Преди тридесет години, в началото на януари 1992 г., на Северноамериканското автомобилно изложение в Детройт, Chrysler представи широко известния тогава модел Jeep Grand Cherokee. Това представяне започна, меко казано, необичайно. Първо президентът на компанията Боб Лъц кара колата по централните улици на града.
След това чисто новия всъдеход се изкачва по гранитните стъпала на павилиона в изложбения център Cobo и ... минава с трясък през стъклената стена, влиза вътре и спира най-спокойно пред очакващите премиерата. Обръщайки се към журналистите, шефът на компанията възкликва: „Това беше наистина адско пътуване, защото Grand Cherokee наистина е адска кола“.
Всъщност тогавашната иновация е кола, построена, както се казва, от нулата. Тя получава свеж, модерен дизайн и различен, по-удобен интериор. В същото време тя запазва отлични способности за преминаване през пресечена местност, а пътните характеристики дори се подобряват. Показателно е, че Grand Cherokee беше първият SUV в света, който имаше въздушна възглавница за водача като стандартно оборудване.
Първоначално моделът се оборудва с един от двата типа бензинови двигатели: редови "шестак" с работен обем 4,0 литра и мощност 190 к.с. (305 Нм) или 5,2-литров V8, който развива 220 к.с. (386 Нм). От 1995 г. на автомобилите за Европа се монтират и 2.5-литрови турбодизели VM Motori с мощност 115 к.с. С. (300 Нм).
За производството на автомобилите Grand Cherokee Chrysler специално построи завод в Детройт, на мястото на бившия завод за сглобяване в Джеферсън Норт. В изграждането му са инвестирани не по-малко от милиард долара. Но всичко това си заслужаваше свещта. Автомобилът бързо придобива популярност.
Продажбите на Jeep Grand Cherokee започват през април 1992 г. Общо до 1998 г. са продадени 1 милион 647 188 бройки. Интересното е, че експортните модели за Европа са произведени във фабрика в австрийския град Грац.