Историята на BMW помни безброй култови модели, но малко от тях могат да се мерят с популярността на M3. Сочен с право за еталон на баланса между мощност, управляемост и удоволствие от шофирането, баварският спортист предизвиква буря от емоции с появата на всяко следващо поколение от 1986 г. насам.
Сред всички четири генерации на модела досега обаче най-обичана като че ли си остава E36. Причините за това са разбираеми. От първата M-тройка (E30) са продадени едва 16 202 бройки и запазените екземпляри имат по-скоро колекционерска стойност, което изстрелва цените им в небето.
По-новите E46-ици също са недостъпни за обикновения автомобилист, а E90/92/93 могат да си позволят малцина в България.
От своя страна Е36 е първата наистина масова M-тройка. Между 1992 и 1999 г. са произведени цели 71 242 купета, кабриолети и седани (в BMW решават да компенсират липсата на M5 от гамата между 1995 и 1998 г. с четириврато M3). Близо 23 000 от тях са продадени в Европа, което прави намирането на такъв автомобил със заводски спецификации относително лесна задача.
В немското mobile например се продава трилитрово M3 за едва 7 900 лева. Недостатъкът на колата е двигателят S52B32, предназначен за американския пазар. Развива само 243 к.с., но пък продавачът сочи това за плюс заради липсата на потенциални проблеми със системата Vanos.
Под 10 000 лв. струва и този кабриолет с 286 коня, продаван в Германия. Ниската му цена се обяснява с десния волан. Подобно на това купе с 3.0-литров мотор и друго кабрио с по-новия 3.2-литров двигател, колата е внесена от Великобритания, където между 1993 и 1999 са продадени около 10 000 M-тройки от всички модификации.
В българското mobile също се намират E36-ици с емблема "M" за по-малко от 10 000 лева. Това купе с трилитров мотор например струва 9 800 лв. Има чип тунинг, който добавя 12% към мощността от 286 к.с., и се предлага със сменени консумативи.
С 300 лв. по-евтино се продава този седан. Проблемът му е, че ако се съди по арматурното табло с ляв волан и скоростомер в мили/ч, очевидно е американско изпълнение и обявената мощност може би не отговаря на истината. Както вече стана ясно, щатските версии са дефорсирани до 243 коня срещу 321 за европейските.
Макар да се води за първата масова M-тройка, E36 също има своите ценови рекордьори. В немското mobile например може да се попадне на кабриолет от 1995 г. на 83 843 км в абсолютно безупречно състояние от първи собственик срещу 47 800 лв.
Дори тази умопомрачителна цена обаче бледнее пред 345-ото от общо 356 произведени BMW M3 GT, създадени с цел хомологизация на M-тройката за участие в състезанията FIA GT Series (Division II) и American IMSA GT Series. Купето с оригиналната боя British Racing Green и характерно антикрило се предлага за 65 000 лв.