Китайската компания Nio представи електромобил с название ET7, който е първият седан на марката след показаните вече три кросоувъра. Електрическият силов тракт на новата китайската кола е с мощност от 650 конски сили, а батерията може да бъде сменена за три минути.
Автомобилът е оборудван с два електромотора (245 к.с.отпред и 408 к.с. отзад), които дават общо системна мощност от 653 конски сили и 850 Нм въртящ момент. Ускорението от нула до сто километра може да се случи за по-малко от четири секунди (3.9 сек).

Nio ET7 ще се предлага с три опции на батерията. Базовият модел ще получи батерия от 70 kWh, с която ще може да се изминат 500 км (според стандарта NEDC). Средният вариант е със 100 кВтч батерия (700 км), а топ-вариацията - със 150 кВтч (1000 км).
Nio обещава, че седанът ще получи автономна система за шофиране (за $ 105 на месец) с процесори Nvidia, за които се твърди, че предлагат 7 пъти повече процесорна мощност от компютрите в автомобилите Tesla.

В електромобилът ще има също и лидар, който позволява на колата да анализира пътната обстановка на разстояние до 500 метра. Още нещо любопитно е, че батериите на ET7 са сменяеми.
Nio разработи системата за зарядна станция Power Swap Station 2.0, която може да замени батерията на автомобила за по-малко от три минути. В Китай автомобилният производител ще изгради около 500 станции до края на 2021 година.

Всяка станция може да извършва до 312 смени на батерии на ден. От Nio предлагат и да се спести от крайната цена на колата, като се наеме батерия. Базовата версия на ET7 ще струва 448 000 юана - сума равняваща се приблизително на 56 800 евро.
Без батерия обаче, колата ще струва 378 000 юана (48 000 евро). Наемът на батерия в този случай ще струва 980 юана (125 евро) на месец. Доставките на електрическите седани трябва да започнат през първото тримесечие на 2022 година.

Коментиран от #19
-11 +52
Коментиран от #14, #18, #24
-12 +64
Коментиран от #10, #13, #35
-9 +50
Коментиран от #47
-9 +25
Коментиран от #8, #9, #36
-2 +43
-10 +36
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
И ОЩЕ ДВЕ БАТЕРИИ ОТЗАД В РЕМЪРКЕТО.
-15 +12
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
изостанал. Суперчаржера зарежда за 5-10 минути. Докато си платиш на касата и си готов.
Коментиран от #11, #37
-19 +16
До коментар #3 от "Behemoth":
Точно така е, но искат пробег 100 000 км ако може
-4 +17
До коментар #9 от "Много си":
Това е за перолопитечетата , дето все ги е страх , че батерията ще "умре" !! Така си плащаш наема и батерията винаги е нова , производителя си бере грижата !! ДА видим сега от какво друго ще ги е "страх" , освен че гледат последните годинки на пушилниците си !!
Коментиран от #15, #16, #20, #38
-13 +22
-1 +9
До коментар #3 от "Behemoth":
И толкова няма да минават скоро , на запад примерно отдавна има ограничения за пътуване по един човек в кола и се насърчават споделените пътувания , особено в градовете с коли под наем , а скоро с споделени роботаксита , скоро също на Тесла !! Та чакайте новите маршрутки , от врата до врата ! И понеже за събота и неделя важи същото , личните автомобили ще са рядкост ! И ще имаш кола на разположение за малка част от цената на нова !
Коментиран от #23, #25, #39
-14 +6
До коментар #2 от "оооооооооооооо":
ДВГ-то няма да умре а ще се спре използването му в автомобилите . Все още има много места по света където електромобила е несъвместим, но сте прав за агонията му в определена област .
-4 +19
До коментар #11 от "гост":
Ако си въобразяваш,че някой друг,а не клиента" бере грижата"плаща,дълбоко грешиш,те производителите не са благатворителни дружества,клиентите си плащат за всичко по един или друг начин иначе производителят фалира.
Коментиран от #17
-6 +17
До коментар #11 от "гост":
Колкото и да те е яд на ДВГ то то няма да изчезне ! Еколози като тебе ще доведат до по-голямо замърсяване с тези електрици отколкото колите с ДВГ !
-16 +17
До коментар #15 от "гост":
Избора си е лично твой , според разликата в цените със и без батерия , цената и е 8800 долара , което при наем 125 долара на месец значи 6 години и доста по-малко пари накуп , макар че тя ще изкара поне два пъти по-толкова !! Тоест лично твой избор е дали два пъти по-евтина батерия или батерия винаги в гаранция ! И тъй като там новите коли са винаги на лизинг , най-вероятно повечето ще изберат именно наема и подмяна на колата след 6-тата година , както и сега ! Още повече втория собственик също ще е на лизинг , който ще е колкото и на батерията , но тя пак ще си е в гаранция ! Или цялото удоволствие ще му коства 250 евро на месец при доход средно 2500 или десет пъти повече !
Коментиран от #40
-6 +9
До коментар #2 от "оооооооооооооо":
На колко години си? Май си още дете дори и над 30! Наивник!
