Китайската компания Nio представи електромобил с название ET7, който е първият седан на марката след показаните вече три кросоувъра. Електрическият силов тракт на новата китайската кола е с мощност от 650 конски сили, а батерията може да бъде сменена за три минути.
Автомобилът е оборудван с два електромотора (245 к.с.отпред и 408 к.с. отзад), които дават общо системна мощност от 653 конски сили и 850 Нм въртящ момент. Ускорението от нула до сто километра може да се случи за по-малко от четири секунди (3.9 сек).
Nio ET7 ще се предлага с три опции на батерията. Базовият модел ще получи батерия от 70 kWh, с която ще може да се изминат 500 км (според стандарта NEDC). Средният вариант е със 100 кВтч батерия (700 км), а топ-вариацията - със 150 кВтч (1000 км).
Nio обещава, че седанът ще получи автономна система за шофиране (за $ 105 на месец) с процесори Nvidia, за които се твърди, че предлагат 7 пъти повече процесорна мощност от компютрите в автомобилите Tesla.
В електромобилът ще има също и лидар, който позволява на колата да анализира пътната обстановка на разстояние до 500 метра. Още нещо любопитно е, че батериите на ET7 са сменяеми.
Nio разработи системата за зарядна станция Power Swap Station 2.0, която може да замени батерията на автомобила за по-малко от три минути. В Китай автомобилният производител ще изгради около 500 станции до края на 2021 година.
Всяка станция може да извършва до 312 смени на батерии на ден. От Nio предлагат и да се спести от крайната цена на колата, като се наеме батерия. Базовата версия на ET7 ще струва 448 000 юана - сума равняваща се приблизително на 56 800 евро.
Без батерия обаче, колата ще струва 378 000 юана (48 000 евро). Наемът на батерия в този случай ще струва 980 юана (125 евро) на месец. Доставките на електрическите седани трябва да започнат през първото тримесечие на 2022 година.