Daimler, BMW и Volkswagen Group са генерирали 13.3 милиарда евро свободен паричен поток само през четвъртото тримесечие, според данни от анализатори от Bernstein. Те прогнозират, че настоящите германски производители на автомобили ще играят много по-голяма роля в бъдеще, въпреки, че то ще е доминирано от електромобилите, отколкото се предполага сега. От анализите става ясно още, че стартъпите, които се опитват да следват стъпките на Илон Мъск и Tesla няма да са фактор, а от германските компании именно Mercedes-Benz ще продължи да играе водеща роля.
Daimler отчете 6.6 милиарда евро предварителна печалба преди лихви и данъци за миналата година и 8.3 милиарда евро свободен паричен поток. Компанията ще публикува подробни резултати и целогодишни насоки на 18 февруари. Оптимизираните цифри са още едно доказателство, че автомобилната индустрия се възстановява от последствията на коронавируса. Daimler, BMW и VW се възползваха от силните продажби в Китай през втората половина на 2020-а и завършиха бурна година с положителна нотка.
Въпреки че недостигът на някои компоненти може да повлияе на резултатите за първото тримесечие на 2021 година, Daimler очаква положителният импулс да продължи и през настоящата година, казват от компанията. От концерна обаче предупредиха, че перспективите им се основават на предположението, че няма да има допълнителни блокировки, предизвикани от пандемията Covid-19.
Главният изпълнителен директор Ола Калениус работи за възстановяване на доверието на инвеститорите в усилията му за преструктуриране, за да съживи изцедените маржове на производителя. Продължават разговорите със синдикатите за съкращаване на някои операции на Daimler. В същото време компанията успя да поддържа стабилни продажби въпреки пандемията, като основната ѝ марка Mercedes-Benz запазва лидерството в глобалния сегмент на луксозни автомобили за пета поредна година.
51-годишният Калениус иска Mercedes да се съсредоточи върху по-големите луксозни автомобили, които генерират по-висока възвръщаемост от по-малките и по-достъпни автомобили. Марката представи нова генерация на своя водещ седан S-Klasse, който трябва да помогне за увеличаване на печалбите тази година и след няколко месеца ще пусне изцяло електрическия флагман EQS - първият Mercedes, създаден по специална технология за електромобили. Daimler успя да отговори и на по-строгите стандарти за емисии в Европа миналата година благодарение на късния скок на хибридните продажби.
Daimler повиши своите насоки за печалба за годината през октомври, след като продажбите се върнаха на нива от преди драматичния спад в индустрията, предизвикан от пандемията. В крайна сметка печалбите, преди лихвите и данъците, съответстват на нивото от предходната година, а само преди половин година се прогнозираше сериозен спад. Рейтинговата компания Standard & Poor's повиши прогнозата си за Daimler до стабилна от отрицателна, като това стана на 21 януари, заявявайки, че очаква компанията все повече да се възползва от "стабилизиращо се търсене".