ФАКТИ.БГ
  • батерия-
  • електромобил-
  • зарядна станция-
  • desten

Революция или празни приказки: Китайци зареждат електромобил за... 4 минути!

Китайската компания показа зарядна станция с капацитет 900 киловата. Батерията, поддържаща такава мощност, ще се интегрира в електрическия автомобил Piech Mark Zero

Публикувана: 7 Октомври, 2021 14:53
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10125
Революция или празни приказки: Китайци зареждат електромобил за... 4 минути! - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 22 гласа.

Базираната в Хонконг компания Desten Group се подготвя за революция в областта на батериите и електромобилите, като цяло. Първата стъпка е предстоящото тази седмица представяне на прототип на 900 киловата високоскоростна станция за зареждане в Джакарта, Индонезия. За да се зареди батерията на електрическия автомобил Piech GT - именно той ще използва технологията Densen - необходимото време е... само 4 минути 40 секунди.

Досега Densen работи само със сухи цифри и гръмки изявления. За батерията, създадена от компанията, се твърди, че има фундаментално различен химичен състав, работи в широк температурен диапазон и има висока термична стабилност. Дори при зареждане с ток от 10C (тоест десет пъти по-висок от номиналния капацитет в ампер -часове), батерията се загрява само с 15 градуса по Целзий - и това е постигнато без използване на сложна система за течно охлаждане, уверяват разработчиците .

Революция или празни приказки: Китайци зареждат електромобил за... 4 минути!

За да демонстрира технологията, Densen изгради прост прототип. Както беше планирано, отсъствието на каросерия ще направи възможно да се видят компонентите на системата за високо напрежение. От компанията твърдят още, че след 3 000 цикъла на презареждане батерията запазва до 80 процента от стойността на SoH (състояние на здраве)-условен показател за състоянието на батериите.

Специфичният капацитет към момента е малък - малко повече от 160 ват-часа на килограм, както при натриевите йонни батерии CATL (средно при 285 Wh за литиево-йонни източници на енергия). Но този недостатък се изравнява с поддръжката на свръхбързо зареждане с капацитет 900 киловата, което е много повече от терминала Terra 360, представен от ABB, станцията Repsol (450 kW) или GAC (500 kW).

Революция или празни приказки: Китайци зареждат електромобил за... 4 минути!

Подробности за "ултразарядното устройство" също се пазят в тайна. Съдейки по информация от уебсайта на Desten, зарядното ще има специална буферна батерия. Всъщност зарядното ще издава максимална мощност и след това бавно ще се зарежда от мрежата с високо напрежение. В допълнение, буферът теоретично може да се използва в обратна посока за изглаждане на пиковете на натоварване. Desten ще покаже всички събития в столицата на Индонезия тази седмица, а след това ще се отправи на турне в Азия, Близкия изток, Европа и Северна Америка.

Батерията на Densen ще бъде първата, която ще тества Piech GT, спортен автомобил, построен от сина на Фердинанд Пиех. Двувратката има класически пропорции, автономен пробег от 500 километра, три електродвигателя със системна мощност от 612 конски сили и впечатляваща динамика на ускорението - до сто за по -малко от три секунди. Цената на електрическата кола, чието зареждане ще отнеме същото време като пълненето на резервоар на обикновена кола, е 170 хиляди евро.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 22 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
А краварите
1 Отговор
газ пик@ят.

Коментиран от #34


Оценка:
-22 +28

Подвижни
2 Отговор
пиратки

Оценка:
-17 +11

сектант
3 Отговор
новата електрическа дачия ще се зарежда за минута, минута и половина

Коментиран от #11


Оценка:
-23 +19

DrivingPleasure
4 Отговор
А мърмотите завиват ли шоколадчета или са в почивка и рупат пуканки :D

Коментиран от #7


Оценка:
-18 +16

Ха ха ха
5 Отговор
в Анадола продължават опитите мъж да забременее ! От същия ранг е и тази "новина" за дръпнатите жълти гномове .....

Оценка:
-17 +22

името
6 Отговор
5 мин за зареждане на обикновена кола? С капкомер сигурно.

Коментиран от #9


Оценка:
-18 +4

Нищо ново под слънцето
7 Отговор

До коментар #4 от "DrivingPleasure":


На това му се казва суперкондензатор и както са написали в статията има един огромен недостатък -
ниска енергийна плътност. Тоест при еднакъв капацитет с литиево-йонна батерия тежи два пъти повече. Предимствата му са бързото зареждане и многото цикли живот. Tesla закупи преди няколко години най-голямата фирма за за разработки и производство на суперкондензатори - максуел, но както виждаш и дума не са издумали да ги ползват за електромобилите, въпреки спекулациите по медиите в началото. Тоест тази новина не е новина.

