Китайската компания Nio представи електромобил с название ET7, който е първият седан на марката след показаните вече три кросоувъра. Електрическият силов тракт на новата китайската кола е с мощност от 650 конски сили, а батерията може да бъде сменена за три минути.
Автомобилът е оборудван с два електромотора (245 к.с.отпред и 408 к.с. отзад), които дават общо системна мощност от 653 конски сили и 850 Нм въртящ момент. Ускорението от нула до сто километра може да се случи за по-малко от четири секунди (3.9 сек).
Nio ET7 ще се предлага с три опции на батерията. Базовият модел ще получи батерия от 70 kWh, с която ще може да се изминат 500 км (според стандарта NEDC). Средният вариант е със 100 кВтч батерия (700 км), а топ-вариацията - със 150 кВтч (1000 км).
Nio обещава, че седанът ще получи автономна система за шофиране (за $ 105 на месец) с процесори Nvidia, за които се твърди, че предлагат 7 пъти повече процесорна мощност от компютрите в автомобилите Tesla.
В електромобилът ще има също и лидар, който позволява на колата да анализира пътната обстановка на разстояние до 500 метра. Още нещо любопитно е, че батериите на ET7 са сменяеми.
Nio разработи системата за зарядна станция Power Swap Station 2.0, която може да замени батерията на автомобила за по-малко от три минути. В Китай автомобилният производител ще изгради около 500 станции до края на 2021 година.
Всяка станция може да извършва до 312 смени на батерии на ден. От Nio предлагат и да се спести от крайната цена на колата, като се наеме батерия. Базовата версия на ET7 ще струва 448 000 юана - сума равняваща се приблизително на 56 800 евро.
Без батерия обаче, колата ще струва 378 000 юана (48 000 евро). Наемът на батерия в този случай ще струва 980 юана (125 евро) на месец. Доставките на електрическите седани трябва да започнат през първото тримесечие на 2022 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #19
12:19 12.01.2021
2 оооооооооооооо
Коментиран от #14, #18, #24
12:24 12.01.2021
3 Behemoth
Коментиран от #10, #13, #35
12:24 12.01.2021
4 Брейййййй
Коментиран от #47
12:28 12.01.2021
5 Последния Софиянец
Коментиран от #8, #9, #36
12:30 12.01.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Ще фалират
12:36 12.01.2021
8 МИ КЪ
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
И ОЩЕ ДВЕ БАТЕРИИ ОТЗАД В РЕМЪРКЕТО.12:37 12.01.2021
9 Много си
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
изостанал. Суперчаржера зарежда за 5-10 минути. Докато си платиш на касата и си готов.Коментиран от #11, #37
12:39 12.01.2021
10 Гост
До коментар #3 от "Behemoth":
Точно така е, но искат пробег 100 000 км ако може12:44 12.01.2021
11 гост
До коментар #9 от "Много си":
Това е за перолопитечетата , дето все ги е страх , че батерията ще "умре" !! Така си плащаш наема и батерията винаги е нова , производителя си бере грижата !! ДА видим сега от какво друго ще ги е "страх" , освен че гледат последните годинки на пушилниците си !!Коментиран от #15, #16, #20, #38
12:48 12.01.2021
12 Колко
12:55 12.01.2021
13 гост
До коментар #3 от "Behemoth":
И толкова няма да минават скоро , на запад примерно отдавна има ограничения за пътуване по един човек в кола и се насърчават споделените пътувания , особено в градовете с коли под наем , а скоро с споделени роботаксита , скоро също на Тесла !! Та чакайте новите маршрутки , от врата до врата ! И понеже за събота и неделя важи същото , личните автомобили ще са рядкост ! И ще имаш кола на разположение за малка част от цената на нова !Коментиран от #23, #25, #39
12:56 12.01.2021
14 незнайко
До коментар #2 от "оооооооооооооо":
ДВГ-то няма да умре а ще се спре използването му в автомобилите . Все още има много места по света където електромобила е несъвместим, но сте прав за агонията му в определена област .13:01 12.01.2021
15 гост
До коментар #11 от "гост":
