Last news in Fakti

16 Май, 2011 10:17 8 086 42

Витамин D

  • сертификат n1-
  • bmw xdrive 320d touring

През последните години сме свидетели на тенденция за непрекъснато увеличаване на габаритите на новите модели. Това с пълна сила важи и за автомобилния сегмент D. Използвайки метафора, можем да кажем, че представителите на много от марките в този клас съвсем целенасочено тъпчат моделите си с витамин А или наричан още витамин на растежа. Без да споменаваме марки е ясно, че в сегмента има много автомобили, които приличат на бизнес седани. Ако отново се изразим метафорично, може да се приеме, че въпреки по-големите габарити в тези превозни средства ясно личат признаци на рахит, причинени от липсата на витамин D. Има компании обаче, които доста по-стриктно позиционират моделите си и точно поради тази причина са структурно по-добри от по-големите си аналози. Една такава  е BMW, която с част от автомобилите си продължава да се придържа към все по-размиващата се автомобилна сегментация. Третата серия на баварците е типичен представител на D сегмента, а новото при нея не са по-големи габарити, а това, че комби версията на модела вече има сертификат N1

Това означава, че автомобила притежава европейска производствена хомологация, което го определя и като товарен. Той обаче може да се използва както за превоз на товари, така и на пътници, без да се налагат допълнителни трансформации по екстериора и интериора на автомобила. Така юридическите лица, регистрирани по ЗДДС, могат да се възползват от правото на данъчен кредит за покупката на този модел и да си върнат платения за тях ДДС. Необходимите за получаване на сертификат N1 трансформации по ходовата част на автомобила се правят в завода и колите излизат от там с производствена хомологация отговаряща на всички европейски норми и изисквания.

Сега ще засегнем именно този автомобил във версията xDrive 320d Touring, оборудвана с двулитров дизелов двигател и автоматична скоростна кутия. Без притеснение може да се твърди, че условният сертификат N1 се отразява единствено на крайната цена на автомобила и на нищо друго, свързано с неговите динамика комфорт и функционалност. Когато няколко автомобила предлагат аналогично ниво на оборудване, технически характеристики и имидж, за купувача везните накланя факторът цена. BMW определено не са евтини автомобили и именно поради тази причина и предвид финансовото състояние на българския потребител, представителството на марката у нас предлага въпросния сертификат N1.

Тестваният от нас автомобил разполага с отлична динамика, заедно с доста икономичен дизелов двигател. “Тройката” определено е спортно насочена, като това личи и от управлението, и от екстериорната и интериорна визия. В салона основните инструменти са разположени пред погледа на водача - аналогови са, като в тях са интегрирани електронни дисплеи. Така или иначе функционалността е достойна за подражание. Отлично впечатление оставя регулируемият волан, който винаги намира точната позиция. Едно нещо обаче би могло да ви се стори “германско” в отрицателния смисъл на думата. Това са сравнително твърдите и най-вече по-тесни предни седалки. Останалата част от комфорта и функционалността са без забележки.

Дизеловият агрегат разполата с филтър за твърди частици, като по-този начин екологичните нoрми покриват взискателните евро стандарти. Към двигателя е монтирана модерна шестстепенна автоматична трансмисия, идеално напасната към работата му. Динамика определено не липсва, а поведението на автомобила в завои с висока скорост е много добро. Функционалността му е подсилена от уникалната xDrive система, която може да прехвърля до 100% от мощността между предния и заден мост. Активните и пасивни системи за безопасност също са на върхово ниво.

 


В заключение може да се каже, че ако притежавате фирма, регистрирана по ДДС, но не ви се кара голям седемместен автомобил, а в същото време държите на имиджов и подчертано спортно ориентиран представетел на условния D сегмент, спокойно можете да се насочите към комби варианта на баварската трета серия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 111

    12 11 Отговор
    "може да се използва както за превоз на товари, така и на пътници", така е, за да може спокойно да вози дебелия си собственик и затлъстялото му семейство :)

    Коментиран от #3

  • 2 Станимир

    17 3 Отговор
    Много се радвам на тази новина. Автомобилът е уникален и при положение, че може да му се намали цената с 20 процента.... Защо пък не :D
  • 3 Sasho

    15 5 Отговор

    До коментар #1 от "111":

    Само ще ти кажа, че тази кола съвсем не е за затлъстели собственици. То си пише, че седалките не са особено големи и меки. Това си е драйвърска машина, а сега и по-евтинка, направо супер 10х от мен

    Коментиран от #4, #5

  • 4 111

    11 6 Отговор

    До коментар #3 от "Sasho":