Коментиран от #14, #18


Оценка:
-15 +19

въъъй
8 Отговор
А Москвича кога ?

Оценка:
-5 +14

Ти да видиш!
9 Отговор

До коментар #6 от "името":


Хайде другия път, като спечелиш от тотото и решиш да напълниш 80-литровия си резервоар, засечи колко време отнема пълненето. И да не е пет минути ще е повече от три.

Освен това засечи колко време ти отнема да заредиш редовните си 10 лв, от спирането на колонката до потеглянето. Със сигурност ти отнема повече от пет минути, а при зареждането на електромобил не се налага да ходиш до касата да си плащаш.

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +18

Поправка
10 Отговор
"Дори при зареждане с ток от 10C (тоест десет пъти по-висок от номиналния капацитет в ампер -часове)"

Същото важи и за мощността. При 10С ако батерията е с капацитет 100 киловатчаса позволява зареждане с 1000 киловата мощност. А както е известно, токът на заряд на батерията е много по-малък от тока на разряд. Тоест ако има ток на разреждане 20С, същата батерия ще може да отдава към двигателите 2000 kW мощност(малко над 2600 конски сили)

Оценка:
-1 +9

един от многото
11 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


Само докато впрегнат другото магаре!

Оценка:
-0 +9

NikNay
12 Отговор
Хайде сега глупости, батерия на смартфон се зарежда за 2 - 3 часа а като се има в предвид с какви размери о калев капацитет е батерията на електричката .....

Коментиран от #13


Оценка:
-14 +2

NikNay
13 Отговор

До коментар #12 от "NikNay":


....с какъв капацитет....

Оценка:
-3 +2

DrivingPleasure
14 Отговор

До коментар #7 от "Нищо ново под слънцето":


Сори баце ама нещо се бъркаш, това не е суперкондензатор, на който принципа на действие е съвсем друг. При батерията имаме химичен процес, суперкондензатора (ако беше такъв бих приветствал даже) има статичен заряд и никаква реакция.

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +15

Дрън-дрън
15 Отговор

До коментар #14 от "DrivingPleasure":


Да си видял кондензатор с голям капацитет, който да не е електролитен? Неслучайно имат плюс и минус.

Коментиран от #16, #27


Оценка:
-7 +6

бай Даньо
16 Отговор

До коментар #15 от "Дрън-дрън":


Успокой се! Супер и ултра кондензаторите са друго и непознато животно за теб ...

Коментиран от #24


Оценка:
-2 +4

Хайл
17 Отговор
Условно е всичко в тия електрички 🤣🤣🤣🤣

Оценка:
-2 +2

Хайл
18 Отговор

До коментар #7 от "Нищо ново под слънцето":


Тесльо тесльоооо "суперкондензатор" ще видиш знаеш ли кога? Първо иди и отвори тези книги дебели дето пише какво е кондензатор,акумулатор,тиристор и че кондензатор няма нищо общо с акумулатор...само глупости от теб...грета тупенбургер чака да занесеш твърди кондоми с теслата...да не я зареди със суперкондензатора 🤣🤣🤣

Оценка:
-1 +4

Пльонтек
19 Отговор
Поне 4 часа може да е

Оценка:
-0 +1

20
Този коментар е премахнат от модератор.
Weyland
21 Отговор
Къде Desten, къде Densen....карай, същата работа.

Оценка:
-0 +2

Чичовото
22 Отговор
Значи който разбира от ток, може да си представи какво ще се случи с преносната мрежа, ако през пет минути започнеш да включваш и изключваш консуматор с мощност почти 1 мегават. Ами ако не е само един....?!?!?!

Коментиран от #23


Оценка:
-4 +1

Чичо, чичо, чете ли статията
23 Отговор

До коментар #22 от "Чичовото":


"Съдейки по информация от уебсайта на Desten, зарядното ще има специална буферна батерия. Всъщност зарядното ще издава максимална мощност и след това бавно ще се зарежда от мрежата с високо напрежение. В допълнение, буферът теоретично може да се използва в обратна посока за изглаждане на пиковете на натоварване."

