Субкомпактният кросоувър Honda HR-V смени поколението. Освен това едновременно с европейската версия на модела бе представен и японският брат близнак Vezel. Третото HR-V получава изцяло нов външен и интериорен дизайн, както и хибриден силов тракт.
Второто поколение Honda HR-V се произвежда от 2013 г. и се продава под различни имена: в Япония - Vezel, в Китай - XR-V, плюс има и няколко производни под формата на електромобили - Ciimo X-NM, Ciimo M- NV и Everus VE-1. Но колата от третото поколение не прилича на никоя от тях.
В Honda говорят за нов дизайнерски език и постепенно преминаване към "премиум", което започва с новото HR-V, чиито основни маркери са подчертан купеобразен профил, дълъг капак, по-добре интегрирана радиаторна решетка и странични панели с по-малко сложни преходи.
Напълно преработеният интериор на иновацията е своеобразна ода за минимализма. Сега пред водача има тънък преден панел с четири вентилационни дефлектора. Под свободностоящия мултимедиен дисплей има компактен аналогов блок за управление на климатичната инсталация.
А около краищата му са разположени въртящи се превключватели за страничните вентилационни отвори. Панорамният покрив на HR-V е направен от нискоемисионно стъкло, което отразява инфрачервеното лъчение. Продажбите на новата Honda HR-V в Европа ще започнат до края на тази година.
Хибридният тракт e HEV и подобно на Jazz няма алтернатива. При хечбека той се състои от бензинов четирицилиндров 1.5-литров мотор. Този двигател работи по икономичния цикъл на Аткинсън и е съчетан с мотор-генератор и с литиево-йонна батерия. Системната мощност е 109 конски сили, а максималният въртящ момент - 253 Нм.