Отидете към основна версия

29 906 57

Тествахме най-луксозната френска кола

  • ds-
  • ds 7 crossback-
  • пежо-
  • ситроен

Когато стане дума за премиум марки, то в главата ви най-вероятно изникват марки, като Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Bentley, Rolls-Royce и други подобни добре познати автомобилни брандове, но едва ли DS минава през мислите на повечето хора. Доказателство за това е и факта, че по време на теста няколко пъти бяхме запитани за марката и модела на черното SUV, което шофирахме.

Самата марка стартира като подразделение на Citroen през 2009 година, а шест години по-късно се отделя като самостоятелна компания, въпреки че отново е под шапката на PSA Group. Повечето от вас обаче би трябвало да си спомнят и за култовия Citroen DS от миналия век, който всъщност дава началото на съкращението, използвано днес от френската фирма.

Автомобилът който ние тествахме и който виждате на снимките е DS 7 Crossback в изпълнение E-Tense 4x4 с най-високото ниво на оборудване и хибридно задвижване и на практика може да се нарече най-луксозната френска кола. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Цялостната форма на модела е доста обла, дизайнът е типичен за SUV, като огромната решетка в предната част напомня малко на тази при моделите на Audi. Въпреки това, DS 7 Crossback има няколко отличителни елемента, които едва ли могат да бъдат сбъркани. Матричните LED фарове са именно едни от тях. При всяко отключване и заключване на автомобила, светлините „оживяват“, като това се дължи на три въртящи се елемента във фаровете, които доста напомнят на очи.

В задницата също можем да отличим светлините, които побират в себе си интересни форми. Малки ромбове отразяват светлината на стопа, а така наречените „трасиращи“ мигачи, също са от елементите които правят впечатление, но и също така доста напомнят на тези при Audi. В долната част на бронята откриваме и големи трапецовидни накрайници от двете страни, които въпреки че не отговарят на размера на ауспуха, все пак съдържат в себе си истински тръби. Интересно е да се отбележи и че, вратите покриват праговете, което е доста голямо предимство, предпазващо от цапане на панталона при слизане или качване в автомобила.

Интериор

Както споменахме и в началото, версията, която тествахме впечатли с доста богато оборудване, а интериорът - с ефектна двуцветна комбинация от черна и кафява кожа по седалките и таблото. Както може да се очаква от един луксозен бранд, то кожените елементи преобладават в интериора и въпреки че от DS са се постарали доста, то една част от материалите не се усещат като премиум такива.

Седалките са доста удобни и предлагат различни настройки, които при нашата версия бяха електрически, като дори тези в задната част разполагаха с електрически облегалки. Запазени опции за предните бяха подгряване, обдухване и масаж, все "глезотии" имащи за цел още повече да причислят модела към т.нар. "премиум".

Пред водача е монтиран 12.3-инчов дисплей, който предлага няколко различни дизайна според режима който е избран и показва различна информация. Както там, така и в целия интериор преобладават стилизираните ромбове, а общият им брой най-вероятно надхвърля 100. Хоризонталната част на централната конзола е доста висока, а върху нея са разположени бутоните за контрол на стъклата, ръчната спирачка, превключвателя на скоростната кутия и копчето за смяна на режимите на шофиране - повечето от тях отново в ромбоидна форма.

Над хоризонталната част на конзолата е разположен 12-инчов дисплей от който се контролират повечето функции на колата. Там се намират управлението на климатика, навигацията и различни настройки на автомобила, част от които са изведени на бутони за бърз достъп под самия екран. Елемент, който допълва премиум усещането е аналогов часовник, който се показва при всяко привеждане на автомобила в действие, а старт-стоп бутон под него подканва за стартиране със светлинно пулсиране, още при качване в автомобила.

Двигател и ходови характеристики

Както споменахме и по-рано, E-Tense добавката е заради хибридното задвижване. SUV-то разполага с 1.6-литров бензинов мотор с 200 конски сили и по един електромотор върху двете оси, които сумарно дават максимална мощност от 300 конски сили и осигуряват задвижване на четирите колела. Времето от 0 до 100 отнема 5.9 секунди по каталожни данни и макар да не сме го измервали с професионална техника, то наистина можем да кажем, че въпреки сравнително високото тегло (все пак автомобилът разполага с три мотора и с допълнителен акумулаторен блок), SUV-то наистина впечатлява с ускорение.

Според производителя може да изминете близо 60 км в изцяло електрически режим, но ние бихме казали, че реално те са 40. Различните режими на шофиране комбинират по различен начин трите мотора, а при превключване на режим “B” от скоростния лост, може да увеличите енергията която се генерира при спиране и така да зареждате батерията. Ако пък решите да я заредите от домашен контакт, то ще са ви нужни поне 8 часа.

Със заредена батерия и спокойно шофиране, може да достигнете стойности от около 5 литра на 100 км, но в повечето случаи разходът най-вероятно ще се върти около 6 литра на 100 км, което макар да е доста добре за автомобил с мощност от 300 конски сили, все пак е далеч от обещаните от производителя 1.7 литра на 100 км.

Типично по френски, возията е мека, а неравностите по пътя почти не се усещат и това въпреки 19-цоловите джанти. Камери в предната част на автомобила следят пътя във всеки един момент и настройват окачването за максимален комфорт, като меката возия се усеща дори по нашите „първокласни“ пътища. В заключение можем да кажем, че въпросното изпълнение на DS, макар и отделено, като марка, представлява малко "по-напудрено" и респективно малко по-скъпо Peugeot 3008.

Цени

DS 7 Crossback започва на цена от малко над 68 хиляди лева за базовата версия с 1.2-литров бензинов двигател и 120 конски сили, а за оборудван по същия начин дизелов автомобил със 130 конски сили ще са ви нужни 71 хиляди лева. Ако държите на 4х4 задвижването, ще трябва да изберете хибридния вариант за минимум 108 хиляди лева, а за версия като тази която тествахме ще са ви нужни поне 123 хиляди лева. Не е никак малко, но ако сте фен на френския автопром, то това е своеобразният му връх.

Обобщение

Както вече споменахме DS е един от сравнително новите играчи на пазара, като се опитва да влезе в премиум сегмента, където преки противници са BMW X3, Audi Q5 и Mercedes GLC. Със сигурност SUV-то предлага някои екстри които не могат да се намерят при останалите марки в този клас, но също така и цената е доста висока за по-луксозен Citroen или Peugeot, както някои биха го определили. В крайна сметка, DS 7 Crossback E-Tense 4х4 е различен и със сигурност се отличава на пътя, като предлага висока мощност и сравнително нисък разход, комбиниран с невероятен комфорт при пътуване и системи от последно поколение.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 39 гласа.

Свързани новини