26 Януари, 2022 15:11 10 240 22

Китайците пак с "едни гърди напред": Dongfeng пусна автомобили с твърдотелни батерии!

  • dongfeng-
  • твърдотелна батерия

Започна пробна експлоатация на електрическите седани E70 с твърдотелни батерии в таксиметровите паркове на четири китайски града

Китайците пак с "едни гърди напред": Dongfeng пусна автомобили с твърдотелни батерии! - 1

Китайският концерн Dongfeng Motor обяви доставката на партида от 50 електрически автомобила Dongfeng Aeolus E70 с твърдотелни батерии, разработени съвместно с производителя на литий Ganfeng Lithium. Тези седани ще влязат в пробна експлоатация в таксиметровите компании на Дзянси, Гуанджоу, Жедзян и Дзянсу. Все още не се говори за серийно производство на такива машини.

Спомнете си защо твърдотелните батерии са по-добри от конвенционалните литиево-йонни? Най-важното предимство на такива батерии е тяхната свръхбезопасност. Те няма да се запалят дори ако са пробити или ударени. Електролитът в тях не е течен, а твърд, поради което батерията е по-лека, по-плътна и по-компактна. И съответно са по-продуктивни: твърдите литиево-серни батерии са около пет пъти по-ефективни от литиево-йонните!

Тъй като не се страхуват от прегряване и хипотермия, те се зареждат по-бързо и имат по-дълъг експлоатационен живот и могат да се произвеждат по-лесно и по-бързо. С такива батерии е лесно да се правят сравнително евтини електрически превозни средства, които могат да се управляват свободно в широк диапазон от температури. Но все още няма промишлени, използваеми образци на такива батерии: учени и инженери продължават да работят неуморно. Ето защо първото такова тестване на електромобили Dongfeng е толкова интересно.

Вярно е, че батериите в китайските автомобили все още не са напълно твърдотелни. Това са така наречените полутвърди литиево-метални батерии – с анод не от графит, а от литий, като електролитът в тях е течен. Тези (първо поколение) батерии използват уникална гъвкава диафрагма, която позволява на литиевите йони да протичат между електродите, но блокира образуването на дендрити, основният проблем при литиево-анодните батерии. Производителността на такава батерия в сравнение с конвенционалните литиево-йонни е с около 80% по-висока - което е повече от добър показател.

Отделните елементи са тествани за пробиване и 50% деформация на смачкване. Нещо повече, според Dongfeng, батериите са тествани при екстремни условия при 180 градуса по Целзий. Батерийният модул използва рамка от алуминиева сплав, изработена с високопрецизна технология за лазерно заваряване. Ефективността на батерията достига 86 процента.

Ganfeng Lithium също така работи върху второ поколение твърдотелни батерии с енергийна плътност над 360 Wh/kg, но няма информация за времето на появата им. До момента компанията е пуснала производствена линия с капацитет 0,3 GWh, която произвежда твърдотелни батерии от първо поколение. През следващите години Ganfeng Lithium ще отвори още един завод за батерии, който ще може да произвежда приблизително 10 GWh годишно.

За съжаление характеристиките на Dongfeng Aeolus E70 с твърда батерия не се разкриват - известно е само, че машините поддържат и технологията "суап", тоест смяна на празна батерия с пълна на специална станция за три минути.

Стандартният седан навлезе на китайския пазар още през 2017 г. и се доставя основно на таксиметровите компании. Автомобилът е разработен в тясно сътрудничество с Peugeot и Citroen. Един електродвигател с мощност 125 конски сили е отговорен за тягата, с която автомобилът може да ускори до 100 км/ч за 9.9 секунди. Максималната скорост е 150 километра в час. Батерията е с капацитет 50.8 kWh, а автономният пробег е 351 км.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mi6osp

    25 15 Отговор
    Както се предполагаше, след като направи производство в Китай, Мъск ще бъде изяден с парцалите от китайските фирми.

