Ако за SUV-тата и отчасти за кросоувърите задвижването на четирите колела е норма, то за хечбеците е по-скоро изключение, което съвсем не е достъпно за всички модели. Премиум автомобилите обаче често имат задвижване на четирите колела, дори във малките си модели под формата на хечбек. Германците от ACAC съставят своеобразен Топ-3 на петгодишните премиум хечбекове, които са с задвижване на четирите колела и се предлагат на вторичния пазар.
Audi А3 (2017)
Този немски модел се предлага както във версии с три врати, така и с пет врати. Автомобилът е оборудван с фирмената система за задвижване на четирите колела quattro, която се е доказала на хлъзгави повърхности. Петвратите модификации са по-практични, но версията с три врати изглежда малко по-спортна и стилна.
BMW 1-Series (2016)
Баварската "единичка" също се продава в две версии на каросерията - с 3 и с 5 врати. В този случай, от естетическа гледна точка, вторият вариант изглежда по-балансиран и пропорционален. И тук е използвана фирмената xDrive система на BMW, като водещи са задните колела. При смяната на поколението 1er минава на предно предаване.
Mercedes A-Klasse (2016)
Третото поколение на компактния Mercedes получи съвсем различен, по-спортен стил от своите предшественици. Вярно е, че версия с 3 врати в тази генерация вече няма, но петвратите А-класи изглеждат доста добре, особено в сравнение с версията с три врати от предходното поколение, която беше напълно лишена от всякаква динамика във външния си вид.