-4 +4
До коментар #1 от "Гост":
Ама можеш да кяриш,като си сготвиш без кинти,а и некоя духалка можеш да пуснеш.Хахахах
-1 +2
До коментар #11 от "гост":
Вярваш, че няма да ти пробутват стара, а винаги нова батерия?
Коментиран от #21, #22
-10 +8
До коментар #20 от "Hybrid Q50":
А какво ти пука дали е стара , като винаги е в гаранция и фирмата е длъжна да я поддържа на минимум 90% от капацитета ?? И я сменя на момента , ако не е такава ??
Коментиран от #41
-4 +8
До коментар #20 от "Hybrid Q50":
Какво те бърка каква е батерията, грижата за нея си е на търговеца, монтират ти някаква и караш, ако имаш ядове с нея ше ти я заменят с друга...
Коментиран от #42
-4 +7
До коментар #13 от "гост":
В Норвегия така ли правите или разказваш как сте в пазарджишкото ти село
-3 +7
До коментар #2 от "оооооооооооооо":
Опелото на петролните коли се изпя на 16.12.2020, когато бе продадена първата батерия с цена под 100$ за kWh и бе монтирана в един от 21-те хиляди електробуса в град Шенжен. Под 100 долара цена за киловатчас вече няма връщане назад. Въпрос на време е да се разчистят лека полека колите на бензин и дизел от улиците. ДВГ е допотопна аналогова техника. Електромоторът е цифрова машина. Дори и телевизията вече е цифрова. Никой не ползва касетки с лента да слуша музика. Така и никой вече няма да налива нафта, антифриз и масло
Коментиран от #26, #33, #43, #52
-7 +12
До коментар #13 от "гост":
Как пък веднъж не са ме глобили за возене сам в кола ... Много обичаш да дрънкаш небивалици.... Между другото успя ли да се нарадваш на първото място на Мъск, че днес загуби купата, срина се с 13 милиарда ... Дано не плачеш много, че като гледам как се радваш на неговите пари, може пък да получиш инфаркт от загубата му ...
Коментиран от #28
-5 +6
До коментар #24 от "ARRIVAL ELECTRIC":
Електромоторът е цифрова машина? Верно? Къде ви намират такива индивиди ... През 18 век значи са били много дигитализирани ... хеле пък 19 век ... Ти въобще наясно ли си кое е дигитално и аналогово, както и от кога съществува електромоторът? Доста преди дизела е, дето толкова го имаш за старовременен ..
Коментиран от #29
-5 +8
-0 +9
До коментар #25 от "Бачо Киро":
Пак остава най-богатият човек в света! Онзи ден имаше 205 милиарда.
-6 +3
До коментар #26 от "Бачо Киро":
Покажи поне един съвременен електромобил, който да управлява двигателя си по аналогов път? Разбира се че всичко е цифровизирано, дори фаровете и мигачите. Компютъра следи параметрите на електродвигателя и променя въртящия момент над 100 пъти за една секунда при нужда.
Какъв мислиш че ще е резултата, ако се опиташ да тръгнеш със 700 коня с аналогово управление? Не само че няма да ускориш за 2,5 секунди до 100, Ами три секунди няма да ти стигнат само да тръгнеш, а ще запалиш гумите.
Коментиран от #44
-7 +5
-6 +6
-0 +5
-1 +2
-1 +4
До коментар #3 от "Behemoth":
Заредиш я днес на работа, спреш я пред вас на булеварда и до утре сутринта батерията ти ще е на 50%, при тези температури, които идват до два дни. Сметни си пак сметките но този път с всички неизвестни.
-3 +5
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
Хахахахаха ти да не си помисли, че сам ще си сменяш батерията у вас? Това ще става от обучен, оторизиран и сертифициран персонал, който вероятно ще ти взима по 20€ за услугата. А сега си представи как на една единствена станция се изреждат днес 350 коли за смяна на батериите и си сметни, какъв неспирен поток от товаро разтоварна дейност ще кипи с тежка техника за батериите. Представи си склада за тях. Представи си колко по-голяма площ ще иска една зарядна станция спрямо бензиностанцията, за да обслужва същото количество клиенти на ден. Прибави и факта, че трябва зарядната инфраструктура да е доста по нсгъсто. Стана ли ти кошмарно.
-2 +4
До коментар #9 от "Много си":
Ти пък още повече. Суперчарджъра не насища хубаво като бавното зареждане. Там тока излиза солено защото трае малко километри и отделно, че е по-скъп. И съкращава живота на батерията. За зор заман веднъж в годината става, но никой няма да зарежда всеки ден на суперчарджър.
-1 +4
До коментар #11 от "гост":
Бягай да изринеш на Реното, че натрупа, норвежец. И свали акумулатора, че дизелака ти може и да не запали утре. Ще мечтаеш за електромобил като ти пораснат мустаци.
