Отидете към основна версия

8 089 42

Витамин D

  • сертификат n1-
  • bmw xdrive 320d touring

През последните години сме свидетели на тенденция за непрекъснато увеличаване на габаритите на новите модели. Това с пълна сила важи и за автомобилния сегмент D. Използвайки метафора, можем да кажем, че представителите на много от марките в този клас съвсем целенасочено тъпчат моделите си с витамин А или наричан още витамин на растежа. Без да споменаваме марки е ясно, че в сегмента има много автомобили, които приличат на бизнес седани. Ако отново се изразим метафорично, може да се приеме, че въпреки по-големите габарити в тези превозни средства ясно личат признаци на рахит, причинени от липсата на витамин D. Има компании обаче, които доста по-стриктно позиционират моделите си и точно поради тази причина са структурно по-добри от по-големите си аналози. Една такава  е BMW, която с част от автомобилите си продължава да се придържа към все по-размиващата се автомобилна сегментация. Третата серия на баварците е типичен представител на D сегмента, а новото при нея не са по-големи габарити, а това, че комби версията на модела вече има сертификат N1

Това означава, че автомобила притежава европейска производствена хомологация, което го определя и като товарен. Той обаче може да се използва както за превоз на товари, така и на пътници, без да се налагат допълнителни трансформации по екстериора и интериора на автомобила. Така юридическите лица, регистрирани по ЗДДС, могат да се възползват от правото на данъчен кредит за покупката на този модел и да си върнат платения за тях ДДС. Необходимите за получаване на сертификат N1 трансформации по ходовата част на автомобила се правят в завода и колите излизат от там с производствена хомологация отговаряща на всички европейски норми и изисквания.

Сега ще засегнем именно този автомобил във версията xDrive 320d Touring, оборудвана с двулитров дизелов двигател и автоматична скоростна кутия. Без притеснение може да се твърди, че условният сертификат N1 се отразява единствено на крайната цена на автомобила и на нищо друго, свързано с неговите динамика комфорт и функционалност. Когато няколко автомобила предлагат аналогично ниво на оборудване, технически характеристики и имидж, за купувача везните накланя факторът цена. BMW определено не са евтини автомобили и именно поради тази причина и предвид финансовото състояние на българския потребител, представителството на марката у нас предлага въпросния сертификат N1.

Тестваният от нас автомобил разполага с отлична динамика, заедно с доста икономичен дизелов двигател. “Тройката” определено е спортно насочена, като това личи и от управлението, и от екстериорната и интериорна визия. В салона основните инструменти са разположени пред погледа на водача - аналогови са, като в тях са интегрирани електронни дисплеи. Така или иначе функционалността е достойна за подражание. Отлично впечатление оставя регулируемият волан, който винаги намира точната позиция. Едно нещо обаче би могло да ви се стори “германско” в отрицателния смисъл на думата. Това са сравнително твърдите и най-вече по-тесни предни седалки. Останалата част от комфорта и функционалността са без забележки.

Дизеловият агрегат разполата с филтър за твърди частици, като по-този начин екологичните нoрми покриват взискателните евро стандарти. Към двигателя е монтирана модерна шестстепенна автоматична трансмисия, идеално напасната към работата му. Динамика определено не липсва, а поведението на автомобила в завои с висока скорост е много добро. Функционалността му е подсилена от уникалната xDrive система, която може да прехвърля до 100% от мощността между предния и заден мост. Активните и пасивни системи за безопасност също са на върхово ниво.


В заключение може да се каже, че ако притежавате фирма, регистрирана по ДДС, но не ви се кара голям седемместен автомобил, а в същото време държите на имиджов и подчертано спортно ориентиран представетел на условния D сегмент, спокойно можете да се насочите към комби варианта на баварската трета серия.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини