Китайският концерн Dongfeng показа електрически кросоувър, носещ названието Voyah Free. Електромобилът е с мощност от 680 конски сили, като мощността съвсем не е единственият коз на иновацията. Външният дизайн принадлежи на небезизвестното стузио Italdesign, а автономният пробег на колата достига 860 километра. Още нещо любопитно е, че прогнозната цена на модела е 400 хиляди юана (€50 000), тоест Voyah Free струва на половината от цената на BMW X5, а двата кросоувъра са сравними по размер.
Voyah Free е производствената версия на смелата концепция i-Free, представена на автомобилното изложение в Пекин през септември. В основата на модела е заложена новата платформа ESSA (Electric Smart Secure Architecture) с двулостово окачване отпред, многолостово отзад и с идеално разпределение на теглото на батерията, която е между осите.
По отношение на размерите, кросоувърът на Dongfeng е съпоставим с настоящото BMW X5. Дължината, широчината и височината му са съответно 4 905, 1 950, 1 690 милиметра, а междуосието е 2 955 милиметра. По отношение на пропорциите електрическата кола не се различава от конкурентите с двигател с вътрешно горене Студиото Italdesign запазва дълъг капак и каросерия, постигайки добър аеродинамичен коефициент на въздушно съпротивление Cx = 0.28 (за BMW X5 G05 тази цифра е 0,31).
Външността на Voyah Free е лаконична и няма възмутителни щрихи или излишна агресия, които са типични за китайските коли, въпреки че съотношението мощност/тегло дава възможност за доста по спорта визия. Dongfeng назова характеристиките на версията с задвижване на четирите колела. Мощността ѝ достига 680 конски сили, а максималният въртящ момент е 1 000 Нм! Собственото тегло не се разкрива, но очевидно китайският кросоувър е доста тежък, тъй като ускорява от нула до 100 километра в час за 4.8 секунди, а максималната скорост не надвишава 200 километра в час.
Декларираната автономност на електрическото превозно средство също е впечатляваща. Базовата версия е способна да измине 500 километра без презареждане в цикъла NEDC, а автономността на хибридната модификация с 1.5-литров бензинов двигател с мощ от 109 коня в ролята на "Range Extender" - допълнителен генератор на ток, който зарежда батерията по време на движение, е 860 километра.
Марката Voyah се счита за премиум, така че оборудването на модела Free е доста богато. Стандартното оборудване включва въздушно окачване, адаптивен круиз контрол, четиризонов климатроник, многоконтурни предни седалки с електрическо регулиране, вентилация, отопление и масаж.
Салонът е предназначен за пет места. Водачът и пътникът са разделени от висок тунел. Предният панел има три екрана, комбинирани под едно стъкло. Информационно-развлекателният комплекс е способен да разпознава жестове и гласови команди, има технология Face ID и ефирни актуализации. Dongfeng твърди, че серийната версия на Voyah Free ще получи 20 (!) системи за подпомагане на водача, интелигентна навигационна система, активна технология за нощно виждане и много други.
Пълен списък с конфигурации и цени за новия продукт ще бъде разкрит през първата половина на 2021 г., а Voyah Free ще започне да се продава в Китай през третото тримесечие на следващата година. Началната цена от 400 хиляди юана (50 000 евро) изглежда много привлекателна, тъй като BMW X5 в Поднебесната империя струва от 860 хиляди юана 107 000 евро).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 8597
Коментиран от #6, #8, #16
10:20 21.12.2020
2 ДругоЛиЕ
10:20 21.12.2020
3 Pavlin
Коментиран от #19, #42
10:24 21.12.2020
4 Гость
Коментиран от #7, #35
10:25 21.12.2020
5 Пацо
Коментиран от #21
10:26 21.12.2020
6 Пламен
До коментар #1 от "8597":
Евроконцерните се оправят със "санкции", не ги мисли. Фатката е, че извън санкционираната зона няма КОЙ?? ще купува немските фаЕтони. А за Бя изобщо не говорим като пазар. Ние ток не купуваме както трябва и бягат през-глава, та камоли автомобили.10:28 21.12.2020
7 НемскаБившва
До коментар #4 от "Гость":
Да, Немците това го повтаряха много години в вмного сфери на техниката и познай .... ами вече нямат индрустрия в тези области, където си мислеха, че тяхното е по-качествено и си струва неколкократно по-голямата цена от китайската. От 20 години наблюдавам техническата сфера и развитието ти и смело мога да кажа, че мнението ви звучи по-скоро като призив на загиваща икономика от 90-те отколкото да има реално смисъл в сегашните години.10:31 21.12.2020
8 Реалист
До коментар #1 от "8597":
Мечтай си. Меринджеите вечно ще гушат. Най-много да го отнесат обикновените работници и да засилят монтажа на БМВ в Чехия и Словакия, за да им работят без пари за около 800 евра, сума която в Германия мениджмънта оставя само за обяд в луксозен ресторант10:44 21.12.2020
9 гост
Коментиран от #12, #17
10:49 21.12.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Бандерас
10:54 21.12.2020
12 Не не
До коментар #9 от "гост":
С тези характеристики, бързо ще научат името на колата! Така, както бързо се научи кои са Тесла!Коментиран от #15
11:00 21.12.2020
