Всичко започна преди година и половина с разгара на пандемията. Поради нежеланието да пътуват с градски транспорт, много европейци, а и нашенци започнаха активно да обмислят покупката на личен автомобил. Разбира се, най -голямо търсене имаше при употребяваните коли, тъй като пандемията предизвика и финансова стагнация в много от европейците, тъй като бяха засегнати много от секторите в различните браншове.
Друга причина бе липсата на нови автомобили. Поради глобалния недостиг на компютърни чипове, необходими за производството на нови автомобили, много дилъри на нови колв Европа нямаха какво да продават. Така хората, които искаха да си купят кола без пробег, започнаха да купуват употребявани автомобили, което също доведе до повишаване на цената им.
В резултат на това по време на пандемията на един от най -големите автомобилни пазари в света, този в САЩ, цените на употребяваните автомобили се повишиха с 40%! Нещо повече, някои модели автомобили бяха продадени за повече, отколкото са купени като нови. Подобна тенденция, макар и далеч по-слабо изразена, се наблюдаваше и в Европа.
Сега обаче настъпи повратна точка. Според доклад на Manheim Index, през първите седмици на юли цените на употребяваните автомобили са спаднали с 1.7 % в контекста на месеца. Конкретни примери бяха извадени от autoblog.com, които отбелязват, че дилъри на употребявани автомобили в САЩ и в Европа вече започват да предлагат по-големи отстъпки за наличните си употребявани автомобили.
Повечето експерти са на мнение, че пикът на максималните цени за употребяван автомобил вече е преминал. В интервю за CNN старшият икономист от Cox Automotive Чарли Чезбро отбелязва, че в следващите четири до осем седмици купувачите най -вероятно ще започнат да забелязват намаляване на цената на употребяваните автомобилите, но човек не бива да бъде твърде щастлив - цените едва ли ще паднат под тези цифри, които бяха преди пандемията. Всичко казано до тук обаче първо ще се усети зад Океана, а след това в Европа и едва в края на годината - у нас.