Ако си въобразяваш,че някой друг,а не клиента" бере грижата"плаща,дълбоко грешиш,те производителите не са благатворителни дружества,клиентите си плащат за всичко по един или друг начин иначе производителят фалира.Коментиран от #17
13:02 12.01.2021
16 Някой
До коментар #11 от "гост":
Колкото и да те е яд на ДВГ то то няма да изчезне ! Еколози като тебе ще доведат до по-голямо замърсяване с тези електрици отколкото колите с ДВГ !13:59 12.01.2021
17 гост
До коментар #15 от "гост":
Избора си е лично твой , според разликата в цените със и без батерия , цената и е 8800 долара , което при наем 125 долара на месец значи 6 години и доста по-малко пари накуп , макар че тя ще изкара поне два пъти по-толкова !! Тоест лично твой избор е дали два пъти по-евтина батерия или батерия винаги в гаранция ! И тъй като там новите коли са винаги на лизинг , най-вероятно повечето ще изберат именно наема и подмяна на колата след 6-тата година , както и сега ! Още повече втория собственик също ще е на лизинг , който ще е колкото и на батерията , но тя пак ще си е в гаранция ! Или цялото удоволствие ще му коства 250 евро на месец при доход средно 2500 или десет пъти повече !Коментиран от #40
14:20 12.01.2021
18 Хибрид японец
До коментар #2 от "оооооооооооооо":
На колко години си? Май си още дете дори и над 30! Наивник!14:22 12.01.2021
19 Авто мото
До коментар #1 от "Гост":
Ама можеш да кяриш,като си сготвиш без кинти,а и некоя духалка можеш да пуснеш.Хахахах14:24 12.01.2021
20 Hybrid Q50
До коментар #11 от "гост":
Вярваш, че няма да ти пробутват стара, а винаги нова батерия?Коментиран от #21, #22
14:25 12.01.2021
21 гост
До коментар #20 от "Hybrid Q50":
А какво ти пука дали е стара , като винаги е в гаранция и фирмата е длъжна да я поддържа на минимум 90% от капацитета ?? И я сменя на момента , ако не е такава ??Коментиран от #41
15:57 12.01.2021
22 Гошко
До коментар #20 от "Hybrid Q50":
Какво те бърка каква е батерията, грижата за нея си е на търговеца, монтират ти някаква и караш, ако имаш ядове с нея ше ти я заменят с друга...Коментиран от #42
15:58 12.01.2021
23 Буха ха
До коментар #13 от "гост":
В Норвегия така ли правите или разказваш как сте в пазарджишкото ти село16:42 12.01.2021
24 ARRIVAL ELECTRIC
До коментар #2 от "оооооооооооооо":
Опелото на петролните коли се изпя на 16.12.2020, когато бе продадена първата батерия с цена под 100$ за kWh и бе монтирана в един от 21-те хиляди електробуса в град Шенжен. Под 100 долара цена за киловатчас вече няма връщане назад. Въпрос на време е да се разчистят лека полека колите на бензин и дизел от улиците. ДВГ е допотопна аналогова техника. Електромоторът е цифрова машина. Дори и телевизията вече е цифрова. Никой не ползва касетки с лента да слуша музика. Така и никой вече няма да налива нафта, антифриз и маслоКоментиран от #26, #33, #43, #52
16:47 12.01.2021
25 Бачо Киро
До коментар #13 от "гост":
Как пък веднъж не са ме глобили за возене сам в кола ... Много обичаш да дрънкаш небивалици.... Между другото успя ли да се нарадваш на първото място на Мъск, че днес загуби купата, срина се с 13 милиарда ... Дано не плачеш много, че като гледам как се радваш на неговите пари, може пък да получиш инфаркт от загубата му ...Коментиран от #28
17:02 12.01.2021
26 Бачо Киро
До коментар #24 от "ARRIVAL ELECTRIC":
Електромоторът е цифрова машина? Верно? Къде ви намират такива индивиди ... През 18 век значи са били много дигитализирани ... хеле пък 19 век ... Ти въобще наясно ли си кое е дигитално и аналогово, както и от кога съществува електромоторът? Доста преди дизела е, дето толкова го имаш за старовременен ..Коментиран от #29
17:07 12.01.2021
27 Найлон Мътц
17:26 12.01.2021
28 Дори с 13 милиарда назад
До коментар #25 от "Бачо Киро":
Пак остава най-богатият човек в света! Онзи ден имаше 205 милиарда.17:41 12.01.2021
29 Влез в новия век!