13 Бачо Киро
11:07 21.12.2020
14 666
11:12 21.12.2020
15 гост
До коментар #12 от "Не не":
Стига да могат да го прочетат.Не става така при автомобилите,за много хора отношението към автомобила е повече емоционално,те и Ферари във времето не са били най-технологичносъваршени автомобили но са участвали във всички сътезания и логично са печелили немалко от тях и така е стнало готино да кажеш" моето Ферари"имало и има много по-добри автомобили,но хората искат да се идентифицират с победителя,а не с най-добрия защото това не могат да преценят.И с БМВ е така те са фактор с който много се сравняват,когато и това дето не му помня името стане такова може би ще го запомним,не казвам че не е добро просто такова е положението.11:18 21.12.2020
16 Коментара
До коментар #1 от "8597":
Могат да се замислят и за качеството на продукцията която предлагат....въобще има върху какво да си помислят. Въпросът е имат ли време...11:25 21.12.2020
17 8597
До коментар #9 от "гост":
Навремето, като извадех телефона - Nokia E52, всички му се радваха като на космическо устройство. Къде е сега Нокия при телефоните? Работя с мрежово оборудване и мога да ти кажа, че китайците разказват играта на Cisco, Nokia, Ericsson и пр. "традиционни" производители в тази област. Последните се принудиха да се рекламират, че гарантират повече надеждност, защото не могат да се конкурират с китайците по цена/параметри. Но и по надеждност не могат да се конкурират, та се наложи да им наложат "санкции" за китайските компании защото шпионирали и пр.Коментиран от #18
11:32 21.12.2020
18 Госта
До коментар #17 от "8597":
Пич,тва не е телефон,вземи се стегни малко,китайски бракми никой нормален не купуваКоментиран от #25, #33
13:43 21.12.2020
19 Директора
До коментар #3 от "Pavlin":
Това няма никакво значение. ;)13:45 21.12.2020
20 Моше лихваря
15:00 21.12.2020
21 Хо хо хо
До коментар #5 от "Пацо":
Хахах за да е евтино едно нещо това означава че материалите са шит в което съм убеден.Това е поредното китайско недоносче.Коментиран от #22
15:23 21.12.2020
22 Тц не
До коментар #21 от "Хо хо хо":
Или просто другите си слагат голяма печалба, като има хора да се връзват на марката! А ти си мислиш, че е направена от скъпи материали и за това е скъпа!15:30 21.12.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Знайко
16:41 21.12.2020
25 Знайко
До коментар #18 от "Госта":
Ако не си разбрал от няколко години колите и телефоните ползват много еднакви технологии. А някъде след 2030 г. заради политиците, алчните шефове на автоконцерни и "зелените талибани" в Европа няма да има коли с ДВГ технологии. Вече автоконцерните рекламират колите като ноблягат на броя на дисплеите, операционната система, тъчскрийна и липсата на копчета, големината на батерията и броя електромотори/ 1, 2 , че дори и 4 електромотора/. Младото поколение не знае какво е брой цилиндри, турбо, резервоар, стрелкови километраж/оборотомер, копче... Всичко вече е тъчскрийн, скоро и кормилото и педалите ще станат тъчскрийн. И ще трябва да ровиш надълбоко в менюто за да достигнеш до тях.16:59 21.12.2020
26 jsb
17:10 21.12.2020
27 Поздрави от далече,далече на запад
Коментиран от #29
21:24 21.12.2020
28 Mpowered
Тая пародия с тия тясни гуми хич не ми я хвалете.
Коментиран от #30, #37
22:53 21.12.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Адолф
До коментар #28 от "Mpowered":
Ако ти е проблем широчината на гумите,смени ги-"умен"!!!!23:38 21.12.2020
31 Еладжията
Коментиран от #36
00:05 22.12.2020
32 Българин
00:13 22.12.2020
33 kkk
До коментар #18 от "Госта":
Заповядай да ти покажа фирменият автопарк на един дето хич не е нормален- 20 + коли, всяка на минимум 350 000км. и ония ненормалният вече е поръчал 5 нови коли, ПАК китайски... Как го правят жълтите не знам, но тяхното ДСГ спокойно издържа 120 000км. в режим "служебна кола" и после обслужването му струва под 2 бона- за същият "ремонт" у Шкода се изръсваш с поне 3500лв., да ти е кеф...07:51 22.12.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Японеца
До коментар #4 от "Гость":
Много си назад с информацията колега! Ай фон и Тесла китайско лошо качество ли са? Примери много!Коментиран от #38
11:44 22.12.2020
36 Японеца
До коментар #31 от "Еладжията":
Единият вариант в китайците да ги завладеят! Другият, не мога да се досетя!11:47 22.12.2020
37 Хайл
До коментар #28 от "Mpowered":
Ти само за гумите на тази "пародия" нямаш пари бмв ще купуваш13:25 22.12.2020
38 Хайл
До коментар #35 от "Японеца":
Тесла и качество,айфона не е на шмък....мъск13:28 22.12.2020
39 NIO
15:33 22.12.2020
40 меринжейка
22:54 22.12.2020
41 незнайко
17:14 23.12.2020
42 незнайко
До коментар #3 от "Pavlin":
А вътре супер китайско !!! Какво значение има външния вид пред съвременната технология ???17:18 23.12.2020
43 Abv
Това е първия автомобил в света с лостово окачване! Дано да е по-здраво и дълготрайно от съществуващите.
А сега сериозно- Гугъл не е добър преводач на технически термини. Понаучи малко ако ще пишеш за автомобили.
С най-добри пожелания за празниците!
14:24 24.12.2020