Коментиран от #45
-0 +4
До коментар #13 от "гост":
От сега виждам, как отявлени автомобилни колекционери, като Джей Лено, се отказват от колекциите си скъпи коли, защото госта си падал по груповия транспорт за беднюхи.
Коментиран от #46
-0 +2
До коментар #17 от "гост":
Ще я видиш колко ще изкара, като я докопа жена ти и я остави две три нощи на нула без зарядно. Преди да изтече лизинга ще купуваш нова батерия, че гаранцията не покрива тупи блондинки хахахахаха.
-0 +2
До коментар #21 от "гост":
Много ако-та станаха. Май само на ако се надяваш.
-0 +2
До коментар #22 от "Гошко":
Ами то така направо цялата кола да ти сменят. А и сега какво те е грижа, ако ти сменят двигателя с нов и поемат отговорност да работи. А, чакай! Не искат да поемат такава отговорност. Кое те кара да мислиш, че ще поемат за милиони батерии, които невежите клиенти са стопанисвали по всевъзможни просташки начини? Човек си брои парите за нещо негово. Да си се грижи той за него и да си знае, че си го е обслужил с качествени продукти и му е изправно. Не ща да ми вземат хубавата батерия и да ми хързулнат някаква си там, търкаляна от някой лилав венец. Чувате ли се изобщо?
-0 +2
До коментар #24 от "ARRIVAL ELECTRIC":
Балак, най големите меломани слушат музика на грамофон и казват, че звука е несравним с цифровите шитни. А скоро ще почне кошмарът с милионите стари батерии, които няма какво да се правят. Още не съм чул за серия от рециклирани литиеви батерии вградени в някои коли. Играйте си на миксери и си мечтайте. Само гледайте да не отровите океаните и цялата планета.
-0 +3
До коментар #29 от "Влез в новия век!":
Леле колко сте зле електрофилите . Ти мислиш, че понеже управлението е цифрово, значи и електромотора е цифрова машина ли бе. Ами то и ДВГ е с цифрово управление значи и ДВГ е цифрова машина. И парно котле може да е с дигитално управление бе смешен. Но това не го прави цифрова машина. Лелееее колко сте зле само.
-1 +3
До коментар #38 от "Гост":
Норвежец, да не си продал Теслата, бе?
-0 +1
До коментар #39 от "Гост":
Електромобилите са бъдещето, а дните на бензиновите автомобили са преброени, заяви пред CNBC американският комик Джей Лено.
“Имам Tesla от три години. Никога не съм правил нищо по нея. Няма течности за смяна. Няма нищо,” казва Лено.
Комикът и водещ на предаването Jay Leno’s Garage по CNBC сподели влечението си към Tesla и вълнуващото бъдеще на електрическите автомобили.
“За да успяват новите технологии, те не могат да бъдат на едно ниво със старите,” казва той.
“Те трябва да са по-добри, а Tesla донякъде е решила проблема с батериите. Автомобилът изминава между 560 и 640 км с едно зареждане. ... Няма поддръжка. По-бързи са от бензиновите автомобили. Така че почти няма причина да притежавате бензинов автомобил, освен ако не ви се налага постоянно да пътувате на дълъг път
Коментиран от #50
-2 +1
До коментар #4 от "Брейййййй":
Правят и друго като на пример всичко което си купил в апартамента си и в колата която мислиш че е немска.
-2 +0
“Тук имаме един човек, който произвежда американска кола, използва американски труд и плаща добри заплати. Защо не искате компанията да успее? Не го разбирам,” заяви тогава комикът за Мъск.
Според Лено електромобилите ще доминират в автомобилната индустрия в бъдеще с напредването на технологиите.
“Парата е движела всичко от 1800 до 1911 г. След това двигателите с вътрешно горене поемат от 1911 г. до днес. Аз прогнозирам, че шансовете на едно дете, родено в днешни дни, да управлява бензинов автомобил са толкова големи, колкото тези хората днес да карат автомобили с ръчни скорости,” казва Лено пред CNBC.
“Тях все още ще ги има, но няма да са много.”
Коментиран от #51
-2 +1
-0 +0
До коментар #46 от "Джей Лено ли каза?":
И къде в това изказване видя Лено да иска да се откаже от личните си автомобили в името на споделен транспорт? Той говори за настъпващите електрички, не за премахване на частната собственост. Правиш ли разлика или двете са неразривно свързани в обърканите ти схващания?
-0 +1
До коментар #48 от "Джей Лено ли каза?":
Брат, ако не си в час за какво спорим с оня, не се меси, че се излагаш.
-0 +1
До коментар #24 от "ARRIVAL ELECTRIC":
защо си мислите всички че електрическите автомобили са еко защото по време на движение не хвърля емисий ли то и аец не хвърля през комина както тец но има един ядрен отпадък който се чудят какво да го правят- така и с производството на батерий и рецеклирането им.
-1 +2
Не може ли да я направят 200 с един мотор и тогава колко ще е пробегът ?
Коментиран от #54
-0 +1
До коментар #53 от "Име":
Пак толкова. При електромобилите пробегът не зависи от мощността на двигателите.
-0 +0