    Коментиран от #2, #3, #4, #6, #9, #12

  • 2 ti6ops

    22 6 Отговор

    До коментар #1 от "mi6osp":

    Да, а ако Мъск не беше направил производство в Китай, тогава също така щеше да бъде изяден с парцалите от китайските фирми, но малко по-бързо.
  • 3 гост

    19 18 Отговор

    До коментар #1 от "mi6osp":

    Направо така е "изяден" , че в момента продава в Китай повече от всички китайци накуп , също като Епъл и прехвалените ви китайски телефончета !
  • 4 гост

    12 20 Отговор

    До коментар #1 от "mi6osp":

    Да се благодарят китайчетата , че фабриките в Берлин и Тексас още не работят и се налага една трета от производството на китайската да се изнася , иначе и то щеше да остане за вътрешен пазар и нещата да станат съвсем отчайващи !! Само ги виж , със "свръхефективната" батерия едвам докарват 350 км , а Тесла със старите 500-600 , хахаха !! Ами като сложат и те новите батерии догодина ?? Мъка , мъкааа , хахах !!

    Коментиран от #19

  • 5 Gucci x Balenciaga

    7 16 Отговор
    Няма да се наложат на световният пазар,умен човек китайски боклуци не купува
  • 6 гост

    10 15 Отговор

    До коментар #1 от "mi6osp":

    Само за сведение на такива като тебе , според последното изследване на Блумбърг за тази година се очакват над 10 милиона продажби на електромобили в света , общо над 14% от всички продажби на автомобили , от които около 6 милиона в Китай !! И това при свиване на субсидиите почти до нула , което при Тесла за 40-50 000 долара е пренебрежимо , но при китайско недоразумение за 4-5 000 долара стига 20% от цената ! Фабриката на Тесла миналата година мина 600 000 произведени коли , а тази с разширението и преминаване на изцяло лято шаси се очакват между 800 и 900 000 !! И ще бъдат продадени до една още преди да са произведени и огромната част от тях ВЪТРЕ в Китай ! А твоите китайчета се радват на продажби от 100-200 000 !!

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    8 17 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Само да допълня за петролопитеци !! Преди по-малко от 3 години продажбите на електромобили бяха малко над 1% от общите , а за тази година вече се очакват над 14 % от същите !!!! Въпрос с повишена трудност за петролокрет...и , с тоя темп колко години още им трябват до 100% ??? Жокер , цифрата е ПО-МАЛКА от 3 !! Хахахахаха !!

    Коментиран от #10

  • 8 5555

    10 2 Отговор
    батерията е по-лека, по-плътна и по-компактна
    Аз ли не знам физиката или автора е .... ?
    По-плътна, а а пък по-лека. Алооу, къде е обема тогава? А, да
    по-компактна. Е как?

    Коментиран от #11

  • 9 Блажени са верующите

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "mi6osp":

    Всъщност Тесла е най-големия потребител на батерии в света и ги купува от всеки възможен доставчик.

    И ако за останалите има недостиг на батерии, всеки производител сам се бута да доставя батерии на Тесла, защото Тесла поема абсолютно всички количества които могат да и отделят без да се пазари и ги плаща предварително.

    След това производителите знаят, че техните батерийни клетки няма да се запалят и да им ги върнат като рекламация, както направиха general motors и hyundai със всички произведени от LG батерии. В момента тече акция за смяна на всички батерии, на вече продадените автомобили заради самозапалвания, които по всякакви начини се крият от пресата.

    За сметка на това няма нито една запалила се Тесла със същите тези клетки от LG, въпреки че Тесла е купила от LG повече отколкото всички останали производители взети заедно, но има много по-добро управление на температурата и заряда и изключва самозапалвания заради прегряване или при зареждане.
  • 10 Госте, не казвай хоп преди да си скочил

    11 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    И ти почна като антиелектриците да минаваш на 100% електромобили след няколко години. Набийте си го в главите, че това ще е дълъг и бавен процес и ще среща своите трудности, но въпреки това е неизбежен.

    Просто няма да стане за 3-4 години както си го мислиш, най-малкото защото няма как да се изгради такъв производствен капацитет за да задоволи търсенето, дори клиентите да са готови да минат на 100% електромобили, а те не са.

    За три-четири години политиците с моркова и тоягата Ще докарат до прилично търсене на електромобили, което заради икономия от мащаба ще ги направи на същата цена като бензиновите и оттам нататък мераклиите за бензин ще стават все по-малко, но пак ще отнеме време. И то говорим за продажби на чисто нови автомобили. Тези по пътищата ще се движат поне още двайсетина години, особено в България.
  • 11 Просто е

    7 5 Отговор

    До коментар #8 от "5555":

    Ако 100 киловатчаса литиево-йонна батерия тежи примерно 500 кг и има обем 1000 литра, ако е твърдо тела ще тежи 400 кг, но няма да е 800 литра, а 600 литра. Тоест хем е по-плътна хем по-лека. Както виждаш едното не изключва другото.

