Електрическите автомобили за разлика от колите с двигатели с вътрешно горене, очевидно не разполагат с конвенционалното задвижване с което сме свикнали, като това си има своите плюсове и минуси. Смятано за едно от големите предимства е обслужването, което на теория не би трябвало да е толкова обширно, колкото при една кола с бензинов или дизелов двигател.
Колегите ни от Car and Driver се опитаха да проверят това твърдение и направиха кратко сравнение на базата на пробег от близо 50 хиляди километра, прекарани с Tesla Model 3. Ето и техните заключения и обслужвания. Всяка година или на всеки около 20 хиляди километра електромобилът е влизал за смазване на спирачните апарати, които се ползват по-малко поради спецификата на шофиране при този тип автомобили. Това е струвало общо 365 евро или по около 122 евро за всяко влизане в сервиза.
Отделно поради по-високото тегло на автомобила се изисква и по-честа смяна на гуми, което според Car and Driver е два пъти по често отколкото при кола с конвенционален двигател. От изданието споменават, че тази смяна е струвала около 977 евро за четирите гуми. При конкретния екземпляр са нанесени щети от камъчета, които изискват смяна на предното стъкло и стъкления таван заедно с него, което струва около 2800 евро, но няма пряка връзка с поддръжката на автомобила.