CATL, най-големият производител на батерии за електромобили в света, представи нова технология за батерии, за която твърди, че може да осигури повече от 620 мили пробег, което се равнява на над 1000 километра.
Електрическият автомобил с най-дълъг автономен пробег в САЩ, към момента е седанът Lucid Air, който може да измине 520 мили или 840 километра с едно зареждане на батерията.
Китайският производител на батерии CATL обяви официално, че ще започне да произвежда батерията от следващо поколение , която може да осигури най-малко 1000 километра (620 мили) пробег. Батерията Qilin влиза в производство през 2023 г.
Следващият най-добър по пробег, след китаййския Lucid Air, е седанът Model S на Tesla, с приблизителен пробег от 650 километра. Електрическо превозно средство, което може да измине 1000 или повече километра, би представлявало епична стъпка напред в технологията за батерии.
CATL, най -големият производител на батерии за електромобили в света и доставчик за Tesla, казва, че Qilin "опакова" огромно количество енергия в компактен пакет благодарение на напредъка както в химията на батериите, така и в самия корпус.
Според CATL, иновационнаната батерия има енергийна плътност от 255 ватчаса на килограм. Акумулаторният блок ще бъде с 13% по-мощен този, който Tesla наскоро започна да използва за своите SUV-та Model Y, съобщават от CATL.
Всяко превозно средство може да има огромен пробег, ако е пълен с достатъчно батерии. Предизвикателството е да се гарантира, че тези батерии не заемат твърде много място или не тежат прекомерно много.
Друго предимство на батерията Qilin, според CATL е по-бързото зареждане. Компанията поставя компоненти за течно охлаждане между клетките на батерията, което позволява на пакета да се охлажда по-бързо и следователно да издържа на супер бързо зареждане без прегряване.
Новата батерия може да се зарежда от 10% до 80% за 10 минути, казват от CATL, много по-бързо от всичко на пазара днес. Ще трябва обаче да изчакаме, докато батерията от следващо поколение бъде официално показана в сериен автомобил, за да разберем как наистина работи.
Досега двама китайски производителя на електрически автомобили заявиха, че ще използват пакета Qilin в бъдещите си превозни средства. Според Bloomberg това са марките Hozon и Li Auto.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Язе
10:02 29.06.2022
2 реaлиста
10:23 29.06.2022
3 Мунчо
11:13 29.06.2022
4 Име
12:19 29.06.2022
5 Много точно
12:46 29.06.2022
6 гост
14:15 29.06.2022
7 гост
14:23 29.06.2022
8 Не много вероятно
00:02 30.06.2022
9 рфтгх
При средно 20квт които са нужни за 100км. пробег трябва някак да натъпчем у батерията за 10 минути 140квт... Има си загуби при зареждането- значи зарядната станция трябва да осигури поне 150квт за тези 10 минути... И като го сметнем за 1 час станцията да е с мощност от минимум 900квт или направо 1мегават за да ми зареди колата за 10 минути... Да сте виждали зарядни с мощност 1 МЕГАВАТ? Не сте... Те и зарядните с мощност 350квт са рядкост, познайте кога тези ще станат масови и чак после ще мислим изобщо за появата на 3 пъти по-мощни зарядни... А за масовост на зарядните от 1 МЕГАВАТ просто забравете в следващите 15 години...
Тоест полза НЯМА от тази батерия- нужна е ИЗЦЯЛО НОВА технология при батериите която да позволява в същите обеми заемани от батериите да се съхранява МИНИМУМ 5 пъти повече енергия. Тоест една ТеслЪ вместо със 100квт батерия да бъде с 500квт която спокойно да осигурява 2000+км. пробег и да не ти пука от нищо в следващите 2-3 дни без оглед на пробег, студове, жеги и т.н. Тоест да имаш същата независимост като кола с ДВГ- решаваш и потегляш където ти е кеф, а вечерта я ръгаш в контакта и си зареждаш спокойно...
Коментиран от #11
09:19 30.06.2022
10 оня с коня
16:05 30.06.2022
11 гост
До коментар #9 от "рфтгх":
Зареждане с друг акумулатор.16:41 26.07.2022