Отидете към основна версия

15 825 34

Революция или празни приказки: Китайци зареждат електромобил за... 4 минути!

  • батерия-
  • електромобил-
  • зарядна станция-
  • desten

Китайската компания показа зарядна станция с капацитет 900 киловата. Батерията, поддържаща такава мощност, ще се интегрира в електрическия автомобил Piech Mark Zero

Базираната в Хонконг компания Desten Group се подготвя за революция в областта на батериите и електромобилите, като цяло. Първата стъпка е предстоящото тази седмица представяне на прототип на 900 киловата високоскоростна станция за зареждане в Джакарта, Индонезия. За да се зареди батерията на електрическия автомобил Piech GT - именно той ще използва технологията Densen - необходимото време е... само 4 минути 40 секунди.

Досега Densen работи само със сухи цифри и гръмки изявления. За батерията, създадена от компанията, се твърди, че има фундаментално различен химичен състав, работи в широк температурен диапазон и има висока термична стабилност. Дори при зареждане с ток от 10C (тоест десет пъти по-висок от номиналния капацитет в ампер -часове), батерията се загрява само с 15 градуса по Целзий - и това е постигнато без използване на сложна система за течно охлаждане, уверяват разработчиците .

За да демонстрира технологията, Densen изгради прост прототип. Както беше планирано, отсъствието на каросерия ще направи възможно да се видят компонентите на системата за високо напрежение. От компанията твърдят още, че след 3 000 цикъла на презареждане батерията запазва до 80 процента от стойността на SoH (състояние на здраве)-условен показател за състоянието на батериите.

Специфичният капацитет към момента е малък - малко повече от 160 ват-часа на килограм, както при натриевите йонни батерии CATL (средно при 285 Wh за литиево-йонни източници на енергия). Но този недостатък се изравнява с поддръжката на свръхбързо зареждане с капацитет 900 киловата, което е много повече от терминала Terra 360, представен от ABB, станцията Repsol (450 kW) или GAC (500 kW).

Подробности за "ултразарядното устройство" също се пазят в тайна. Съдейки по информация от уебсайта на Desten, зарядното ще има специална буферна батерия. Всъщност зарядното ще издава максимална мощност и след това бавно ще се зарежда от мрежата с високо напрежение. В допълнение, буферът теоретично може да се използва в обратна посока за изглаждане на пиковете на натоварване. Desten ще покаже всички събития в столицата на Индонезия тази седмица, а след това ще се отправи на турне в Азия, Близкия изток, Европа и Северна Америка.

Батерията на Densen ще бъде първата, която ще тества Piech GT, спортен автомобил, построен от сина на Фердинанд Пиех. Двувратката има класически пропорции, автономен пробег от 500 километра, три електродвигателя със системна мощност от 612 конски сили и впечатляваща динамика на ускорението - до сто за по -малко от три секунди. Цената на електрическата кола, чието зареждане ще отнеме същото време като пълненето на резервоар на обикновена кола, е 170 хиляди евро.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 32 гласа.

Свързани новини