До коментар #26 от "Бачо Киро":
Покажи поне един съвременен електромобил, който да управлява двигателя си по аналогов път? Разбира се че всичко е цифровизирано, дори фаровете и мигачите. Компютъра следи параметрите на електродвигателя и променя въртящия момент над 100 пъти за една секунда при нужда.Какъв мислиш че ще е резултата, ако се опиташ да тръгнеш със 700 коня с аналогово управление? Не само че няма да ускориш за 2,5 секунди до 100, Ами три секунди няма да ти стигнат само да тръгнеш, а ще запалиш гумите.
Коментиран от #44
17:46 12.01.2021
30 дявола
18:47 12.01.2021
31 Размисли и страсти
19:37 12.01.2021
32 Гошко
20:06 12.01.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Гост
23:19 12.01.2021
35 Гост
До коментар #3 от "Behemoth":
Заредиш я днес на работа, спреш я пред вас на булеварда и до утре сутринта батерията ти ще е на 50%, при тези температури, които идват до два дни. Сметни си пак сметките но този път с всички неизвестни.23:22 12.01.2021
36 Гост
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
Хахахахаха ти да не си помисли, че сам ще си сменяш батерията у вас? Това ще става от обучен, оторизиран и сертифициран персонал, който вероятно ще ти взима по 20€ за услугата. А сега си представи как на една единствена станция се изреждат днес 350 коли за смяна на батериите и си сметни, какъв неспирен поток от товаро разтоварна дейност ще кипи с тежка техника за батериите. Представи си склада за тях. Представи си колко по-голяма площ ще иска една зарядна станция спрямо бензиностанцията, за да обслужва същото количество клиенти на ден. Прибави и факта, че трябва зарядната инфраструктура да е доста по нсгъсто. Стана ли ти кошмарно.23:28 12.01.2021
37 Гост
До коментар #9 от "Много си":
Ти пък още повече. Суперчарджъра не насища хубаво като бавното зареждане. Там тока излиза солено защото трае малко километри и отделно, че е по-скъп. И съкращава живота на батерията. За зор заман веднъж в годината става, но никой няма да зарежда всеки ден на суперчарджър.23:32 12.01.2021
38 Гост
До коментар #11 от "гост":
Бягай да изринеш на Реното, че натрупа, норвежец. И свали акумулатора, че дизелака ти може и да не запали утре. Ще мечтаеш за електромобил като ти пораснат мустаци.Коментиран от #45
23:35 12.01.2021
39 Гост
До коментар #13 от "гост":
От сега виждам, как отявлени автомобилни колекционери, като Джей Лено, се отказват от колекциите си скъпи коли, защото госта си падал по груповия транспорт за беднюхи.Коментиран от #46
23:39 12.01.2021
40 Гост
До коментар #17 от "гост":
Ще я видиш колко ще изкара, като я докопа жена ти и я остави две три нощи на нула без зарядно. Преди да изтече лизинга ще купуваш нова батерия, че гаранцията не покрива тупи блондинки хахахахаха.23:42 12.01.2021
41 Гост
До коментар #21 от "гост":
Много ако-та станаха. Май само на ако се надяваш.23:44 12.01.2021
42 Гост
До коментар #22 от "Гошко":
Ами то така направо цялата кола да ти сменят. А и сега какво те е грижа, ако ти сменят двигателя с нов и поемат отговорност да работи. А, чакай! Не искат да поемат такава отговорност. Кое те кара да мислиш, че ще поемат за милиони батерии, които невежите клиенти са стопанисвали по всевъзможни просташки начини? Човек си брои парите за нещо негово. Да си се грижи той за него и да си знае, че си го е обслужил с качествени продукти и му е изправно. Не ща да ми вземат хубавата батерия и да ми хързулнат някаква си там, търкаляна от някой лилав венец. Чувате ли се изобщо?23:49 12.01.2021
43 Гост
До коментар #24 от "ARRIVAL ELECTRIC":
Балак, най големите меломани слушат музика на грамофон и казват, че звука е несравним с цифровите шитни. А скоро ще почне кошмарът с милионите стари батерии, които няма какво да се правят. Още не съм чул за серия от рециклирани литиеви батерии вградени в някои коли. Играйте си на миксери и си мечтайте. Само гледайте да не отровите океаните и цялата планета.23:55 12.01.2021
44 Гост
До коментар #29 от "Влез в новия век!":
Леле колко сте зле електрофилите . Ти мислиш, че понеже управлението е цифрово, значи и електромотора е цифрова машина ли бе. Ами то и ДВГ е с цифрово управление значи и ДВГ е цифрова машина. И парно котле може да е с дигитално управление бе смешен. Но това не го прави цифрова машина. Лелееее колко сте зле само.00:00 13.01.2021
45 Буха ха
До коментар #38 от "Гост":
Норвежец, да не си продал Теслата, бе?06:00 13.01.2021
46 Джей Лено ли каза?
