Вече е ясно, че и през тази година европейците предпочитат марката Volkswagen, а най-продаваният модел си остава VW Golf. Тази традиция съвсем не е от вчера, а доказателство за това е, че в разговорния език автомобилния сегмент C често пъти е наричан "Голфов клас".
В САЩ обаче не си падат много по автомобилите от този клас. Известно е, че янките предпочитат големи пикапи и лимузини над пет метра. Тази тенденция обаче постепенно започва да се променя и янките обръщат все повече внимание на компактните модели.
Данните сочат, че те не предпочитат марката Volkswagen. Статистиката показва, че от началото на годината досега най-много коли от сегмент С в САЩ са продадени от Toyota. Става дума за седана Corolla, от който от началото на годината са купени 147 600 екземпляра.
Chevrolet Cruze, Hyundai Elantra и Ford Focus са автомобилите, които следват по петите Corolla. Интересно е обаче, че за първото полугодие компактният седан на Toyota е абсолютен лидер, но за месец юли Corolla отстъпва лидерството на Chevrolet Cruze.
Оказва се, че вкусовете са различни, защото европейският лидер Golf е назад в класациите на американците. Сравнявайки европейската и американска класации за продажбите на нови автомобили от началото на годината досега, можем да си направи извода, че по отношение на сходството между вкусовете на европейци и американци универсалният автомобил е Ford Focus.