    Обемът който съм дал е примерен, да не вземете да се заяждате.

    Коментиран от #14

  • 12 Не се притеснявай за Тесла

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "mi6osp":

    Притеснявай се за Toyota, които са заложили да бъдат лидери в използването на твърдотелни батерии, а китайците ги изпревариха и на този фронт.

    По най-оптимистични прогнози, от Toyota обявиха че ще имат работещ прототип през 2025 година. Китайците дотогава отдавна ще са започнали масовото производство и ще са залели пазара, още преди Toyota да е накарала батериите си да проработят, за да тръгнат да им организират серийно производство което ще им отнеме още няколко години.

    Коментиран от #21

  • 13 Хмммм

    6 4 Отговор
    Очаквайте ускорение на продажбите на електрички! Нефта вече е над 90 долара за барел, за първи път от 2014 година!

    Коментиран от #16, #18

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 mi6osp

    1 2 Отговор
    Изглежда не сте обърнали достатъчно внимание на това, че само за произвежданите в Китай коли има достатъчно чипове . И не само чипове за коли. Всъщност така Китай пробва да използва монопола си с 85% от добива на редкоземни метали. А този монопол е достатъчен не само само да задушава конкурентни високотехнологични производства. С този монопол Китай ако поиска, може да върне държави с найвисокотехнологични производства във века на газените лампи.
  • 16 И повече ще става

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хмммм":

    Нали си чул за икономия от мащаба. Колкото повече пари се инвестират в една технология, толкова по-евтини стават нейните продукти. Точно затова батериите ще последват пътя на фотоволтаиците и поевтиняват, въпреки че материалите за тях поскъпват.

    Обратното също е вярно. Колкото по-малко инвестиции се влагат в добива на петрол, толкова повече ще поскъпва той. А много инвеститори се отдръпнаха от петрола и пренасочиха инвестициите са към възобновяемите източници и електромобилите, защото имат по-добри преспективи и по-добра дългосрочна печалба
  • 17 Jacques Yves Moineau

    7 1 Отговор
    Твърдотели батерии, които не са .. ...твърдотели!
    Тате, какво е портокал? Същото като ябълка, само че съвсем по различно.
  • 18 12345

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Хмммм":

    Цената на петрола расте, но и електроенергията не поефтинява, а точно обратното. Тока ще става все по скъп, така че не си мислете, че ще карате електрички за без пари.
  • 19 Бай гън

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Само вътрешният пазар на Китай, е колкото този на европа и америка заедно.
    Отиди и виж колко са напреднали китайците.
    Пазара в югоизточна азия им е предостатъчно.
    Така че не се изказвай неподготвен.
  • 20 Новинар

    1 0 Отговор
    Почна се с публикуване на прес съобщения
  • 21 АБЕ ЛАЛЬООО АКО СЛЕДВАМЕ

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Не се притеснявай за Тесла":

    ЛОГИКАТА ТИ ЛЕКСУС И ТОЬОТА СЕКУОЯ ДА ГИ НЯМА ВЕЧЕ......АМА КОЙТО Е ИМАЛ ЯПОНСКО НЕ СЕ КАЧВА НА КИТАЙСКО .....ЗАПОМНИ НИКОГА......ЛЕКСУС СА ЕДИНСТВЕНИТЕ И СЕГА КОИТО ДАВАТ ДЕСЕТ ГОДИШНА ГАРАНЦИЯ НА БАТЕРИИИТЕ СИ ЗАБЕЛЕЖИ БЕЗ ОГРАНИЧЕНИЕ НА ПРОБЕГА..... ВЕЛИКИТЕ КИТАЙЦИ ГА ЩИ ДАДАТ ТАКАВА ГАРАНЦИЯ.....
  • 22 Горна Волта

    0 0 Отговор
    Нещо май си недоспал ми се струва..Китай има слаб вътрешен пазар за 1.5 милиардно население.На ЕС вътрешния пазар е два пъти по-голям от китайския ,а този на САЩ е 3 пъти по-голям от китайския.Ако САЩ имаха население колкото на Китай,тази цифра щеше да е поне 20 пъти повече.Китайците за населението и възможностите с които разполагат са пак много назад от САЩ ,както и ЕС.Да не говорим за стандарт и качество на живот в Китай,защото те са по-ниски от тези в Ливан.