Отидете към основна версия

28 429 305

Тест: BMW 640i Convertible

  • bmw 640i convertible

До този момент компанията BMW винаги се е придържала към сторого определени принципи. Що се отнася до моделите, разполагащи с модификации купе и кабриолет, баварците първо презентират автомобилите с твърд таван, а малко след това се появява и версията кабриолет. При новата шеста серия обаче, компанията от Мюнхен наруши традициите, като първ беше дебютът на BMW 6er Convertible. Според експертите това съвсем не е случайно. Ръководството на концерна е решило да лансира първо кабриото, най-вече заради настъпващия летен сезон, когато търсенето на нови автомобили без покрив е значително по-голямо.

И така новото кабрио на BMW е вече на родна земя, а ние естествено не пропуснахме възможността да направим обстоен тест драйв. Автомобилът, който ни беше предоставен за пробно шофиране беше оборудван с иновационния за компанията трилитров шестцилиндров бензинов мотор. Иначе моделът се предлага и с V-образен осмак, като версиите са обозначени съответно с индекси 640i и 650i. Сега накратко ще се опитаме да ви предадем първоначалните си впечатления от този премиум автомобил.

Екстериор
Кабриолетът на BMW определено не е за хора, които не искат да се набиват на очи. Агресивният и същевременно луксозен външен вид не оставя безразлични дори и най-големите лаици на тема автомобили. Предницата се характеризира с типичната за марката бъбрековидна радиаторна решетка, което определено придава фирмена идентичност на модела. Част от външния вид е заимствана от концептуалните разработки CS от 2007 година и показания наскоро Gran Coupe. Като цяло баварските дизайнери са успели да вкарат още повече агресия, без това да се отразява негативно на луксозната осанка. Автомобилът изглежда еднакво впечатляващо, със и без наличието на черния мек таван.

Интериор
В салона отново се забелязва типичното за марката ориентирано към водача оформление на кокпита. Що се отнася до оборудването на баварския кабриолет, то трябва да кажем, че то е аналогично с високо позиционираните 7-er и 5-er GT. Уредите са силно информативни, основна роля за което играят добре познатите аналогови циферблати и наличието на огромен широкоекранен дисплей. Традиционно за новите модели на BMW и тук навигацията на приборите се осъществява с т.нар. iDrive контролер, който е разположен в хоризонталната част на широката централна конзола. Още, нещо характерно за новото 6er Convertible e отваряемото задно стъкло. Последното е независимо от сгъваемия мек таван и може да се отваря при разгънат гюрук. Интересен е и допълнителния бутон на шофьорската врата, който отваря и затваря едновременно всички стъкла на автомобила, включително и гореспоменатото задно.
Иначе салонът е тапициран с висококачествена кожа, която въпреки по-тъмния си цвят не се нагрява много от слънцето. Багажникът е с обем 300 литра и е достатъчен за позициониране на около три-четири куфара от среден размер. Отзад мястото за краката на пасажерите не е от най-големите, но седалките са конструирани така, че колената на пътниците да са максимално прибрани. По този начин пътуването на задния ред не е дискомфортно. То обаче не може да се сравнява с това, което предлагат предните две кресла. Те са много удобни и се характеризират и уникални регулировки и силно изразена странична поддръжка. Ще завършим обзора на вътрешното пространство с факта, че немците отново са показали свръхпрецизното си качество по отношение на материалите и на самата сглобка.

Двигател
Новото кабрио на BMW се предлага с два бензинови двигателя, като вече стана ясно, че акцентираме на по-слабия. Думата "слаб" едва ли е уместна в случая, защото шестцилиндровия трилитров мотор притежава мощност от 320 к.с., които много ефектно се предават на задните колела през уникалната осемстепенна автоматична трансмисия на ZF. Последната разполага с функция типтроник и спортен режим, а предавките могат да се превключват ръчно и от волана. При двигателят са интересни няколко неща. Самият турбокомпресор е конструиран по системата twin scroll (двоен охлюв) и обезпечава изключително бързо агрегата с необходимата мощност. Това, комбинирано със системите Valvetronic (електронно контролирани фази на газоразпределението) и HPI (непосредствено впръскване на горивото под високо налягане), превръща този високотехнологичен агрегат в иситнски звяр.

Ходови характеристики
Друго на което държим да акцентираме е отличният баланс на автомобила в завои с висока скорост. Окачването има четири режима на работа - comfort, normal, sport и sport+, които могат отлично да адаптират автомобила към моментните желания и настроения на водача и пасажерите. С други думи много мощ, уникална динамика и същевременно отлично балансирана возия. Независимо дали се движите по магистрала или по планински пътища с много завои, стабилността при висока скорост е осезаема. За това важна роля играят и активните системи интегрирани в автомобила.

Цена
При наличието на толкова екстри, прецизна сглобка и най-качествените възможни материали, едва ли някой се заблуждава, че парите, които са необходими за новото кабрио на BMW са малко. Известно е още, че в този премиум клас крайната цена, спрямо тази на преките алтернативи Mercedes-Benz SL, Jaguar XK и Maserati GranCabrio зависи много от оборудването. Предвид първоначалните ни впечатления обаче ще кажем, че тези, които предпочетат синьо-бялата емблема едва ли ще сбъркат. Единственият сериозен опонент може да се разглежда в лицето на Mercedes-Benz SL.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини