8 71211

Китайската компания представя нова батерия за електромобил с пробег от над 1000 км

  • catl-
  • батерия

Това е с 50% повече от Model S на Tesla

Китайската компания представя нова батерия за електромобил с пробег от над 1000 км - 1

CATL, най-големият производител на батерии за електромобили в света, представи нова технология за батерии, за която твърди, че може да осигури повече от 620 мили пробег, което се равнява на над 1000 километра.

Електрическият автомобил с най-дълъг автономен пробег в САЩ, към момента е седанът Lucid Air, който може да измине 520 мили или 840 километра с едно зареждане на батерията.

Китайският производител на батерии CATL обяви официално, че ще започне да произвежда батерията от следващо поколение , която може да осигури най-малко 1000 километра (620 мили) пробег. Батерията Qilin влиза в производство през 2023 г.

Следващият най-добър по пробег, след китаййския Lucid Air, е седанът Model S на Tesla, с приблизителен пробег от 650 километра. Електрическо превозно средство, което може да измине 1000 или повече километра, би представлявало епична стъпка напред в технологията за батерии.

CATL, най -големият производител на батерии за електромобили в света и доставчик за Tesla, казва, че Qilin "опакова" огромно количество енергия в компактен пакет благодарение на напредъка както в химията на батериите, така и в самия корпус.

Според CATL, иновационнаната батерия има енергийна плътност от 255 ватчаса на килограм. Акумулаторният блок ще бъде с 13% по-мощен този, който Tesla наскоро започна да използва за своите SUV-та Model Y, съобщават от CATL.

Всяко превозно средство може да има огромен пробег, ако е пълен с достатъчно батерии. Предизвикателството е да се гарантира, че тези батерии не заемат твърде много място или не тежат прекомерно много.

Друго предимство на батерията Qilin, според CATL е по-бързото зареждане. Компанията поставя компоненти за течно охлаждане между клетките на батерията, което позволява на пакета да се охлажда по-бързо и следователно да издържа на супер бързо зареждане без прегряване.

Новата батерия може да се зарежда от 10% до 80% за 10 минути, казват от CATL, много по-бързо от всичко на пазара днес. Ще трябва обаче да изчакаме, докато батерията от следващо поколение бъде официално показана в сериен автомобил, за да разберем как наистина работи.

Досега двама китайски производителя на електрически автомобили заявиха, че ще използват пакета Qilin в бъдещите си превозни средства. Според Bloomberg това са марките Hozon и Li Auto.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 31 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Язе

    14 1 Отговор
    Тази технологи е много обещаваща. Става въпрос за твърдотелна батерия. Ще я използва NIO, но при 255 wh/kg енергиина плътност и батерия 150 kwh ще тежи 588 кг. Не че е невъзможно за един по-голям СУВ, но си е тежичко.
  • 2 реaлиста

    14 26 Отговор
    На русороб,руснак и китаец вяра да нямаш
  • 3 Мунчо

    14 15 Отговор
    Абе нафтажии как е пълните ли до горе с нафта жипувити!?
  • 4 Име

    6 8 Отговор
    Нещо доказателства а-у
  • 5 Много точно

    10 2 Отговор
    ... Предизвикателството е да се гарантира, че тези батерии не заемат твърде много място или не тежат прекомерно много. ...
  • 6 гост

    11 9 Отговор
    Няма смисъл от голям капацитет, но има много смисъл ъв високия волтаж и охлаждането на пакета. Така няма да ви е нужно да носите 150квч, което е 600кг, а може да носите само 75квч, но с подходяща архитектура да може да я заредите за 5-10мин на станция и да продължите. 300км са достатъчни, ако зареждате за 10мин. От столицата до морето спирате в региона на Пловдив/Ст. Загора за 10мин и зареждате 50-60квч. Напълно достатъчно, така се пести от всичко, инвестиция от няколко десетки милиона за станции със соларни покриви и това е, най-добре прикачени към бензиностациите.
  • 7 гост

    6 4 Отговор
    Корейците повлякоха крак, направиха 400Волта батерия, която при заряд действа като 800волта, на два блока. Колкото е по-висок волтажа, толкова по-ниска е масата на проводниците и връзките, по-малки са и загубите по преноса на електричеството и загряването оттам също пада. Или една батерия със 75квч, но на 800волта е много по-ефективна, бързозареждаща, лека и надеждна от такава на 200волта. На наличните станции от 350квч може да се вкарат 50кв за 10мин, което при една лека кола са 250-300км пробег и това е в случай, че ти се наложи, а не винаги, това трябва да се знае.
  • 8 Не много вероятно

    7 1 Отговор
    Тя тази батерия да не се окаже като Свободната МедиА факти, съществуваща само на книга?
  • 9 рфтгх

    8 1 Отговор
    ОК, нека обещанията да ги считаме за изпълнени... От 10 до 80% за 10 мин. означава за 10 мин. да осигуриш 700км. пробег- идеално, такава електричка бих ми паснала обаче тук влиза гадната математика и ми прецаква кефа...

    При средно 20квт които са нужни за 100км. пробег трябва някак да натъпчем у батерията за 10 минути 140квт... Има си загуби при зареждането- значи зарядната станция трябва да осигури поне 150квт за тези 10 минути... И като го сметнем за 1 час станцията да е с мощност от минимум 900квт или направо 1мегават за да ми зареди колата за 10 минути... Да сте виждали зарядни с мощност 1 МЕГАВАТ? Не сте... Те и зарядните с мощност 350квт са рядкост, познайте кога тези ще станат масови и чак после ще мислим изобщо за появата на 3 пъти по-мощни зарядни... А за масовост на зарядните от 1 МЕГАВАТ просто забравете в следващите 15 години...

    Тоест полза НЯМА от тази батерия- нужна е ИЗЦЯЛО НОВА технология при батериите която да позволява в същите обеми заемани от батериите да се съхранява МИНИМУМ 5 пъти повече енергия. Тоест една ТеслЪ вместо със 100квт батерия да бъде с 500квт която спокойно да осигурява 2000+км. пробег и да не ти пука от нищо в следващите 2-3 дни без оглед на пробег, студове, жеги и т.н. Тоест да имаш същата независимост като кола с ДВГ- решаваш и потегляш където ти е кеф, а вечерта я ръгаш в контакта и си зареждаш спокойно...

    Коментиран от #11

  • 10 оня с коня

    4 0 Отговор
    Тая Информация е напълно безсмислена,защото не се посочва тия 1000 км с Какво тегло на Колата ще бъдат изминати,с Каква препоръчителна скорост,През Кой сезон,каква е Мощността и Ускорението до 100 на Въпросната Ел. кола,Какво Тегло на багажа е препоръчително и т.н.
  • 11 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "рфтгх":

    Зареждане с друг акумулатор.