До коментар #39 от "Гост":
Електромобилите са бъдещето, а дните на бензиновите автомобили са преброени, заяви пред CNBC американският комик Джей Лено.“Имам Tesla от три години. Никога не съм правил нищо по нея. Няма течности за смяна. Няма нищо,” казва Лено.
Комикът и водещ на предаването Jay Leno’s Garage по CNBC сподели влечението си към Tesla и вълнуващото бъдеще на електрическите автомобили.
“За да успяват новите технологии, те не могат да бъдат на едно ниво със старите,” казва той.
“Те трябва да са по-добри, а Tesla донякъде е решила проблема с батериите. Автомобилът изминава между 560 и 640 км с едно зареждане. ... Няма поддръжка. По-бързи са от бензиновите автомобили. Така че почти няма причина да притежавате бензинов автомобил, освен ако не ви се налага постоянно да пътувате на дълъг път
Коментиран от #50
10:14 13.01.2021
47 Да да
До коментар #4 от "Брейййййй":
Правят и друго като на пример всичко което си купил в апартамента си и в колата която мислиш че е немска.10:15 13.01.2021
48 Джей Лено ли каза?
“Тук имаме един човек, който произвежда американска кола, използва американски труд и плаща добри заплати. Защо не искате компанията да успее? Не го разбирам,” заяви тогава комикът за Мъск.
Според Лено електромобилите ще доминират в автомобилната индустрия в бъдеще с напредването на технологиите.
“Парата е движела всичко от 1800 до 1911 г. След това двигателите с вътрешно горене поемат от 1911 г. до днес. Аз прогнозирам, че шансовете на едно дете, родено в днешни дни, да управлява бензинов автомобил са толкова големи, колкото тези хората днес да карат автомобили с ръчни скорости,” казва Лено пред CNBC.
“Тях все още ще ги има, но няма да са много.”
Коментиран от #51
10:16 13.01.2021
49 HARDS7yL3R
11:20 13.01.2021
50 Гост
До коментар #46 от "Джей Лено ли каза?":
И къде в това изказване видя Лено да иска да се откаже от личните си автомобили в името на споделен транспорт? Той говори за настъпващите електрички, не за премахване на частната собственост. Правиш ли разлика или двете са неразривно свързани в обърканите ти схващания?19:13 13.01.2021
51 Гост
До коментар #48 от "Джей Лено ли каза?":
Брат, ако не си в час за какво спорим с оня, не се меси, че се излагаш.19:14 13.01.2021
52 kiro
До коментар #24 от "ARRIVAL ELECTRIC":
защо си мислите всички че електрическите автомобили са еко защото по време на движение не хвърля емисий ли то и аец не хвърля през комина както тец но има един ядрен отпадък който се чудят какво да го правят- така и с производството на батерий и рецеклирането им.20:40 13.01.2021
53 Име
Не може ли да я направят 200 с един мотор и тогава колко ще е пробегът ?
Коментиран от #54
00:09 14.01.2021
54 Пробегът ще е
До коментар #53 от "Име":
Пак толкова. При електромобилите пробегът не зависи от мощността на двигателите.10:10 22.01.2021
55 Бел американец
А истинската пазарна стойност на електричките ще стане ясна след като спрат държавните помощи за електроавтомобилите и хората проумеят най-голямата измама на нашето време, подлъгала милиарди балъци и борци за чиста природа - СО2 НЕ Е ЗАМЪРСИТЕЛ НА ПРИРОДАТА! Напротив, той е храна за растенията, които ппоизвеждат кислорода, който дишаме, без който не бихме оцелели!
09:39 30.01.2021