Тоест тези зарядни станции ще помагат на мрежата да не се натоварва, което е точно обратното на това което твърдиш. Точно батериите са единственото решение за да се балансира базовото производство на енергия и да се изгладят пиковете в потреблението без да се налага да се включват и изключват производствени мощности. Към момента разликата в консумацията през деня и през нощта в България е около 2 гигавата, което се равнява на мощността на АЕЦ Козлодуй. На практика всяка нощ трябва да се изключват мощности колкото АЕЦ Козлодуй, а сутринно време отново да се включват, което е доста скъпо упражнение и амортизира централите. Ако имаше достатъчно батерии, това нямаше да е необходимо, защото производството през деня и през нощта щеше да е едно и също.

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +3

Колко да са непознати?
24 Отговор

До коментар #16 от "бай Даньо":


Не е като да не съм си пазарувал суперкондензатори от алиекспрес ей така от любопитство. Просто са си кондензатори с по-голям капацитет. Досега обаче не съм виждал или чувал за суперкондензатор или ултра кондензатор, който да няма електролит и да няма положителен и отрицателен електрод.

Оценка:
-1 +1

Жгмъц
25 Отговор

До коментар #9 от "Ти да видиш!":


А той зарежда за по 15 лв затова е "бърз"...

Оценка:
-0 +0

DrivingPleasure
26 Отговор

До коментар #23 от "Чичо, чичо, чете ли статията":


Колега, а сега си представи реалната ситуация - отиваме аз и ти да заредим за да има "бек уп" той трябва да е 1800 киловата, това само по себе си е абсурдно. Това означава да че ти трябват 10 пъти повече батерии, то е свръх малоумно бих казал - ужасяващо скъпо и свръх неефективно да пилееш ресурс, който и без това не достига. Но да речем че някой е достатъчно глупавда го направи... хубаво, ама след нас идва още една кола - той с какъв буфер ще разполага? С колко ще натовари мрежата? Ами ако станцията е с 10 колонки?!!

Оценка:
-0 +1

DrivingPleasure
27 Отговор

До коментар #15 от "Дрън-дрън":


Аз не знам за кондензатор, в който да протича химична реакция. Има ли химична реакция това вече е дефиницията за батерия. Точно заради липсата на реакция м/ъ компонентите той е в състояние да зарежда и разрежда за секунди и на теория да няма загуби дори и след милион цикъла на зареждане и разреждане...

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +1

гост
28 Отговор
простите сметки показват, че тази нова батерия с капацитет от 100кв ще тежи 600кг, докато стандартен литий-йон ще е 350кг. При стационарни системи теглото не е от значение, но при кола, тази маса коства още много друга маса в по-здрави части и съответно коства пробег. честно казано докато не го дадат в ръцете на ютюбърите да го тестват и да го сравнят в реални условия, няма какво да се вярва, а дори и да работи като обещаното, то за тези пари ще си е бутикова кола, без каквото и да е значение за широкия пазар. важното е какво може да стигне до нас, а това не е подобна кола.

Оценка:
-0 +3

Странни времена
29 Отговор
Какви загуби на енергия ще има, когато енергията за най-малко 5 часа пътуване се набави за 4-5 минути.

Оценка:
-2 +0

I love this game
30 Отговор
Пропаганджа

Оценка:
-1 +0

Дрън-дрън
31 Отговор

До коментар #27 от "DrivingPleasure":


Запознай се с принципа на суперкондензаторите. Те са двуслойни и в единия слой протича електростатична реакция, а в другия електрохимична. Точно затова както и батериите имат и електролит а също позитивен и негативен електротод. Ако протичаше само електростатична реакция, нямаше да има значение кой е положителния и кой отрицателния електрод.

При батериите е само химична реакция.

Оценка:
-0 +2

Дедо
32 Отговор
в България, когато всички минем на електрокари и бръкнем в контакта да се зареждаме, ще установим че свети само свещоливницата ...

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +3

Ех дедо...
33 Отговор

До коментар #32 от "Дедо":


...дано да си жив и здрав да го да живееш този момент. Аз съм чичо, не дядо, но внуците ми, който още не са родени, вероятно ще държат свещите от свещоливницата и ще споменават за мен на своите деца, когато всички в България минат на електрокари. Дотогава сигурно ще има 10-ти,11-ти и 12-ти блок на АЕЦ Козлодуй.

Оценка:
-2 +0

Жълтите и технологиите са ръка за ръка
34 Отговор

До коментар #1 от "А краварите":


А немците още пият фалшива бира за 11 цента от лидъла и се чудят как да занижат манипулативно данните от следващия си пушилник, който едва ще си изкара и без това мижавата гаранция

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Корнелия Нинова
Лидерът на БСП коментира оставката на Нено Димов
Борисов сменя гумите на автомобил, който не работи"

Още бисери
ТОП 5