    Направо ще си я купиш сега, нали?
  • 5 111

    17 9 Отговор

    До коментар #3 от "Sasho":

    Седалките са по-тесни за да се врязват в за*ника на собственика и да го подготвят за това, което го очаква в сервиза :)
  • 6 Дошо

    16 29 Отговор
    Най-дефектната немска щайга.Добавете още толкова пари и ще си вземете истинско комби за спорта и бизнеса.Ето това:
  • 7 Дошо

    17 23 Отговор
    Красота!Ето и изглед отзад:

    Коментиран от #32, #33, #36, #40

  • 8 Pff

    12 20 Отговор
    Да дам 62 хил лв за да возя товари? Абе тия не са наред. То за товари и Дачия Логан МЦВ върши работа :D

    Коментиран от #12

  • 9 M tehnik

    11 9 Отговор
    Колата е перфектна, немога да разбера какво толкова не харесвате? Седалките били по малки ;д и веднага се започнаха "Седалките са по-тесни за да се врязват в за*ника на собственика и да го подготвят за това, което го очаква в сервиза" ;д ;д ;д "Разбирачу" те са по малки с някакви сантиметри, ако не го бяха написали нямаше и да разберета, ама нали всички са разбирачи.....

    Коментиран от #10

  • 10 111

    13 1 Отговор

    До коментар #9 от "M tehnik":

    Съгласен съм, че седалките не са толкова малки, просто задника е голям, разбираш ли? :)
  • 11 M tehnik

    8 5 Отговор
    също така, това, че колата има сертификат N1 е много по добре от обикновенните автомобили! Защото: Хората закупи ли си тази кола могат да се възползват от правото на данъчен кредит за покупката на този модел и да си върнат платения за тях ДДС. Това горе долу е 20%. Което е перфектно! Не знам дали можете да си възвърнете ДДС- то при покупка на Дачия примерно :)
  • 12 Ангел

    27 2 Отговор

    До коментар #8 от "Pff":

    Какви товари бе. Идеята е да ти се намали цената с двайсет процента иначе колата си е едно към едно със стандартните. Четете малко по-задълбочено и тогава коментирайте. Браво за теста, а и колата определено си заслужава, особено с тази по-ниска цена
  • 13 M tehnik

    6 4 Отговор
    хаха голям, голям колко да е голям ;д Щом се събира в обикновенна кола, значи и тук ще му е одобно!
  • 14 ТРОЛ

    14 23 Отговор
    Незнам какво харесвате на една тройка, но визията е отвратителна както и на единицата..Само извратен или самовлюбен в марката може да хареса тези два модела...

    Коментиран от #15

  • 15 Славчо

    17 17 Отговор

    До коментар #14 от "ТРОЛ":

    Всичко е въпрос на вкус и предпочитания. Не може да се отрече обаче, че колата е качествена функционална и надеждна, все качества, които много добре са описани в материала. Като се прибави и по-ниската цена, определено си заслужава пред Ц-класата на Мерцедес, например
  • 16 PlimP

    10 8 Отговор
    aue Do6o, 6toto katafakata na nisan prili4a na volvo :D
  • 17 ССС

    5 7 Отговор
    Браво на баварците. Няма само Рено и Дачия да продават с Н1, я
  • 18 dd

    10 3 Отговор
    абе 70 хилки са малко множко..
  • 19 user

    10 14 Отговор
    Комби ? Дизел ? БМВ ? Вие шегувате ли се ? Най-красивото БМВ е тройката купе с бензиновият мотор. Защо трябва да се правим на маймуни - ДДС, комбита дизели и т.н.- като нямам пари за спортно и бензиново БМВ защо да купувам грозно комби ? Ламборгини дизел или Порше комби - същата работа, БМВ прави най-красивите спортни купета от серийните, ясно е, че искат да увеличат продажбите, като го направят достъпно, но ми е малко тъпо да карам спортно дизелово комби - на думичката спортно не отива нито дизелово, нито комби ! Същото е и с Ес класа дизел - Ес-класата е символ на престиж и високо финансово състояние- върха на сладоледа, но се намират Андрешковци по цял свят, които да си купуват дизелови Ес-класи - демек много богат съм, но пестя от горивото - еми смешно е, да миришеш на нафта и да чука двигателя като на бус, а да се изживяваш като аристократ ... Мрак ! Която и да е кола комби и дизел е всичко друго, но не и спортна ! Красиво комби няма - всички комбита са по-грозни от лимузините и купетата !

    Коментиран от #35

  • 20 Евала

    17 3 Отговор
    Много ми хареса метафората с витамините :)
  • 21 BMW FOREVER !

    11 6 Отговор
    Аз не виждам кое му е лошото на БМВ - То ! БМВ - То е много добро даже и като визия и като качествен и надежден автомобил ! Всеки си има вкус и инжинерите на БМВ искат да имат избор куповачите !!!! Според мен е много добре !!!!
  • 22 BatBoiko BatMobila

    5 4 Отговор
    И аз се чудя на акъла на производителите - дизайнери, инженери... за какво им е да правят все по-големи и големи автомобили ?!?!?!?
  • 23 520 zender

    3 3 Отговор
    Аз немога да ви разбера бе-що да не е спортно при положение че има 184кс.Сега са върнах от Бургас-при скорости от 100 -200 км в час са ме изпреварили 4 автомобила

    Коментиран от #26

  • 24 520 zender

    1 6 Отговор
    пък и за какво му е на човек при тия пътища да вдига повече от 240 250км в час
  • 25 a$

    1 4 Отговор
    salona e kato shofiorsa shuba.e.ati aklantara strana
  • 26 w221

    4 5 Отговор

    До коментар #23 от "520 zender":

    s e34 karash s 200km.ti si lud
  • 27 M

    7 5 Отговор
    4etiri cilindroviat motor na bmw e martvec v visokite
  • 28 do6o geq

    1 6 Отговор
    do6o pederas ne6tasten bas hva6tam 4e arate jiguli za 200 leva puk mi govori6 kvo e hubava kola oniq nissan 6ibanqko e dorabotka tup li ili kakvo... ko mi sa fuka6 4e ima6 nissan gtr ai snimai go 4e sa vozi6 i dori kara6 i togas mi govori lainar grozen idi si izmiiigazu 4e miri6e6 pi6leme malko...
  • 29 520 zender

    3 6 Отговор
    w221 -e що да не карам-колата ми е на 16години но е добре подържана

    Коментиран от #30

  • 30 w221

    2 6 Отговор

    До коментар #29 от "520 zender":

    kolkoto i dae podarjana tova e moralno ostariala kola za takiva skorosti.bez dase obijdash pich.vseki kara kakvoto moje no mi se vijda baia skorost za kola na 20 godini
  • 31 lexus

    5 12 Отговор
    uh che groznica.
  • 32 BMW

    3 9 Отговор

    До коментар #7 от "Дошо":

    bate tova stava za katafalka
  • 33 Niko

    8 3 Отговор

    До коментар #7 от "Дошо":

    Ето това е вече катафалка.А за БМВ-то .Какво не му харесвате?Многофункционален автомобил с много добър двигател.Добре изглежда,икономичен.Автомобил за ползване не за гъзарене .На мен страшно ми допада,въпреки че съм почитател на Мерцедес.
  • 34 Plamsy

    8 4 Отговор
    Авеееее всички които сте против БМВ. Мога да Ви кажа че БМВ правят едни от най-красивите комбита!!! Пак тоя Нисан дето сте го постнали по надолу прилича на едно недодялано от всякъде дърво..... айде карайте си скапаните японски коли и дъртите Мерцедеси и смешните Е36 купе :D:D:D
  • 35 3-er Touring

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "user":

    Ae user ли си къв си не те знам. Що не отидеп да се обесиш а?!?
  • 36 clk

    5 8 Отговор

    До коментар #7 от "Дошо":

    Ей тва нещо наистина е много грозно и не прилича на нищо!!!
  • 37 mediator37

    1 4 Отговор
    И като седнат четирима нормални германци по 120 кила и вътък за товар не останаааа!
  • 38 martoveca

    1 2 Отговор
    hubav avtomobil dobra dinamika,no komfort na bmw tolkova im kuca imal sum slujebni 3ka adcki loshi sedalki tqsna 5cata beshe po dobre , no tolkova malka zadna vrata che prosto qzuk za hubavia avtomobil!!! tova ne e D class daje i za C ne go vijdam s tva udobstvo
  • 39 G777

    2 0 Отговор
    TRQBVA DA IMA I T-MODELI,IMA MN FIRMI KOITO IM SA NUJNI,A TOVA CHE NA VAS NE VI XARESVA ZA XODENE PO KAFETATA NA BMW GI BOLI K...
  • 40 M

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Дошо":

    po grozno kombi ne biah vijdal.ili si sliap.bmwto e v pati po stilno.
  • 41 read_only

    2 0 Отговор
    Комбито на БМВ е много красиво!!!
  • 42 gogo

    0 1 Отговор
    Добра е колата, обаче защо всички ги дърпа към тоя дизел? Аз няма да се кача на дизел (на лична, служебната не я избирам аз), да ме извиняват всички дизелджии. Добра статия, приемам че Мобилето не са вкарали бензините от липса на витамини :-)