостоятелно, така че за заснемането на видеоклипа е трябвало да бъде спуснат надолу по склона, за да се създаде ефект на движение.
Hindenburg Research също нарече твърденията на Тревър Милтън, че Nikola е успяла да намали цената на производството на водород с 81% в сравнение с аналозите, като фалшиви.
Всъщност компанията дори не е започнала да го произвежда. Също така се оказва измама, че основните компоненти на камионите са собствената разработка на Nikola. Всъщност стартъпът купи компоненти от други компании, а за видеото запечатва имената им с тиксо.
Бившият акционер коментира и последните новини за стратегическото партньорство между Nikola и General Motors. Hindenburg Research вярва, че само Nikola, която е получила достъп до технологиите на един от най-големите автомобилни концерни, ще се облагодетелства от това споразумение.
Ще припомним, че акциите на Nikola поскъпнаха с 50 процента на фона на съобщението за партньорство с General Motors, но намаляха с 11 процента след публикуването на твърдения за измама. Днес капитализацията на компанията е 14,2 милиарда долара. Това е два пъти по-високо от, например, Renault.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 vukadin
Коментиран от #5
12:06 15.09.2020
2 ф16
Ако тоя е измамник, то държавния департамент на САЩ какво е, след като продава стока, която дори след 2 години още не е произведена?!
Коментиран от #3, #11
12:16 15.09.2020
3 Читател
До коментар #2 от "ф16":
ДП на САЩ не е казвал, че самолетите са произведени. Те поискаха да ги платим сега и да ги получим след 3 години. Нашите дупедавци се съгласиха. Да сме им благодарни, че не получиха предложение, според което да платим сега а да получим след 30 години. Защото и на това щяха да се съгласят. Слава на ББ и Шкембе Войвода.Коментиран от #4
12:23 15.09.2020
4 Бачо Киро
До коментар #3 от "Читател":
Абе прав си, знаехме си, че са само на хартия. С клауза да променят цената и впоследствие да се радваме, ако не платим още. Иначе доставката е до края на 2027. В момента уж почват да правят първия за Бахрейн, до 2 години трябва да излезе първият, после си вървят на конвейер по 1 нс на месец. Та познай докато минат поръчките преди нас как ще ги получим през 2023... Платиха си такса спокойствие нашите миндили и туй то.13:02 15.09.2020
5 Бачо Киро
До коментар #1 от "vukadin":
То кат Тесла, ако нямаше подкрепата на правителството. Те сега ги лепят с тиксо и дъски (модел У), та смятай...13:03 15.09.2020
6 Хаха
13:17 15.09.2020
7 Айде още една опорка изгоря
Коментиран от #8
13:38 15.09.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Симо
До коментар #2 от "ф16":
Не е известно дали изобщо ще бъде произведена за България, и дали изобщо ще бъде доставена. Ако се обърне правителството и дойде на власт не угодно на САЩ такова, може и да не ни ти доставят. Както става с ф-35 за Турция. Или си послушник или парите ти изгарят. Кой купува котка в чувал. А и докато ни ги доставят, ще са музейни експонати. Нещо което пиша вече една година. Всички резервни части се купуват след решение на специална комисия към конгреса ,която се събира 2 пъти в годината. Т.е. тези самолети може изобщо да не летят ,понеже Ф16 е доста капризна машина и изисква специална инфраструктура.08:18 17.09.2020