Китайският концерн Dongfeng показа електрически кросоувър, носещ названието Voyah Free. Електромобилът е с мощност от 680 конски сили, като мощността съвсем не е единственият коз на иновацията. Външният дизайн принадлежи на небезизвестното стузио Italdesign, а автономният пробег на колата достига 860 километра. Още нещо любопитно е, че прогнозната цена на модела е 400 хиляди юана (€50 000), тоест Voyah Free струва на половината от цената на BMW X5, а двата кросоувъра са сравними по размер.
Voyah Free е производствената версия на смелата концепция i-Free, представена на автомобилното изложение в Пекин през септември. В основата на модела е заложена новата платформа ESSA (Electric Smart Secure Architecture) с двулостово окачване отпред, многолостово отзад и с идеално разпределение на теглото на батерията, която е между осите.
По отношение на размерите, кросоувърът на Dongfeng е съпоставим с настоящото BMW X5. Дължината, широчината и височината му са съответно 4 905, 1 950, 1 690 милиметра, а междуосието е 2 955 милиметра. По отношение на пропорциите електрическата кола не се различава от конкурентите с двигател с вътрешно горене Студиото Italdesign запазва дълъг капак и каросерия, постигайки добър аеродинамичен коефициент на въздушно съпротивление Cx = 0.28 (за BMW X5 G05 тази цифра е 0,31).
Външността на Voyah Free е лаконична и няма възмутителни щрихи или излишна агресия, които са типични за китайските коли, въпреки че съотношението мощност/тегло дава възможност за доста по спорта визия. Dongfeng назова характеристиките на версията с задвижване на четирите колела. Мощността ѝ достига 680 конски сили, а максималният въртящ момент е 1 000 Нм! Собственото тегло не се разкрива, но очевидно китайският кросоувър е доста тежък, тъй като ускорява от нула до 100 километра в час за 4.8 секунди, а максималната скорост не надвишава 200 километра в час.
Декларираната автономност на електрическото превозно средство също е впечатляваща. Базовата версия е способна да измине 500 километра без презареждане в цикъла NEDC, а автономността на хибридната модификация с 1.5-литров бензинов двигател с мощ от 109 коня в ролята на "Range Extender" - допълнителен генератор на ток, който зарежда батерията по време на движение, е 860 километра.
Марката Voyah се счита за премиум, така че оборудването на модела Free е доста богато. Стандартното оборудване включва въздушно окачване, адаптивен круиз контрол, четиризонов климатроник, многоконтурни предни седалки с електрическо регулиране, вентилация, отопление и масаж.
Салонът е предназначен за пет места. Водачът и пътникът са разделени от висок тунел. Предният панел има три екрана, комбинирани под едно стъкло. Информационно-развлекателният комплекс е способен да разпознава жестове и гласови команди, има технология Face ID и ефирни актуализации. Dongfeng твърди, че серийната версия на Voyah Free ще получи 20 (!) системи за подпомагане на водача, интелигентна навигационна система, активна технология за нощно виждане и много други.
Пълен списък с конфигурации и цени за новия продукт ще бъде разкрит през първата половина на 2021 г., а Voyah Free ще започне да се продава в Китай през третото тримесечие на следващата година. Началната цена от 400 хиляди юана (50 000 евро) изглежда много привлекателна, тъй като BMW X5 в Поднебесната империя струва от 860 хиляди юана 107 000 евро).