Всички нови BMW-та ще бъдат изграждани върху една единствена платформа, независимо от техния размер и начин на задвижване. Новата архитектура ще е насочена главно към електрифицираните автомобили, но ще е еднакво подходяща и за вграждането на бензинови и дизелови двигатели.
За момента от германската марка разчитат на две платформи, които са разработени за автомобили с вътрешно горене, но както вече няколко пъти виждаме, биват използвани и при електромобили с леки преработки. Такава е например платформата CLAR, която е използвана за повечето „баварски“ модели, но също може да бъде намерена при iX3, i4, iX и най-вероятно ще бъде използвана при електрическите 5 Series и 7 Series.
Новата платформа, която ще носи името New Class ще бъде специално разработена с повече място за батериите, като това ще позволява по-просторен интериор. Фокусът ще е главно към задвижване на задните гуми, но варианти с предно предаване и задвижване на четирите колела също ще бъдат съвместими. Очаква се първите модели, които ще използват новата архитектура да бъдат показани през 2025 година.