През последните години сме свидетели на тенденция за непрекъснато увеличаване на габаритите на новите модели. Това с пълна сила важи и за автомобилния сегмент D. Използвайки метафора, можем да кажем, че представителите на много от марките в този клас съвсем целенасочено тъпчат моделите си с витамин А или наричан още витамин на растежа. Без да споменаваме марки е ясно, че в сегмента има много автомобили, които приличат на бизнес седани. Ако отново се изразим метафорично, може да се приеме, че въпреки по-големите габарити в тези превозни средства ясно личат признаци на рахит, причинени от липсата на витамин D. Има компании обаче, които доста по-стриктно позиционират моделите си и точно поради тази причина са структурно по-добри от по-големите си аналози. Една такава е BMW, която с част от автомобилите си продължава да се придържа към все по-размиващата се автомобилна сегментация. Третата серия на баварците е типичен представител на D сегмента, а новото при нея не са по-големи габарити, а това, че комби версията на модела вече има сертификат N1
Това означава, че автомобила притежава европейска производствена хомологация, което го определя и като товарен. Той обаче може да се използва както за превоз на товари, така и на пътници, без да се налагат допълнителни трансформации по екстериора и интериора на автомобила. Така юридическите лица, регистрирани по ЗДДС, могат да се възползват от правото на данъчен кредит за покупката на този модел и да си върнат платения за тях ДДС. Необходимите за получаване на сертификат N1 трансформации по ходовата част на автомобила се правят в завода и колите излизат от там с производствена хомологация отговаряща на всички европейски норми и изисквания.
Сега ще засегнем именно този автомобил във версията xDrive 320d Touring, оборудвана с двулитров дизелов двигател и автоматична скоростна кутия. Без притеснение може да се твърди, че условният сертификат N1 се отразява единствено на крайната цена на автомобила и на нищо друго, свързано с неговите динамика комфорт и функционалност. Когато няколко автомобила предлагат аналогично ниво на оборудване, технически характеристики и имидж, за купувача везните накланя факторът цена. BMW определено не са евтини автомобили и именно поради тази причина и предвид финансовото състояние на българския потребител, представителството на марката у нас предлага въпросния сертификат N1.
Тестваният от нас автомобил разполага с отлична динамика, заедно с доста икономичен дизелов двигател. “Тройката” определено е спортно насочена, като това личи и от управлението, и от екстериорната и интериорна визия. В салона основните инструменти са разположени пред погледа на водача - аналогови са, като в тях са интегрирани електронни дисплеи. Така или иначе функционалността е достойна за подражание. Отлично впечатление оставя регулируемият волан, който винаги намира точната позиция. Едно нещо обаче би могло да ви се стори “германско” в отрицателния смисъл на думата. Това са сравнително твърдите и най-вече по-тесни предни седалки. Останалата част от комфорта и функционалността са без забележки.
Дизеловият агрегат разполата с филтър за твърди частици, като по-този начин екологичните нoрми покриват взискателните евро стандарти. Към двигателя е монтирана модерна шестстепенна автоматична трансмисия, идеално напасната към работата му. Динамика определено не липсва, а поведението на автомобила в завои с висока скорост е много добро. Функционалността му е подсилена от уникалната xDrive система, която може да прехвърля до 100% от мощността между предния и заден мост. Активните и пасивни системи за безопасност също са на върхово ниво.
