15 Септември, 2020 11:58 7 300 11

Измамник ли е основателят на компанията Nikola? Назрява нов скандал

  • nikola-
  • електромобили-
  • tesla-
  • измама
Измамник ли е основателят на компанията Nikola? Назрява нов скандал - 1


Един от бившите акционери на опитващата се да конкурира Tesla компания Nikola, която разработва електрически пикапи, заяви, че нейният основател Тревор Милтън е измамник, а рекламата на компанията е изградена върху лъжи.

На база на тези твърдения същите обвинения направи и аналитичната фирма Hindenburg Research. Тя публикува доклад за измамата на Nikola на собствения си уебсайт.

От публикацията става ясно, че Милтън е назначил брат си Травис за ръководител на звеното за производство на водород, въпреки че няма нито необходимата квалификация, нито опит в тази област.

Освен това рекламата на марката се основава на измама: твърди се, че пикапът Nikola One, обявен за иновативно превозно средство, не е в състояние да се движи самостоятелно, така че за заснемането на видеоклипа е трябвало да бъде спуснат надолу по склона, за да се създаде ефект на движение.

Hindenburg Research също нарече твърденията на Тревър Милтън, че Nikola е успяла да намали цената на производството на водород с 81% в сравнение с аналозите, като фалшиви.

Всъщност компанията дори не е започнала да го произвежда. Също така се оказва измама, че основните компоненти на камионите са собствената разработка на Nikola. Всъщност стартъпът купи компоненти от други компании, а за видеото запечатва имената им с тиксо.

Бившият акционер коментира и последните новини за стратегическото партньорство между Nikola и General Motors. Hindenburg Research вярва, че само Nikola, която е получила достъп до технологиите на един от най-големите автомобилни концерни, ще се облагодетелства от това споразумение.

Ще припомним, че акциите на Nikola поскъпнаха с 50 процента на фона на съобщението за партньорство с General Motors, но намаляха с 11 процента след публикуването на твърдения за измама. Днес капитализацията на компанията е 14,2 милиарда долара. Това е два пъти по-високо от, например, Renault.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 vukadin

    58 2 Отговор
    Е така се правят пари от горещ въздух под налягане.

    Коментиран от #5

  • 2 ф16

    36 8 Отговор
    Ми те и нашите ф16 блок70 не са произведени още, ама преди 2 години платихме милиардите за тях.
    Ако тоя е измамник, то държавния департамент на САЩ какво е, след като продава стока, която дори след 2 години още не е произведена?!

    Коментиран от #3, #11

  • 3 Читател

    39 6 Отговор

    До коментар #2 от "ф16":

    ДП на САЩ не е казвал, че самолетите са произведени. Те поискаха да ги платим сега и да ги получим след 3 години. Нашите дупедавци се съгласиха. Да сме им благодарни, че не получиха предложение, според което да платим сега а да получим след 30 години. Защото и на това щяха да се съгласят. Слава на ББ и Шкембе Войвода.

    Коментиран от #4

  • 4 Бачо Киро

    12 5 Отговор

    До коментар #3 от "Читател":

    Абе прав си, знаехме си, че са само на хартия. С клауза да променят цената и впоследствие да се радваме, ако не платим още. Иначе доставката е до края на 2027. В момента уж почват да правят първия за Бахрейн, до 2 години трябва да излезе първият, после си вървят на конвейер по 1 нс на месец. Та познай докато минат поръчките преди нас как ще ги получим през 2023... Платиха си такса спокойствие нашите миндили и туй то.
  • 5 Бачо Киро

    14 5 Отговор

    До коментар #1 от "vukadin":

    То кат Тесла, ако нямаше подкрепата на правителството. Те сега ги лепят с тиксо и дъски (модел У), та смятай...
  • 6 Хаха

    8 4 Отговор
    Нашите измамници могат дано да мечтаят за такива висоти. Все още да на ниво пачки в шкафчето и патлака отгоре....
  • 7 Айде още една опорка изгоря

    11 4 Отговор
    Антиелектриците останаха с още една опорна точка по-малко. Оказа се че и водородното бъдеще, отново отива в бъдещето. Отново и отново и отново все в бъдещето. Ама те вярват ли ВЯРВАТ и ще продължават да ВЯРВАТ. КЛАСИЧЕСКИ БАЛОН. Да вярваш и да си влагаш инвестициите в технология, която дори на теория няма как да проработи рентабилно. Вярата е голямо нещо, ей!

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Симо

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "ф16":

    Не е известно дали изобщо ще бъде произведена за България, и дали изобщо ще бъде доставена. Ако се обърне правителството и дойде на власт не угодно на САЩ такова, може и да не ни ти доставят. Както става с ф-35 за Турция. Или си послушник или парите ти изгарят. Кой купува котка в чувал. А и докато ни ги доставят, ще са музейни експонати. Нещо което пиша вече една година. Всички резервни части се купуват след решение на специална комисия към конгреса ,която се събира 2 пъти в годината. Т.е. тези самолети може изобщо да не летят ,понеже Ф16 е доста капризна машина и изисква специална инфраструктура.