Отидете към основна версия

9 202 18

Размисли и страсти за следващата 5-та серия на BMW

  • bmw-
  • 5er

Добре известен факт е, че разработването и проектирането на нова кола отнема доста време. Някои обаче си представят , че всичко, което е необходимо, е един креативен и талантлив човек да излезе с идея, да вземе молив и лист хартия и готово.

Реалността обаче е много по-досадна и включва безброй комуникации между дизайнерския отдел и инженерите на компанията, процес, който може (и обикновено се случва така) да отнеме години.

Ето защо решенията за внасяне на важни промени в състава на производителя не се приемат с лека ръка. Те имат фокусни групи, разговарят с настоящите собственици, правят всичко възможно, за да минимизират рисковете и в крайна сметка да максимизират печалбите. И все пак инциденти се случват.

Хората (включително и ние) се втурнаха да хулят ​​новата серия 4 точно заради радикалната промяна в дизайна. Почти една година по-късно гигантската радиаторна решетка или т.нар. "бъбреци" загуби част от първоначалната си отблъскваща сила, като това стана с помощта на чудесния модел M4 Competition.

Електрическите BMW-та се приемат от голяма част от публиката с още повече "хейт", а на компанията става все по-трудно да обясни. Фактът, че те дори разполагат с радиаторна решетка, въпреки че не се нуждаят от такава.

Това е все едно да нарисувате пъпка на лицето си, дори ако не страдате от акне. Кой прави това? Но с iX баварците продължават да натрапват новите "бъбреци", като заради новия тесен дизайн на фаровете те изглеждат още по-големи.

Германските специалисти от Auto Bild представиха един рендер на предстоящата пета серия, който изглежда като кошмар за всички, които харесват красиви коли. В него се смесват и двата спорни елемента - голяма решетка и много тънки фарове.

Явно баварците продължават да вървят към една нова идентичност на марката, която искат да затвърдят с един от бестселърите си - новата серия 5. Ако рендерът има нещо общо с действителността, то ни очаква външен вид, който напомня на старата серия 8 (E31) от началото на 90-те.

От друга страна обаче колата прилича и на недотам лицеприятната Hyundai Kona. Въпреки че нямаме нищо против южнокорейския субкомпактен автомобил, то според нас това не е видът, в който ще се влюбят болшинството BMW фенове.

За щастие настоящата пета серия има още няколко години живот, така че е твърде рано да се правят прогнози. От BMW заявиха, че дизайнът на решетката от серия 4 не е задължително да се разпространи в цялата гама на марката, но това не гарантира пълна безопасност за всеки бъдещ модел.

Имайки предвид това, новата 5-та серия може да изглежда опасно близо до това, което виждате на снимката. Дали ако това се случи, "петицата" ще отвори нови хоризонти за баварците или пък ще ги повлече надолу (както всъщност вече се е случвало с някои от творенията на Бенгъл) е все още рано да се каже.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 17 гласа.

Свързани новини