В заключение може да се каже, че ако притежавате фирма, регистрирана по ДДС, но не ви се кара голям седемместен автомобил, а в същото време държите на имиджов и подчертано спортно ориентиран представетел на условния D сегмент, спокойно можете да се насочите към комби варианта на баварската трета серия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 111
Коментиран от #3
16:02 08.09.2011
2 Станимир
16:02 08.09.2011
3 Sasho
До коментар #1 от "111":
Само ще ти кажа, че тази кола съвсем не е за затлъстели собственици. То си пише, че седалките не са особено големи и меки. Това си е драйвърска машина, а сега и по-евтинка, направо супер 10х от менКоментиран от #4, #5
16:02 08.09.2011
4 111
До коментар #3 от "Sasho":
Направо ще си я купиш сега, нали?16:02 08.09.2011
5 111
До коментар #3 от "Sasho":
Седалките са по-тесни за да се врязват в за*ника на собственика и да го подготвят за това, което го очаква в сервиза :)16:02 08.09.2011
6 Дошо
16:02 08.09.2011
7 Дошо
Коментиран от #32, #33, #36, #40
16:02 08.09.2011
8 Pff
Коментиран от #12
16:02 08.09.2011
9 M tehnik
Коментиран от #10
16:02 08.09.2011
10 111
До коментар #9 от "M tehnik":
Съгласен съм, че седалките не са толкова малки, просто задника е голям, разбираш ли? :)16:02 08.09.2011
11 M tehnik
16:02 08.09.2011
12 Ангел
До коментар #8 от "Pff":
Какви товари бе. Идеята е да ти се намали цената с двайсет процента иначе колата си е едно към едно със стандартните. Четете малко по-задълбочено и тогава коментирайте. Браво за теста, а и колата определено си заслужава, особено с тази по-ниска цена16:02 08.09.2011
13 M tehnik
16:02 08.09.2011
14 ТРОЛ
Коментиран от #15
16:02 08.09.2011
15 Славчо
До коментар #14 от "ТРОЛ":
Всичко е въпрос на вкус и предпочитания. Не може да се отрече обаче, че колата е качествена функционална и надеждна, все качества, които много добре са описани в материала. Като се прибави и по-ниската цена, определено си заслужава пред Ц-класата на Мерцедес, например16:02 08.09.2011
16 PlimP
16:02 08.09.2011
17 ССС
16:02 08.09.2011
18 dd
16:02 08.09.2011
19 user
Коментиран от #35
16:02 08.09.2011
20 Евала
16:02 08.09.2011
21 BMW FOREVER !
16:02 08.09.2011
22 BatBoiko BatMobila
16:02 08.09.2011
23 520 zender
Коментиран от #26
16:02 08.09.2011
24 520 zender
16:02 08.09.2011
25 a$
16:02 08.09.2011
26 w221
До коментар #23 от "520 zender":
s e34 karash s 200km.ti si lud16:02 08.09.2011
27 M
16:02 08.09.2011
28 do6o geq
16:02 08.09.2011
29 520 zender
Коментиран от #30
16:02 08.09.2011
30 w221
До коментар #29 от "520 zender":
kolkoto i dae podarjana tova e moralno ostariala kola za takiva skorosti.bez dase obijdash pich.vseki kara kakvoto moje no mi se vijda baia skorost za kola na 20 godini16:02 08.09.2011
31 lexus
16:02 08.09.2011
32 BMW
До коментар #7 от "Дошо":
bate tova stava za katafalka16:02 08.09.2011
33 Niko
До коментар #7 от "Дошо":
Ето това е вече катафалка.А за БМВ-то .Какво не му харесвате?Многофункционален автомобил с много добър двигател.Добре изглежда,икономичен.Автомобил за ползване не за гъзарене .На мен страшно ми допада,въпреки че съм почитател на Мерцедес.16:02 08.09.2011
34 Plamsy
16:02 08.09.2011
35 3-er Touring
До коментар #19 от "user":
Ae user ли си къв си не те знам. Що не отидеп да се обесиш а?!?16:02 08.09.2011
36 clk
До коментар #7 от "Дошо":
Ей тва нещо наистина е много грозно и не прилича на нищо!!!16:02 08.09.2011
37 mediator37
16:02 08.09.2011
38 martoveca
16:02 08.09.2011
39 G777
16:02 08.09.2011
40 M
До коментар #7 от "Дошо":
po grozno kombi ne biah vijdal.ili si sliap.bmwto e v pati po stilno.16:02 08.09.2011
41 read_only
16:02 08.09.2011
42 gogo
16:02 08.09.2011